سردار محمد رضا نقدی پیش از ظهر امروز در دومین یادواره 28 شهیده استان مازندران با محوریت شهیده سیده طاهره هاشمی که در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد با تاکید براینکه انقلاب اسلامی سبب تکامل انسان ها شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب کنار زدن حاکمیت های طاغوتی و آزاد کردن انسان ها برای گام برداشتن در مسیر عبودیت است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حرکت در مسیر عبودیت را برای زن و مرد یکسان دانست ولی نقش آفرینی این دو متفاوت است.

این مسئول به ضرورت حضور زن در حرکت های اجتماعی و انقلابی اشاره کرد و گفت: وقتی از یک تفکر اصیل و اسلامی سخن می گوئیم باید مراقب باشیم.

*حضور زن مسلمان در حرکت های اجتماعی، زنگرایی و فمنیسمی نیست

نقدی با بیان اینکه نمی خواهیم در دام فمنیسم و زن گرایی که مورد پسند غرب است قرار گیریم، تصریح کرد: اسلام تاثیر گذاری جدی زن و مرد را در حرکت تکاملی قائل است ولی بین این دو در نقش آفرینی تفاوت ایجاد کرد.

وی ضرورت حضور زن و ادعای غرب را در توازن حقوق مرد و زن تصوری غلط عنوان کرد و یادآور شد: تفکر الهی و اسلامی در نقش آفرینی مردم و زن با سایر مدعیان حضور زن در حرکت اجتماعی تفاوت دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه نقش زن در مقابل نقش مرد در حرکت های اجتماعی اثر گذار تر است، بیان داشت: اگر برای پیروزی انقلاب اسلامی به خود می بالیم باید به یاد داشته باشیم که حضور بی بدیل زنان ایرانی در عرصه های دفاع مقدس پر رنگ بود.

وی اضافه کرد: از دامان زنان و مادران مسلمان ایرانی 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شد.

نقدی به فعالیت های معرفتی و بصیرتی و نیز حضور زنان در عرصه های تولید را برای زن مشروع و لازم دانست و ادامه داد: باید مراقبت شود همه این فعالیت های اجتماعی با حفظ حریم اسلامی توام باشد.

*دشمن با عنوان آزادی در حال ترویج بی حجابی است

وی در سخنانش به هجمه های نوین دشمن برای بی هویت کردن زنان و جوانان جامعه اشاره کرد و گفت:  دشمن در تلاش است با اسم آزادی حجاب را از زنان جامعه اسلامی بگیرد و تفکر رضاخانی را ادامه دهد.

این مسئول فعالیت رضا خانی را در کشف حجاب ناکام دانست و خاطر نشان کرد: زنان محجبه کشور در مقابل زورگویی های رضاخانی در اجرای کشف حجاب مقاومت کردند ولی تاکنون دشمن برای رسیدن به اهدافش دست از ترویج بد حجابی بر نداشت.

وی با اشاره به اینکه اسلام پر رنگ ترین و جدی ترین حضور را برای حفظ حجاب زنان اجرا کرده است، اظهار داشت: حفظ حجاب سبب تکامل انسان ها می شود.

*انقلاب اسلامی قائل به آزادی از نوع غربی نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفان ابراز داشت: انقلاب اسلامی قائل به آزادی از نوع غربی نیست، اسلام اصالت و ماموریت زن را در تربیت فرزندان و انسان های جامعه می داند.

وی شهیده های انقلاب اسلامی را الگویی برای زنان جامعه اسلامی دانست و افزود: امروزه شاهد حضور زنان فرهیخته، نخبه و دانشمندان در کشور هستیم که با حجاب کامل اسلامی در عرصه های علمی و فرهنگی حضور می یابند.

نقدی انقلاب اسلامی را با حفظ اصالت در عرصه های مختلف علمی و فناوری در سطح کشور سرآمد معرفی کرد و گفت: اوایل انقلاب که کشور ما قدرت عرضه نداشت ولی همچون لبه تیغ برنده بود و هم اکنون نیز با پیشرفت های علمی حرمت های اصیل اسلامی را حفظ کرده و سرآمد شده است.

*هفت هزار شهیده در جامعه الگو شدند

وی افزود: دوران دفاع مقدس زنان ما با شهامت حضور پررنگ داشتند و 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شد که هفت هزار شهیده زن در آن الگو شدند.

نقدی با بیان اینکه حضور زینب(س) با قرائت خطبه چند دقیقه ای تاریخ بشیرت را متحول کرد، بیان داشت: نقش آفرینی زنان انقلابی ما در دوران دفاع مقدس دیده نمی شد و لی نقش اثر گذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی زندگی خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس را غیر قابل ترسیم دانست و خاطر نشان کرد: چگونه می توان مجاهدت های زنی که پنج شهید را تقدیم اسلام کرده است را به تصویر کشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان هفت هزار شهید انقلاب اسلامی را نماد فداکاری عنوان کرد و گفت: امروز بهترین الگوی دختران و زنان جامعه اسلامی همین شهیده ها هستند.

وی افزود: سال ها پیش این نمونه های فداکاری باید در جامعه معرفی می شدند، چراکه غرب در جمعیت چند میلیاردی خود نمی تواند الگویی همچون شهیده ناهید فاتحی و سیده طاهره هاشمی که نماد صبر و استقامت هستند در جامعه معرفی کنند.

نقدی با بیان اینکه زنان غربی در مقابل بانوان فداکار ما محلی از اعراب ندارند، خاطر نشان کرد: زنان فداکار ما در مکتب حیا و پاکدامنی تربیت شدند.

وی با تاکید براینکه بزرگترین ظلم، بی تفاوتی نسبت به آرمان های شهداست، بیان داشت: نباید نسبت به سختی هایی که جانبازان و خانواده های شهدا متحمل می شوند نادیده گرفت و به فکر خودمان باشیم.

*سازش با آمریکا جفا در حق امام و شهداست

سردار نقدی سازش با آمریکا را جفا در حق امام و شهدا دانست و گفت: اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیائیم نفرین شهدا ما را در بر می گیرد.

وی پیام شهدا را مقاومت در مقابل دشمن عنوان کرد و افزود: اگر قرار بود با آمریکا سازش کنیم چرا اینهمه شهید دادیم، زیر چکمه های دشمن می ماندیم.

این مسئول با تاکید براینکه باید امانتدار شهدا باشیم، اظهار داشت: وظیفه داریم وصایای شهدا را ورق بزنیم، تابع ولایت باشیم و با محبت و صمیمیت با یکدیگر در مقابل استکبار مقاومت کرده و آنچه که شهدا به حفظ حجاب تاکید داشتند دنبال روی آرمان های شهدا باشیم.

گفتنی است در این مراسم از سه اثرفاخر در حوزه دفاع مقدس که جدید التالیف است با عنوان عشق و آتش رونمایی شد.

نخستین سامانه جامع شهدای کشور رونمایی شد

با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی و شهرستانی نخستین سامانه جامع 10 هزار و400 شهید استان مازندران در پارک علم فناوری استان رونمایی شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در حین بازدید از سامانه جامع شهدای مازندران با بیان اینکه عملیات‌های دوران دفاع مقدس به صورت جامع و کامل در این فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: شرایط عملیات‌های دوران دفاع مقدس به صورت ریز در سایت گنجانده و با بهره‌گیری از این اطلاعات به صورت سررسید در سطح کشور توزیع شود.

آیت‌الله علی معلمی دستاوردهای عملیات‌های دفاع مقدس را سبب آگاهی‌بخشی به نسل جوان جامعه دانست و ادامه داد: سالنامه‌ای برای کنگره شهدایی که سال آینده مازندران در سطح ملی میزبان است تهیه شود تا اطلاعات کامل شهدا و عملیات‌های رزمی به مخاطبان ارائه شود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه در خطبه‌های نماز جمعه در مورد سالگرد عملیات‌های دفاع مقدس مطرح می‌شود و ضرورت دارد به طور کامل در مورد آن به مردم آگاهی داده شود، تصریح کرد: اگر در سامانه‌ای برای شهدا در نظر گرفته شد همه این اطلاعات باشد مرجع خوبی برای پژوهش و کسب دانستنی‌های فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در توضیح جزئیات فعالیت‌های سامانه در فضای مجازی گفت: سامانه جامع شهدا به صورت دایرة‌المعارف شهدا درآمده و در تمام 23 سرفصلی که برای این موضوع در نظر گرفته شد هوشمند عمل می‌کند.

سید مجتبی بلباسی افزود: این سامانه برای نخستین بار در سطح کشور به صورت جامع طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع شهدای مازندران فقط در حوزه دفاع مقدس فعالیت کرده و به صورت مردمی توسعه داده شده و به دنبال بازار مصرف است.

بلباسی اظهار داشت: طراحان این سامانه تولیدات فرهنگی خود را در فضای مجازی به معرض فروش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این واحد فرهنگی با دیگر واحدهای علوم انسانی در ارتباط است، بیان داشت: این واحد فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و شهدا با شعبه‌هایی که در سطح شهرستان ایجاد می‌کند به دنبال رفع نیازهای علمی، عاطفی و فرهنگی مردم در حوزه ایثار و شهادت است.

 

 

منبع :بلاغ و فارس

2 thoughts on “سخنان سردار نقدی در دومین یادواره 28 شهیده استان مازندران”
  1. mkhakpour1.persianblog.ir
    mkhakpour2.persianblog.ir
    mkhakpour3.persianblog.ir —

    mkhakpour4.persianblog.ir —-
    mkhakpour5.persianblog.ir

    mkhakpour9.persianblog.ir

  2. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
    هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ … مگر پاداش احسان جز احسان است .؟!

    رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ
    تاریخ ایران سه شنبه 29 اسفند 1391
    اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی‌نصیب ماندند ولی تاثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است. سوال اینجاست آیا سازمان‌های مسوول اقدامی برای پایش سلامت رزمندگان کرده‌اند؟ آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس تسهیلات دریافت می‌کنند؟ آیا خانواده آن‌ها از خدمات رزمنده‌ای سرپرست خانوار بهره‌مند هستند؟ که پاسخ‌ها مشخص است! چرا که لایحه حمایت از ایثارگران سال‌هاست در کش و قوس مجلس و مجمع تشخیص مصلحت خاک می‌خورد.
    جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی

    ولی ماجرای بعد از جنگ همین جا به پایان نمی‌رسد. در این میان ده‌ها هزار جانباز شیمیایی و اعصاب و روان که مدرکی برای اثبات قربانی بودن خود ندارند سال‌هاست در انتظار رای کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید هستند تا جانبازی خود را اثبات کنند. در این میان تعداد زیادی از این جانبازان در این سال‌ها غریبانه شهید شده و نامشان هیچ گاه به عنوان شهید ثبت نشده است.
    هنوز جنگ ادامه دارد
    بله ما داریم در مورد مشکلات رزمندگان، جانبازان و جامعه پس از جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم.
    ما از هشت سال جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم که ۲۲ سال از آن گذشته ولی آثارش همچنان باقی است. از خرمشهری که عروس خاورمیانه بود و هنوز مردمانش انگار در شهری جنگ‌زده زندگی می‌کنند. از خوزستان و ایلام‌غرب و بانه می‌گویم. آری هنوز آثار جنگ باقی است انگار هنوز جنگ ادامه دارد. وقتی صدای نعره‌های جانباز اعصاب و روان را از خانه اجاره‌ای در یافت‌آباد می‌شنوم، وقتی دستان پینه بسته همسر جانباز ۵ درصد شیمیایی در شالیزار را می‌بینم که برای تامین داروی همسرش کار می‌کند به خود می‌گویم آری هنوز جنگ ادامه دارد.
    بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کار‌شناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده، وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ چقدر هزینه شده و چه پول‌هایی به بهانه‌های واهی هدر رفته است. کدام راه را اشتباه رفتیم و در کدام برنامه موفق بودیم. و سوال آخر اینکه ما بعد از شهدا چه کردیم.
    منبع: خبرگزاری مهر
    شنبه 1 مهر 1391 14:56
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *