فارس: نامزدی مسعود رجوی از سوی سازمان مجاهدین خلق( منافقین) در انتخابات ریاست جمهوری موجی از انتقادات را بر انگیخته است ، این سازمان رفراندوم قانون اساسی را تحریم کرده و به آن رای نداده است و فعالان سیاسی می پرسند فردی که به قانون اساسی رای نداده و به آن معنقد نیست چگونه می تواند مجری آن باشد .

خبرگزاری فارس: کاندیدی که به قانون اساسی رای نداد

رخدادهای 27 دی  1358

چکیده

  • بدنبال تحصن گروهی از کارکنان وزارت دادگستری و اخراج چند تن از اعضای شورایعالی قضایی توسط شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری از سوی امام خمینی آیت الله اشراقی مامور رسیدگی به امور دادگستری شد .
  • سازمان مجاهدین خلق ایران [منافقین] طی نامه ای خطاب به موسوی خوئینی ها سرپرست کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به رهنمودهای امام خمینی در مورد رعایت اخلاق اسلامی در امر انتخابات و نفی هرگونه هتاکی اعلام کرد توطئه ای بر علیه ما شکل گرفته است .
  • امروز میلیونها نفر از مردم کشور به دعوت روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی  در راهپیمایی عظیم روز 28 صفر شرکت کردند . مردم در این راهپیمایی شعار می دادند ، تحریم کن رفراندوم ، دشمن منفور ما است ، پیرو خط امام رئیس جمهور ما است .

آیت الله اشراقی مامور رسیدگی به حوادث دادگستری شد

بدنبال تحصن گروهی از کارکنان وزارت دادگستری و اخراج چند تن از اعضای شورایعالی قضایی توسط شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری از سوی امام خمینی آیت الله اشراقی مامور رسیدگی به امور دادگستری شد . متحصنین در کاخ دادگستری از روز سه شنبه تاکنون 7 اطلاعیه توضیحی و افشاگرانه در رابطه با مسائل و رویدادهای وزارت دادگستری انتشار داده اند و در آن ها خواستار تصفیه افراد ناصالح از این وزارتخانه شده اند .

از سوی دیگر چهار مقام قضایی که از سوی این گروه ممنوع الورود به دادگستری شده اند طی یک گفتگو خواستار رسیدگی به رویدادهای چند روز اخیر این وزارتخانه از سوی امام خمینی شدند . این گروه همچنین اعلام کردند تا روشن شدن وضع آنها از سوی شورای انقلاب و بدلیل نداشتن امنیت در سرکار خود حاضر نخواهند شد . (1)

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:گرچه آقای جلال الدین فارسی در جلسات گذشته مورد تائید اکثریت این جامعه قرار گرفت اما پس از کنار رفتن ایشان جامعه مدرسین وظیفه اسلامی و ملی خود دانست که مجددا تشکیل جلسه داده در این امر حیاتی بررسی و اظهار نظر نماید و سرانجام پس از تحقیق و تبادل نظر از میان کاندیداهای موجود با اکثریت آرا  دکتر حسن حبیبی را که مردی دانشمند و با ایمان و مبارز است برای ریاست جمهوری اسلامی انتخاب و معرفی و به ایشان رای خواهد داد .

نامه منافقین به موسوی خوئینی ها

سازمان مجاهدین خلق ایران [منافقین] طی نامه ای خطاب به موسوی خوئینی ها سرپرست کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به رهنمودهای امام خمینی در مورد رعایت اخلاق اسلامی در امر انتخابات و نفی هرگونه هتاکی اعلام کرد توطئه ای بر علیه ما شکل گرفته است .

در این نامه تاکید شده است : اگر مقامات مسئول حضور کاندیدای مجاهدین خلق را غیرقانونی میدانند به مجرد اطلاع رسانی انصراف خود را اعلام خواهیم کرد . (2)گفتنی است نامزدی مسعود رجوی از سوی سازمان مجاهدین خلق در انتخابات ریاست جمهوری موجی از انتقادات را بر انگیخته است ، این سازمان رفراندوم قانون اساسی را تحریم کرده و به آن رای نداده است و فعالان سیاسی می پرسند فردی که به قانون اساسی رای نداده و به آن معنقد نیست چگونه می تواند مجری آن باشد .

تظاهرات میلیونی به مناسبت 28 ماه صفر

امروز میلیونها نفر از مردم کشور به دعوت روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی  در راهپیمایی عظیم روز 28 صفر شرکت کردند . به همین منظور مردم تهران نیز در تظاهراتی باشکوه به سوگ رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی نشستند . مردم در این راهپیمایی شعار می دادند ، تحریم کن رفراندوم ، دشمن منفور ما است ، پیرو خط امام رئیس جمهور ما است . (3)

بدنبال تحصن گروهی از کارکنان وزارت دادگستری و اخراج چند تن از اعضای شورایعالی قضایی توسط شورا و انجمن اسلامی کارکنان وزارت دادگستری از سوی امام خمینی آیت الله اشراقی مامور رسیدگی به امور دادگستری شد .

جامعه مدرسین از حسن حبیبی حمایت کرد

به دنبال خروج جلال الدین فارسی از فهرست نامزدها، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای از حسن حبیبی حمایت کرد .در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین آمده است : گرچه آقای جلال الدین فارسی در جلسات گذشته مورد تائید اکثریت این جامعه قرار گرفت اما پس از کنار رفتن ایشان جامعه مدرسین وظیفه اسلامی و ملی خود دانست که مجددا تشکیل جلسه داده در این امر حیاتی بررسی و اظهار نظر نماید و سرانجام پس از تحقیق و تبادل نظر از میان کاندیداهای موجود با اکثریت آرا  دکتر حسن حبیبی را که مردی دانشمند و با ایمان و مبارز است برای ریاست جمهوری اسلامی انتخاب و معرفی و به ایشان رای خواهد داد . (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *