حسین الله‌کرم در نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» گفت: در این جریان‌ها ما حزب‌اللهی‌ها چماق‌دار می‌شویم و روشنفکران هم مظلوم شمرده می‌شوند در حالی همگی قربانی این روند هستیم.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» با حضور فریدون جیرانی، مسعود فراستی، محمدتقی فهیم، حسین الله‌کرم، لیلا لاریجانی، رحمان سیفی‌آزاد و جمع کثیری از اهالی رسانه و دانشجویان در لانه جاسوسی برگزار شد.

بنابراین گزارش این نشست نقد و بررسی که پس از نمایش فیلم من مادر هستم برگزار شد با حاشیه‌ها و اتفاقات جالبی همراه بود که در ادامه می‌آید:

* در زمان نمایش فیلم سالن مملو از جمعیت بود و افراد بسیاری ایستاده یا نشسته بر سکوهای بین صندلی‌ها فیلم را تماشا می‌کردند، علاوه بر این تعدادی صندلی نیز در کنار ردیف‌های جلوی سالن اضافه شد تا برخی از حضار بتوانند فیلم را راحت‌تر تماشا کنند.

*حضور عوامل فیلم «من مادر هستم» و منتقدان سینما روی سن، جمعی از اعضای انصار حزب‌الله صلوات فرستادند و بقیه حضار کف و سوت زدند.

*در ابتدای جلسه نقد و بررسی حسین الله‌کرم به دعوت مجری روی سن آمد اما جایی برای وی در نظر گرفته نشده بود و الله‌کرم از مجری خواست که جا به جا شود و در کنار محمدتقی فهیم قرار گرفت.

‌* یکی از مباحث مورد توجه در این جلسه، چانه‌زنی افراد سر گرفتن وقت برای صحبت بود و به طور مثال حسین الله‌کرم بر سر اینکه چرا رحمان سیفی‌آزاد 12 دقیقه حرف زده و  این، دو دقیقه از زمان حد تعیین شده، بیشتر بود، اعتراض کرد، البته این بحث سر زمانبندی‌ها به این ماجرا ختم نشد و تا پایان جلسه ادامه داشت.

حسین الله‌کرم در بخشی از سخنان خود با اشاره به جریان روشنفکری در سینما، حزب اللهی‌ها و روشنفکران را اسیر جریان روشنفکری قلمداد کرد و گفت: در این جریان‌ها ما حزب‌اللهی‌ها چماق‌دار می‌شویم و روشنفکران هم مظلوم شمرده می‌شوند در حالی همگی قربانی این روند هستیم و بهره‌برداری سیاسی‌اش به هم به جریان‌های سیاسی می‌رسد.

* در جریان گفت‌وگوی منتقدان، فهیم خطاب به حسین الله‌کرم گفت: من پیشنهاد می‌کنم ایشان ابتدا صحبت کنند چون بحث طولانی می شود و حقیقتاً جلسه تحمل آن را ندارد، به هر حال ایشان را دعوت کرده‌اند، اما ایشان سوخته است و الله‌کرم در واکنش به این صحبت فهیم گفت: من می‌دانم سوخته شدیم، 8سال دفاع مقدس سبب سوختن ماست، اصلا ما نسل سوخته‌ایم. بنده به عنوان اصلی‌ترین فرد در این جلسه دعوت شده‌ام، نمی‌دانم چرا به آقایان نگفته‌اند.

‌* یکی از نکات دیگر این جلسه نقد این بود که همزمان با شروع صحبت‌های محمدتقی فهیم در مورد فیلم، تعدادی از حضار سالن را ترک کردند.

‌* حسین الله‌کرم در پایان سخنان خود گفت: جیرانی خوش به حالت که طرفداری مثل فراستی داری، فراستی در سینما یک ملت است!

در بین حضار سید غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم حضور داشت و فریدون جیرانی نیز کم‌حرفترین فرد این جمع بود و در پایان سخنان خود عنوان کرد که دیگر در مورد فیلم من مادر هستم حرف نمی‌زند.

‌* جلسه نقد و بررسی فیلم من مادر هستم، با اعلام اتمام زمان نقد به پایان نرسید، بلکه پس از آن افراد زیادی از دور فریدون جیرانی حلقه زده  و  سؤالات متعددی را در مورد فیلم پرسیدند و جیرانی نیز با حوصله به اکثر آنها پاسخ گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *