گرچه دانی که نشنوند بگو( می گویم)

(ابواحمد): کارهای بزرگ آدم بزرگ می خواهد

هراز :سخنی با استاندار مازندران موضوع جمع آوری بیلیبوردهای ( بنرهای) تبلیغاتی تجاری و نصب انبوه آن در وسط بلوار امام خمینی(ره) و به اجاره واگذار تا بلواری که بنام بنیانگذار جمهوری اسلامی نام گذار شده و بازتاب گسترده ای در بین خوانندگان و همشهریان گرانقدر و هوشیار ما چه در آمل و دیگر شهرهای ایران اقامت دارند بویژه آملیهای مقیم خارج داشته، ضمن چاپ در هفته نامه پیام آمل و متعاقب انتشار آن در سایت هراز نیوز واکنشهای مثبتی را بدنبال داشته به طوریکه در سایت هراز نیوز، شهروندی نوشته جانا سخن از زیان ما میگوئی، ( ابواحمد) خواننده دیگر چنین نوشته کلیه حرفهای دوستان از دل و جان ما برمی آید البته اگر از سردلسوزی باشد بسیار نیک است اما از زعما شنیدیم که کارهای بزرگ آدم بزرگ می خواهد که آقایان در این مقال نمی گنجند.

« آگاه» در هراز نیوز یادآوری نموده مطالب فوق الذکر از سر دلسوزیست من نه از ارگان شهرداری مزد می گیرم نه از شورا ولی شهردار محترم فردیست متخصص به نظر میرسد. بستر کار کردن را دیگران به احتمال زیاد شورائیان براش ناهموار و سخت می کنند. ایشان مهندسی فعال و وارد بکار است متاسفانه اعضاء محترم شورا پاسخگو نیستند، قطعاً می­خواهند در انتخابات آینده نیز شرکت کنند به هر حال وضعیت آرایش چندان مناسب نیست. توجه این خواننده که به نام (آگاه) تماس گرفته و مطالبی قلمی نموده اند را به مصاحبه اخیر حاج علی قاسمی رئیس شورای شهر انسانی خوشنام که تمام هم خود را صرف خدمت به شهروندانش می نماید و از هر گونه لغزشها مبراست در هفته نامه ها بچاپ رسیده جلب می نمایم. رئیس شورای شهر در این مصاحبه در جمع خبرنگاران اظهار داشته مهندس احمد امیرسلیمانی شهردار جوان آمل شکر خدا با تلاش و درایت خاص امور شهرداری را هدایت می کند و امروز عملکرد شهردار و شهرداری آمل موجب افتخار و اعتبار شورای شهر است.

اما با کمال تاسف رئیس شورا نگفته با توجه به صورت جلسه تنظیمی شورا شجاعت بر چیدن بنرهای تجاری نصب شده در بلوار امام خمینی(ره) را با توجه با نامه شماره 3386/ش911 مورخه 30/7/91 به ریاست آرامستان مخالفت خود را با نصب بنری تبلیغاتی در وسط بلوار اعلام نموده داشته اند یا خیر!! و این معضل تخریب فضای سبز و خدا نخواسته با جلب نظر رانندگان موجبات حادثه تاسف باردیگری خواهد شد فکری اندیشیده اند؟! فرهنگی پا شکسته ای در هراز نیوز نوشته، از پیاده روی بلوار شیخ فضل الله نوری و از پله کانی بودن آن گله مند بوده چنین برداشت می شود وی پیاده روی پله کانی بلوار مسیر زندگی اش را مقصر دانسته. و در یک کلام هم حق را بیان نموده چون عابرین این بلوار نفرین شده چهار چشمی باید گامهایشان را نظارت کنند و گرنه همانی که بسر آن فرهنگی فرهیخته آمده بود از آن بی بهره نخواهند شد!!! خانمی که اهل قلم است و دارای 2 جلد کتاب روانشناسی است ضمن تماس به نگارنده اظهار داشته کنده درخت کهن سالی بجا مانده در پیاده روی بلوار شیخ فضل الله نوری در سال گذشته موجب زمین خوردنم شد، و با کمک مغازه داران از جا بلند و از آنجائی که دارای درجه مصنوعی قلبم هستم به یاری کسبه محل تا منزل هدایت شدم. اما موضوع را بشهادت همان کنده معروف تلفنی شرح واقعه را به جناب رئیس محترم شورا شهر اعلام و ایشان ضمن پوزش بزرگوارانه قول مساعد داده اند. اما اکنون که در دل آن فرهنگی پا شکسته را مطالعه کردم که همدردم بوده از زندگی در جوار بلوار شیخ فضل اله نوری که از سال 1355 تا کنون مسئولین نتوانسته اند با قدرت با آن سرسامان دهند و مطالعه تعریف و تمجید بهم دیگر در روزنامه ها آزرده خاطر هستم.

نگارنده ضمن همدردی به درد دل این « شهروند آگاه و دلسوز و صبور از جناب استاندار محترم مازندران گله فراوان دارم که در سه شماره یادآوری بخواسته های به حق مردم شریف آمل توجه ننموده و مطالب درج شده آن در هفته نامه پیام آمل و هراز نیوز را شاید به سمع و نظر ایشان نرسانده اند تا اوامری صادر نمایند.

آقای استاندار آرامستان که قطعاً زیر مجموعه شهرداری است همچنان با درآمدهای میلیونی فروش قبرها در روز و اجاره دادن بدون کارشناسی بیلیبوردهای تبلیغاتی تجاری یکه تاز میدان و …. مردم می خندد.

باشد که در زمستان سرد همچنان آقا عبداله روزنامه فروش در زیر شیروانی با فروش روزها به این حرفه مقدس روزگار سختی را سپری نموده در حالی که در سال گذاشته ساری مرکز استان مازندران با داشتن کیوسکهای مطبوعاتی متعدد اعتبار 100 میلیونی دیگر جهت احداث کیوسکهای دیگر مطبوعاتی بهره می گیرند. آیا انصاف است شهر عالم پرور و ولایت مدار آمل روزنامه فروش آن در زمستان سرد بدون سرپناه زیر شیروانی به کارش ادامه دهد؟!

محمدعلی توللی

10 thoughts on “آقای استاندار بخواند”
  1. با تشکر از اقای توللی مدت ها بود که من هم سوال همیشگی ذهنی من بود که چرا امل کیوسک مطبوعاتی ندارد؟؟؟

  2. متعجبم؟ فرماندار-شهرداری-مقامات امنیتی-انتظامی-راهنمایی ورانندگی وشورای شهر و……………. در قبال مردم شهر هزار سنگر آمل مسولیتی ندارند؟ اگر خوابید بیدارشان کنید!

  3. من هر از گاهی به هراز نیوز تنها سایت خبری که انتقاد و تعریف هر دو را منعکس می کند مطالعه می کنم با سپاس از هراز نیوز بنده در حال رانندگی در بلوار یاد شده بنر های تبلیغاتی به صورت انبوه نظرم را جلب کرده بود لحظه ای به خود آمده از یک حادثه ی مرگبار جان سالم به در برده ام باور کنید چند روزی با خوردن قرص اعصاب به سر کارم رفتم مگر این شهر صاحب ندارد کدام عقل سلیم اجازه می دهد بلوار معروف شهر را از بین ببردند ؟

  4. برادر من شما كه تعريف و تمجيد از آقاي قاسمي ميكنيد حتما مواجبي رسيده كه حقيقت را كتمان ميفرما ئيد آقا شهردار مصوبات شورائيان را اجرا ميكند مجري وعملياتيه تا تصميم گير ودر نتيجه حرف خودم را تحويل خودم ميديد؟ تازه چه ربطي به استاندارداره برادرم. استان باين بزرگي كار براي استاندار كمه كه بياد باين مسائل حاشيه اي درون شهري بپردازه پس وجود مبارك فرماندار در شهر آمل چكاره است؟بهرحال اهل تعريف و تمجيد نيستم . باشما در مورد زيباسازي و برچيدن اينهمه پارچه و بنر و داربستهاي فلزي كاملا مواقم حالا آقا توللي باشه ويا قاسمي سربلند باشيد

  5. با سلام خدمت آقای توللی .
    خواسته های ما هم دقیقا همین طوره نه تنها من بلکه خواسته تمامی شهروندان آمل .
    امیدوارم همشهری های عزیزم هر چه زودتر به خواسته هاشون برسند

  6. خیلی جالبه که فقط نظرهای موافق تایید میشه

  7. با سلام خدمت عزيزان :با همه احترامي كه به آقاي توللي قائلم متن از كامنت هاي بينندگان استخراج شده و مو ضوع نو وتازه اي ندارد البته آ گاه محترم نقد بسيار زيبائي كردنند كه با نظر ايشان موافقم نظر كارشناسا نه اي ابراز داشتند

  8. جانم به خبر نگار
    تاکنون مطلبی از ایشان در مطبوعات نخوانده ایم او که دستش
    با ( آگاه) در یک کاسه است گویا در ادب یدی طولا دارد.
    هنوز نیاموخته کارژورنالیستی یعنی این ،از کلمه ای ، سخنی ،
    گفته ای ، نوشته ای میتوان حاشیه ای نوشت حتی در چند صفحه
    هشدارهای آقای توللی بر آمده از دل و جان مردم شهرش است
    اطمینان دارم مطالب مندرج در سایت ها روزنامه ها از ناحیه ایشان
    نیت خیر است. شما نگران نباشید استفاده از کامنت ( نظریه )
    دیگران با استفاده از منابع هنر میخواهد .

  9. سلام آقا ابوطالب خدا پدر آمرزيده شما چقدر و قت داري چند تا مطبوعه رو ميخوني كه ميگي در مطبوعات نخوانده ايم تا ز ه چند نفري كه خود تو جمع ميبندي ابو طالب جان قدري گاز رو ول كن آروم تر تا با هم بريم. ابوطالب اينقدر نزن جاده خاكي؟ آخه آگاه و خبرنگار چيز بدي نگفتندعزيز دل تازه آقاي توللي بايد ممنون باشه كه از مطلب شان استفاده كرده خدائيش مگه نه ؟؟؟؟؟؟ يا علي مدد

  10. با تشکر و مرحبا به استاد توللی که با مشکلات فراوانی که در جامعه وجود دارد باز هم به حال رفاه و اصلاح نواقص در شهر است سایه شما از سر روزنامه نگاران و خبرنگاران کم نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *