هراز نیوز : شبکه ایران، وب سایت متعلق به جریان انحرافی و وابسته به دولت که این روزها ید طولایی در حاشیه سازی و تخریب چهره های شاخص و مطرح سیاسی کشور و بویژه تخریب فعالیتها و وارونه نشان دادن فعالیتها و مسائل مرتبط با شهردار تهران دارد، در تازه ترین حاشیه پردازی خود با لقب دادن عنوان «رضا خان مذهبی» به قالیباف و انتشار این تصویر معنی دار از وی، ضمن شدیدترین حملات به چهره های شاخص سیاسی که سابقه نظامی گری در کارنامه کاری خود داشته اند، محمدباقر قالیباف را یک چهره «همیشه شکست خورده» در فعالیتهای سیاسی قلمداد کرد! 

نکته طنز سایت مرتبط با حلقه انحراف آنجا بیشتر مایه ریشخند قرار می گیرد که با نگاهی به فعالیتهای سیاسی قالیباف متوجه می شویم، وی در اولین تجربه انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بدون هیچ پشتوانه سیاسی و تنها با چند هفته کار انتخاباتی در مبارزه با بزرگان دنیای سیاست سربلند بیرون آمد و رأی بیش از ۴ میلیونی ایرانیان به او نشان داد، که در کسوت مدیریت یک نهاد نظامی توانسته نظر مثبت افکار عمومی را به سوی خود جلب کند. بدون شک مدیریت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی طبیعی است که به دلایلی زیاد می تواند بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد و کمتر اسباب نارضایتی مردم را فراهم کند. اما مدیریت نظامی و انتظامی و کسب مدال افتخار رضایت مردم، هنری است؛ که کمتر مدیری در ایران توان آن را دارد، نکته ای که عامدانه از دید سایت شبکه ایران مورد غفلت قرار گرفته است.

نکته مهم دیگر در تحلیل تخریب گونه این سایت، القای هراسناک بودن فعالیت نظامیان در امور سیاسی است؛  حال آنکه بوضوح روشن است که این موضوع در جهان بین الملل یک امر بدیع ، سنت شکن و تابو شکن در تاریخ نبوده است. تاریخ فعالیت سیاستمداران جهان، حداقل تجربه های تکراری و متعددی را در این زمینه پیش پای ما می گذارند. «آیزنهاور» رئیس جمهور ایالات متحده یکی از مهمترین این نوع تجربه ها است، که با پیشینه نظامی پس از جنگ جهانی دوم پای در عرصه سیاست گذاشت و اتفاقا به دلیل چنین سرگذشتی، سرنوشتی کارآمد هم در حوزه سیاست ورزی داشت. کالین پاول، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا در جنگ اول خلیج فارس هم با خداحافظی از عالم نظامی گری به یک دیپلمات تمام عیار تبدیل شد؛ دیپلماتی که به تنش زدایی بیشتر از سیاست مداران ساکن کاخ سفید باور داشت و کمتر بر طبل جنگ کوبید.

پس حضور امروز قالیباف در امور اجرایی و اجتماعی و حتی در عالم سیاست، نه امری بدیع که سنتی مالوف و آشنا برای تاریخ سیاست و حکومت داری در جهان است، از سویی دیگر در میهن عزیز ما جان نثار کردن برای میهن و دفاع از ارزش ها و باورهای ملی و مذهبی با حضور دلاوردانه در میدان های خون و حماسه (چه به عنوان یک رزمنده و چه به عنوان یک فرمانده نظامی) آن هم در زمانه ای  که با صدا درآمدن شیپور جنگ، فرق مرد و نامرد مشخص می شد و در دورانی که خیلی از مدعیان انقلابی و ارزشی در صف نامردان انقلاب ایستاده بودند و حاضر به حضور در عرصه های دفاع از میهن و اثبات مردانگی خود نبودند، این حضور بلا شک، امری افتخار آمیز و مایه مباهات است.

از سویی محمدباقر قالیباف از حضور در عرصه جنگ و نظامی گری، تفکر استراتژیک را آموخت و تعلق خاطر به عمل راهبردی را. و این همان چیزی است که او را از سایر سیاست مداران ایرانی متمایز می سازد. قالیباف عمل گرایی و تفکر راهبردی را نه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی که در حوزه جنگ و نظامی گری آموخت. این است که  او بیش از آنکه امروز دغدغه تفکر به مثابه تفکر داشته باشد و در پیچ و خم های منازعه های نظری توانش را مستحیل کند، نگاه به حوزه عمل دارد و کارآمدی. شاید از همین روست که استراتژی و راهبرد «جهاد» را به مثابه رمز و راز موفقیت در مدیریت های اجتماعی- سیاسی ایران تلقی می کند. چنین دغدغه ای است که باعث شده که طول زمانی پروژه های عمرانی در کلان شهری مثل تهران کاهش بیاید و برای اولین بار شاهد ظهور و بروز مدیریت راهبردی و همه جانبه در شهر تهران باشیم. اگر ساخت یک تونل در پایتخت در گذشته به مدت زمانی بیش از ۱۱سال می رسید، امروز به مدد چنین مدیریتی شاهد ساخت و انجام پروژه های عمرانی در کمتر از دو سال هستیم.

حال چگونه و با کدامین برداشت، می توان مطالب مغرضانه یک سایت بی تقوا و فاقد مبادی اخلاق رسانه را به عنوان یک تحلیل علمی و منطقی پذیرفت و از معنای نظامی و داشتن سابقه نظامی گری آن مفهومی را برداشت کرد که سایت جریان خاص بدان اشاره می کند؟!

 

منبع :مرد عمل

6 thoughts on “لقب جریان انحراف به قالیباف؛ رضا خان مذهبی +عکس”
  1. بخوای نخوای فقط جبهه پایداری یا علی
    (البته اگه نظرم و درج کنی)

  2. با سلام
    متاسفیم از انهایی که دم از انسانیت ومسلمانی می زنند واینگونه به سخره می گیرند ونسبت می دهند چیزهایی را که به بعضی از اشخاص ورجال سیاسی بر چسب نمی خورد ..
    هدف این جریان هدف خیلی خطرناکی است وبه جوانان ومردم هم توصیه می کنیم که مراقب رفتار وگفتار خود باشند مبادا که در دام این گروه بس خطرناک بیفتند و توصیه میکنم گوش به فرمان رهبری بدهید وبا ندای رسایی ان امام ورهبر مسلمانان جهان مدافع انقلاب ونظام اسلامی باشید ..
    گفتمان اقای قالیباف گفتمان بسیار زیبا ودلنشینی است که توانسته احاد بزرگی از جوانان ودانشجویان و مردم عزیز ایران وحتی خارج از ایران را به سوی خود جلب کند واین را جریان انحرافی خطر بزرگی برای خود احساس کرده است ..
    در این برهه حساس باید به فکر این باشیم که چگونه بتوانیم کشور خود را به نحو احسن بسازیم نه اینکه بیاییم یک سری معادلات غلط سیاسی و نبستهای نا روا را به رقیبان نسبت دهیم وان را در بوق وکرنا کنیم ..این کار بسیار زشت وناپسندی است
    عجب رسمیه رسم زمونه …قصه برگ وباد خزونه ..
    همه ما رفتنی هستیم دنیا وپول و ثروت برای کسی شادی نمی اورد واین نام نیک است که می ماند .و یدک کشیدن نام نیک برای بعضی ها خیلی سخت است …

  3. ایکاش به جای این بازیهای غیر اخلاقی فکری به حال سفره مردم میشد تا لعد سالها مردم دوباره دغدغه نان شب پیدا نکنند ویکی از پر تنش ترین روزهای سیاسی تاریخ را در ایران نبینیم وایکاش این شیرین زبانیها را زمان اختلاس 3000میلیاردی کشان میدادند واسه همینه که هوادارانشان جرات درج نام خود را ندارند.

  4. قالیباف خودش گفت که من رضاخان حزب اللهی هستم. شما چرا کاسه داغتر از آش هستید

  5. این ناشناس حسن ش. هست ..
    همونی که برای جبهه پایداری خودش رو داشت می کشت واخر هم به خاطر مسائل که برای جبهه بوجود اورد از جبهه اخراج شد ودر نهایت الان باز داره جو می ده ..
    اخه بچه تو را چه به جبهه پایداری ..برو درست رو بخون ….

  6. لقب رضاخان مذهبی یا رضاخان حزب اللهی خوددکتر قالیباف در جریان رقابتهای سال84 مطرح کرد واگرجای دیگری این واژه استفاده شده است منظور همان گفته خودشان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *