پنجمین نشست مجمع پیشکسوتان کشتی آمل با حضور قهرمانان کشتی بنام مازندران امامعلی حبیبی وعسکری محمدیان ،علی قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر ، سعید شیرزاد وبختیار تقوی نیا از مربیان کشتی فرنگی کشور و پیشکسوتان وخردسالان که آیندگان کشتی آمل هستند در مجتمع فرهنگی وورزشی عرب زاده با شکوه خاصی برگزارشد .

امامعلی حبیبی با اشاره به اینکه پهلوانان کشتی از خانواده های بی بضاعت هستند گفت : وقتی واردمیدان می شوند عشقشان بمردم و وطن شان است وآن لحظه که من در مسابقات المپیک ملبورن با 40 درجه تب داشتم به ملت ایران قول مدال راداده بودم وارد تشک کشتی شدم وبه بنام مولا علی (ع) توانستم مدال طلارا بگیرم .

وی افزود: كشتی ایران سرشار از پهلوانان و كشتی گیران با اخلاق و مردمی از جمله ‘ پوریای ولی’ و ‘ غلامرضا تختی’ بوده است كه همچنان نیز از آنها به نیكی و بزرگی یاد می شود.

وی اضافه کرد: همه دنیا، كشتی ایران را به كشتی پهلوانی و مردانگی می شناسند ونسل جوان كشتی ایران باید الگوی گذشتگان و پیشكسوتان كشتی را در جهان به خصوص در كشورحفظ كنند.

حبیبی، تشكیل مجمع پیشكسوتان كشتی در آمل را اقدامی ارزشمند و قابل تحسین خواند و تصریح كرد: به طور قطع حضور پیشكسوتان در كنار نسل های فعلی كشتی می تواند باعث اعتبار و غنابخشیدن به كشتی شود.

‘عسگری محمدیان’ دیگر كشتی گیر عنوان دار مازندرانی هم كه در این همایش شركت كرده بود، گفت: تاریخ كشتی ایران را همواره كشتی گیران پهلوانان و با اخلاق رقم زدند و این مهم اكنون نیز در این رشته ورزشی از سوی فدراسیون ومربیان باید به كشتی گیران نوجوان وجوان منتقل شود.

وی اتفاق های اخیر در كشتی كشور را خوشایند ندانست و گفت : بزرگان كشتی باید با میدان داری و تاكید بر حفظ حرمتها و منش پهلوانی ، ورزش كشتی را به حاشیه های دیگر رشته های ورزشی نبرند.

در پایان پنجمین جلسه ماهانه پیشكسوتان كشتی شهرستان آمل از ‘ امامعلی حبیبی’ و ‘ عسگری محمدیان ‘ با دادن لوح تجلیل شد

 

 

منبع : پایگاه خبری کمال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *