مدیر یکی از مدارس پسرانه منطقه ۱۲ شهر تهران یازده روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید در پیامکی به والدین دانش آموزان اعلام کرده که مدرسه فرزندشان منحل شده و برای دریافت پرونده و ثبت نام به مدرسه دیگر مراجعه کنند.

به گزارش مهر، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته پیامکی به والدین دانش آموزان مدرسه محبان الرضا منطقه ۱۲ تهران ارسال می شود که حاوی این مطلب بود: “بسمه تعالی، با سلام، با عنایت به حکم قضایی مبنی بر تخلیه دبستان در تاریخ۱۰/۶/۹۰ دانش آموزان این واحد آموزشی به دبستان شهید محلاتی واقع در چهارراه آبسردار با مدیریت اینجانب منتقل خواهد شند. چنانچه مایل به انتقال فرزندانتان به مدارس دیگر هستید لطفا تا روز شنبه مورخ ۱۹/۶/۹۰ به دفتر دبستان مراجعه کنید”.

اعلام تخلیه یک مدرسه و انتقال دانش آموزان به مدارس دیگر آن هم تنها ۱۱ روز به آغاز سال تحصیلی که زمان ثبت نام و انتقال دانش اموزان به اتمام رسیده است، تبعات فراوانی برای دانش آموزان این مدرسه بدنبال داشت.

والدین یکی از دانش آموزان مدرسه محبان الرضا در این باره گفت: روز پنجشنبه این پیامک به گوشی من زده شد و متوجه این اتفاق شدم، بعد تحقیق کردیم که مدرسه شهید محلاتی خود به تنهایی ۵۰۰ دانش آموز دارد و احتمالا با انتقال همه دانش آموزان مدرسه محبان الرضا به آن مدرسه، تراکم دانش آموزان در کلاسهای درس بالا می رود.

پدر این دانش آموز که خود یکی از فرهنگیان آموزش و پرورش است، افزود: حالا مانده ایم که اسم پسرم را کدام مدرسه بنویسیم که از لحاظ آموزشی ضربه نخورد و بتواند حداقل در یک مدرسه معمولی درس بخواند.

همچنین مادر یکی از دانش آموزان که برای دریافت پرونده فرزند خود به مدرسه آمده بود نیز در این باره گفت: پرسش من از مدیران مدرسه و منطقه این است که آیا از قبل از این موضوع خبر نداشتند و نمی دانستند که ممکن است دادگاه حکم تخلیه مدرسه را صادر کند، حالا ما چطور مدرسه خوب پیدا کنیم؟

یکی از مادران دیگر نیز در این باره گفت: اگر ما می خواستیم که فرزندانمان در مدرسه شهید محلاتی درس بخوانند اسمشان را در مدرسه محبان الرضا ثبت نام نمی کردیم و از اول همان به آن مدرسه مراجعه می کردیم.

اگرچه سعی کردیم که با آقای سیفی مدیر مدرسه محبان الرضا صحبت کنیم اما گویا وی و معاونانش در مدرسه حضور نداشتند و تنها برخی از دفترداران در مدرسه بودند که پرونده بچه ها را تحویل می دادند.

پاسخ مدیر منطقه ۱۲

اما حسن حیدری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدرسه محبان الرضا موقوفی بوده است، گفت: اواسط شهریور ماه امسال دادگاه به نفع مالک حکم تخلیه مدرسه را صادر کرد و به همین دلیل ما مدرسه را با سه مدرسه ادغام کردیم.

حیدری ادامه داد: همچنین قرار شد اکثر این دانش آموزان به مدرسه شهید محلاتی انتقال داده شوند چرا که فضای آموزشی در این مدرسه بیشتر است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲افزود: یک زمانی این مدرسه ۸۰۰ دانش آموز داشته و هم اکنون برخی از کلاسهای آن خالی است که قرار شد برای حضور دانش آموزان در مدرسه آماده شود.

وی درباره اینکه آیا ادغام دو مدرسه که هر کدام ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانش آموز دارند، موجب تراکم در کلاسهای درس نمی شود، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان این مدرسه خارج از محدوده بوده اند و ما نیز مابقی دانش آموزان را در مدارس منطقه ثبت نام می کنیم.

حیدری درباره راهکارهای جلوگیری از تراکم دانش آموزان پاسخی نداد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تصریح کرد: حکم دادگاه قانونی است و برای خود ما نیز شوکه کننده بود اما مجبوریم این دستور قانونی را اجرا کنیم.

به گفته حیدری، مدرسه اندیشه در چهاراه مولوی نیز با حکم قانونی دادگاه تخلیه شده و دانش آموزان آن به مدرسه دیگر انتقال شده اند.

موضوع مدارس موقوفی، استیجاری و قلع و قمعی به خصوص در تهران موضوع تازه ای نیست و هر سال تعدادی از مالکان این مدارس حکم تخلیه را از دادگاه می گیرند و مشکلات فراوانی را برای مدیران مدارس، دانش آموزان و والدین آنها ایجاد می کند اما مسئولان آموزش و پرورش تدبیری چاره ساز در این باره اتخاذ نمی کنند تا هر سال شاهد بروز چنین وقایعی نباشیم.

حالا بسیاری از دانش آموزان و والدین مدرسه محبان الرضا نگران و مضطرب از بسته شدن این مدرسه باید در روزهای آخر شهریور به دنبال مدرسه جدید باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *