هراز :روزنامه های امروز بحرین در خبری به نقل از فرانس پرس از قاهره نوشتند که «جناب آقای دکتر» علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه آینده برای اولین بار در چارچوب روابط دوجانبه ایران و مصر از زمان ریاست محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرا در ماه ژوئن گذشته از قاهره دیدار خواهد کرد.
سخنگوی مطبوعاتی دفتر حفاظت منافع ایران روز پنجشنبه در گفتگوئی با خبرگزاری فرانس پرس اظهار داشت که وزیر ایرانی «چهارشنبه شب آینده وارد مصر خواهد شد و سفر ایشان تا پنجشنبه شب ادامه خواهد یافت و طی آن با برخی از مسئولین مصری دیدار و روابط دوجانبه و اوضاع منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد».
مسئولین دو کشور ایران و مصر تاکنون دیدارهائی را در چارچوب برگزاری اجلاسهای بین المللی انجام داده اند. مرسی در پایان ماه اوت گذشته جهت شرکت در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد و به عنوان اولین سفر رئیس جمهور مصر به ایران از سال 1979م، از تهران دیدار کرد و وزیر خارجه ایران نیز اواخر سپتامبر سال گذشته به منظور شرکت در اجلاس وزرای مجموعه کشورهای تماس منطقه ای پیرامون سوریه که در آن زمان به ابتکار مصر تشکیل شد و متشکل از کشورهای مصر، ایران، عربستان سعودی و ترکیه می باشد، از قاهره دیدن کرد. ایران در سال 1980 و پس از مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی، در اعتراض به امضای پیمان صلح با اسرائیل روابط دیپلماتیک خود با مصر را قطع کرد و از آن زمان تاکنون هریک از دوکشور بخش حفاظت منافع را در دوکشور ایجاد کرده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *