هراز :شهردار تهران با بیان این که در حوزه حمل و نقل عمومی مهم ترین اولویت ما توسعه خطوط مترو است که در این راستا 150 کیلومتر خط مترو در دست ساخت قرار دارد گفت : پس از توسعه مترو ، توسعه شبکه و ناوگان اتوبوسرانی با اولویت خطوط تندرو در دستور کار است که در تلاشیم تا پایان سال 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و تا اوایل سال آینده نیز 400 دستگاه دیگر از این اتوبوس ها را …
شفاف: شهردار تهران با بیان این که در حوزه حمل و نقل عمومی مهم ترین اولویت ما توسعه خطوط مترو است که در این راستا 150 کیلومتر خط مترو در دست ساخت قرار دارد گفت : پس از توسعه مترو ، توسعه شبکه و ناوگان اتوبوسرانی با اولویت خطوط تندرو در دستور کار است که در تلاشیم تا پایان سال 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و تا اوایل سال آینده نیز 400 دستگاه دیگر از این اتوبوس ها را وارد ناوگان کنیم .

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره برداری از بخش میانی خط 3 متروی تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد : امروز هفت کیلومتر از خط 3 متروی تهران حد فاصل چهارر اه ولی عصر(عج) تا خیابان شهید بهشتی به بهره برداری رسید که در تلاشیم سه ایستگاه میانی این بخش را نیز طی ماه های آینده آماده بهره برداری کنیم .

وی افزود : خط 3 متروی تهران خط جدیدی در شبکه متروست که طولانی ترین خط نیز در پایتخت محسوب می شود و این خط از جنوب غرب شهر آغاز شده و تا شمال شرق ادامه خواهد یافت.

شهردار تهران با بیان این که در فاز دوم این پروژه 12 کیلومتر از بخش جنوبی خط 3 به بهره برداری می رسد ، گفت : توسعه خطوط مترو مهم ترین اولویت ما در حوزه حمل و نقل عمومی است چنانچه در حال حاضر 150 کیلومتر خط مترو در دست احداث قرار دارد و حفاری 100 کیلومتر از این خطوط صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم ما آمادگی این را داریم که 30 کیلومتر خط مترو را در مرحله سیویل ، احداث و امکان بهره برداری از 17 تا 20 کیلومتر را در سال فراهم کنیم .

قالیباف با بیان این که توسعه شبکه و ناوگان اتوبوسرلتی اولویت بعدی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است اظهار کرد : ضمن توسعه خطوط بی آر تی در تلاشیم که تا پایان سال 300 دستگاه اتوبوس دو کابین و در اوایل سال اینده نیز 400 دستگاه دیگر از این اتوبوس ها را وارد ناوگان کنیم .

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چک 1800 میلیارد تومانی ( بودجه متمم شهرداری تهران در سال 91)را سرانجام چه کرده اید ، گفت : این از بداخلاقی های ژورنالیستی بود اما خدا را شکر باید بگویم که در شهرداری تهران این توفیق را داشتیم و توانستیم درآمدهای پیش بینی شده را محقق کنیم و بدون شک باید تاکید کنم که همه درآمدهای ما ، درآمدهای قانونی است و به طور حتم هیچ درآمد غیر قانونی نداریم ، لذا خواهش من این است که مقداری اخلاق در این زمینه ها رعایت شود .

4 thoughts on “در شهرداری درآمد غیرقانونی وجود ندارد”
  1. ساری ایفاگرخدمات استانی ، ولی بی بهره ازامکانات استانی
    شهرتاریخی وکهن ساری ازقدیم عنوان مرکزیت استان زیبای مازندران رادارامی باشد به گواه اوراق تاریخ ، این شهردرقدیمی ترین نقشه هایی که ازایران ومازندران به جامانده است به عنوان مرکزاین استان معرفی شده ویکی ازمحدودشهرهایی است که نام آن همواره درسواحل جنوبی دریایی مازندران به چشم می خورده است بنابراین انتظاراین بود که این شهرباچنین قدمتی ، اکنون به سطح قابل قبولی ازتوسعه وترقی می رسید. یعنی اگرنگوئیم درردیف شهری مثل اصفهان ولی حداقل میبایست درحد واندازه یک مرکزاستان توریستی مثل مازندران ، پیشرفت می کرداما چون طی سالهای متمادی ، بی مهری های زیادی به این شهرشده ، هنوزهم باشاخص های مرکزیت فاصله دارد .
    هنگامی که ازبی توجهی وبی مهری نسبت به ساری سخن می گوئیم ، بطورطبیعی بایدبه دنبال عوامل این بی توجهی ها نیزباشیم تا بتوانیم برای ادعای خود ، دلیل قانع کننده ای اقامه کنیم . ازطرفی درراستای یافتن عوامل ، ناچاریم کوتاهی های صورت گرفته را درمیقاس یک مرکزاستان پیگیری نمائیم به این معنا که باید ببینیم دررابطه با توسعه شهری که درعین حال مرکزاستان هم هست ، چه کسانی یاچه دستگاههایی مسئولیت داشته ودارندومسئولان ذیربط چه میزان به وظایف خویش دراین زمینه عمل کرده وچه میزان قصورورزیده اند.
    مرکزاستان همان طورکه ازنامش پیداست ، مرکزیت سیاسی – اداری واجرایی استان رادارا می باشد که بالطبع مرکزیت اقتصادی وخدماتی رانیز همراه خود دارد .
    بنابراین شهرمرکزاستان محل استقرار استانداری و قریب به هشتاد اداره ، سازمان ونهاد استانی می باشد واین بدان معناست که همه روزه انبوهی ازمراجعین ازسراسراستان وحتی خارج ازاستان دراین شهرترددمی کنند. به همین دلیل ساری به عنوان مرکزاستان ناگزیرازارایه خدمات استانی درابعاد مختلف خدمات شهری وحمل ونقل تاخدمات انتظامی وقضایی است ومفهوم سرویس دهی استانی از اعتبارات امکانات استانی بهره ای نبرد ، مجبور خواهد بود خدمات ستانی را با ظرفیت های شهری ارایه دهد و این امر آسیب های زیادی رابه بنیان های شهر وارد می سازد و باعث عقب افتادگی آن می گردد بس مرکز استان به عنوان بیشانی استان و به عنوان شهری که بخش اعظمی از بار استان را دربخش های مختلف به دوش می کشد ، باید از مواهب استانی بهره مند باشد تا بتواند ازعهده ارایه خدمات استانی برآید و اساسا حفظ آبروی استان ایجاب می کند که به مرکز استات توجه ویزه ای شود
    الیته فراموش نکنیم که ساری از آن جهت که مرکز استان و یک شهر گردشگری و مسافربذیر است در بسیاری مواقع بخصوص در ایام تعطیلات نوروز و تابستان حتی سرویس دهی ملی هم داردو این هم دلیل دیگری است بر ضرورت توجه خاص به ساری
    وقتی از توجه استانی ، امکانات استانی و اعتبارات استانی صحبت می کنیم و به این مفهوم است که مسئولان استان باید در برنامه ریزی ها و اولویت بندیهای خود و در توزیع امکانات بین شهرهای مختلف ، نگاه ویزه ای به مرکز استان داشته باشند نگاهی که در پان ظرفیت ها ، قابلیت ها وباید ها و نباید های توسعه ساری لحاظ شده باشد
    برواضح است وقتی این نگاه شکل نگرفته و یا اگر هم شکل گرفته ، خیلی ضعیف است و ساری به تناسب سرویس دهی فرا شهری ، از امکانات فراشهری ی بهره می با باشد ، در این میان قصور و تقصیر ها بیشتر متوجه مسئولان استان است و آنها هستند که باید به مفهوم مرکز استان و ضرورتها و نیازهای ان توجه کنند و مسئولیت بیامدهای هرگونه سهل انگاری را ببذیرند
    البته این ها دلیل نمی شود که مسئولیت عقب افتادگی ها ساری از روی دوش مدیران شهری برداشته شود بلکه آنها نیز به نوبه خد مسئولیت هایی دارند و از قضا چون در مرکز استان دارای مسئولیت می باشند ، وظیفه آنها در مقایسه با مدیران سایر شهرها به مراتب سنگین تر و مهم تر است زیرا باید برای عمران وآبادانی مرکز استان تلاش کنند مدیران شهری مرکز استان علاه بر برنامه های عمرانی ، اجتماعی و خدماتی که باید در هر شهری از جمله در ساری صورت گیرد ، باید بیگیر تحقق شاخص های مرکزین هم باشند اینگونه است که اگر مدیران استان درقبال شهرساری کوتاهی می کنند ، باز هم این مدیران شهری هستند که باید در مقابل آن احساس مسئولیت نمایند و مضاف بر آن ، باید در مطالعه و بررسی مسایل و مشکلات شهر ، دقیق و کارشناسانه عمل کنند و برای رفع آن راهکارهای اساسی و عمل کنند و برای رفع آن راهکارهای اساسی و عملیاتی بیندیشند و در ضمن برای توسعه شهر ، استراتزی شخصی داشته باشند و برای جلب مشارکت مردم و همکا مسئولان استان و شهرستات ، راهبردهایی را تهیه کنند که نتیجه بخش باشد
    مسلم است که مدیرانی با این قابلیت ها باید دارای شرایط و معیارهای خاص باشند که داشتن دانش و تجربه لازم اصلی ترین معیارهاست مدیریت شهری امروزه دارای دو بازوی تصمیم گیری و نظارتی و اجرایی است یعنی اعضای شورای شهر به عنوان بازوی تصمیم گیری و نظارتی ، و شهردار به عنوان بازوی اجرایی نهاد مدیریت شهری فعالیت می کنند و البته بازوی اجرایی خود منتخب بازوی تصمیم گیری است و بازوی تصمیم گیری هم توسط مردم انتخاب می شود
    بنابراین برای آن که مدیریت شهری از یک ترکیب منسجم برخودردار باشد مردم در شهرهای مختلف تلاش می کنند انتخاب آگاهانه و درستی داشته باشند ویک شورای توانمند ایجاد کنند که این شورا بتواند شهردار توانمند انتخاب کنند لذا آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد انتخاب مدیرانی شهری پر توان ، با دانش و با تجربه است تا بتوانند در جهت رهایی شهراز هر گونه عقب افتادگی و و سرعت در عمران و آبادانی شهر حرکت کنند.
    خسرو جولائي –كارشناس عمران

  2. خواهشمند است وقتتان را برای مطالب ازرنده تر و مفیدتر بگیرید .مطالب یاد شده برای مردم گفتن ندارد .من از همه زیرک ترند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *