فرانسویها مشهورند که در چشم پوشی از خطاهای سیاستمداران شان به سخت گیری آمریکاییها نیستند. اما آیا دومینیک استراوس کان، توانست در مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب میلیونها فرانسوی را که برای تغییر به او امید داشتند قانع کند که او را ببخشند؟

ژاک لانگ، هم حزبی آقای استراوس کان می گوید: «او فوق العاده بود و به همه سوالات درباره آن چه در هتل سوفیتل رخ داده بود پاسخ داد. او متواضعانه ظاهر شد و همه چیز را شرح داد. او درباره روند قانونی پرونده و بازجوییها به روشنی صحبت کرد.»

با این حال حزب آقای استراوس کان ترجیح داده است که بدون حضور او نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انتخاب کند.

به گزارش یورو نیوز ژان فرانسوا کوپه، رهبر حزب رقیب می گوید مصاحبه آقای استراوس کان یک نمایش مضحک و ناراحت کننده بود. و ما باید از وکیل مدافع نفیساتو دیالو، شاکی پرونده مصاحبه تلویزیونی آقای استراوس کان را «تلاش مذبوحانه برای دریافت همدردی مردم» خوانده و گفته است که تمایل دارد سوالاتی را از او بپرسد که مجری تلویزیون نپرسید.

یک روز بعد از مصاحبه زنده آقای استراوس کان در شبکه یک تلویزیون فرانسه واکنش مردم به این مصاحبه و پرونده جنسی او متفاوت است.

یک مرد پاریسی می گوید: «به نظر من او در این مصاحبه صادق نبود. انگار همه چیز از قبل تمرین شده بود.»

زن دیگری می گوید: «او پذیرفت که اشتباه کرده است و ما نمی توانیم انتظار بیشتری از او داشته باشیم.»

دومینیک استراوس کان چهار ماه قبل به اتهام «تلاش برای تجاوز جنسی» به مستخدم یک هتل در نیویورک بازداشت شد اما حدود سه هفته قبل قاضی پرونده او را از اتهامات قضایی تبرئه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *