امربه معروف و نهي از منكر ازشاخصه هاي مهم ماموريت هاي پليس است

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران در مراسم صبحگاه عمومي ستاد انتظامي استان،با اشاره به اهداف قيام امام حسين(ع)،يکي از شاخصه هاي مهم ماموريت هاي پليس را امر به معروف و نهي از منکر دانست. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،مراسم صبحگاه عمومي ستاد فرماندهي انتظامي استان مازندران با حضور فرماندهان،مسئولان وکارکنان انتظامي استان مازندران و يگان هاي نمونه اين فرماندهي در محل ستاد انتظامي استان برگزار شد. اين گزارش حاکي است،پس از برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و اداي احترام به مقام شامخ شهداء و امام شهداء،سرهنگ”روح الامين قاسمي” جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران در سخناني با تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان آقا اباعبدا… الحسين (ع) از اقدامات ارزشمند همکاران درحفظ نظم و امنيت ترافيکي وانتظامي مراسم سوگواري ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني قدرداني کرد. وي در ادامه به تشريح اهداف قيام امام حسين (ع) در مقابله با ظلم و جور زمان پرداخت و افزود:يکي ازاهداف مهم قيام امام حسين (ع) امر به معروف و نهي از منکر بوده است. جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به شاخصه هاي مهم ماموريت هاي پليس يکي از اين شاخصه هاي مهم را امر به معروف و نهي از منکر دانست که با تاسي از اهداف قيام امام حسين (ع) در راستاي حفظ ارزش ها و مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه اجرا مي شود. سرهنگ”قاسمي”باتاکيد بر اينکه ماموران پليس که آمران به معروف و ناهيان از منکر هستند بايد خود نيز عامل به آن باشند، افزود:شرط امر به معروف و نهي از منکر ابتداء عمل خود فرد به معروف است. جانشين فرمانده انتظامي مازندران در پايان بر رعايت نظم و انضباط ظاهري و معنوي از سوي همه همکاران تاکيد کرد و افزود:همواره نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهيد. گفتني است،در پايان اين مراسم يگان هاي نمونه مستقر در ميدان از جلوي جايگاه رژه رفتند

کشف 875 گرم شيشه از دوعامل افيوني در شهرستان”بابل”

ماموران پليس مبارزه باموادمخدر فرماندهي انتظامي”بابل”مازندران با شناسائي و دستگيري دو متهم به مواد مخدر بيش از 875 گرم شيشه را از آنان کشف و ضبط کردند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام”ي- ع”39 ساله در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر صنعتي در سطح شهرستان بابل،موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه بامواد مخدر اين شهرستان قرار گرفت. اين گزارش حاکي است،ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان”بابل”با انجام اقدامات اطلاعاتي متهم را شناسائي و در عمليات ويژه پليسي وي را دستگير کردند. ماموران در ادامه در بازرسي از محل فعاليت اين فرد موفق شدند،بيش از550 گرم مواد مخدر صنعتي شيشه را کشف و ضبط کنند. برپايه اين گزارش،ماموران در همين ارتباط موفق شدند،فردي ديگر به نام “ه-ج” را که درامر تهيه وتوزيع مواد مخدر فعاليت داشته شناسائي وپس از جند روز تعقيب و مراقبت دربازرسي از وسايل همراهش موفق شدند،بيش از 325 گرم شيشه را کشف و ضبط کنند. گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

سارقان زورگير احشام در”ساري” گرفتار قانون شدند

فرمانده انتظامي شهرستان”ساري”مازندران،ازشناسائي و دستگيري سه متهم به سرقت و زورگيري از فردي در يکي از روستاهاي حومه اين شهرستان خبر داد. سرهنگ”علي اکبر رضايي”درگفتگو باخبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر سرقت و زورگيري احشام از فردي در يکي از روستاهاي حومه اين شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران سريعاً به محل وقوع جرم عزيمت و در بررسي هاي اوليه با مراجعه سراسيمه فردي به نام” م-ر” به آنان که از ناحيه سر دچار خونريزي شديدشده بود،دريافتند،چهار مرد ناشناس پس ورود به داخل محل نگهداري احشام اين فرد با تهديد و زور اقدام به سرقت يک راس گوسفند و مقاديري وجه نقد و اموالش کردند. سرهنگ”رضايي”خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه تحقيقات با دريافت مشخصات سارقان و خودروي آنان با اجراي طرح هاي مهار و کنترل محورها موفق شدند، خودروي متهمان را در حين تردد در يکي از محورهاي فرعي روستايي توقيف و سه متهم اين پرونده را دستگير کردند. فرمانده انتظامي شهرستان ساري اظهار داشت:ماموران در بازرسي از خودروي متهمان موفق شدند، اموال مسروقه را به همراه وسايل وآلات جرم کشف و ضبط کنند. سرهنگ”رضايي”درخاتمه از تشکيل پرونده براي متهمان و تحويل آنان به مرجع قضايي خبر داد .

توقيف خودروحامل مواد مخدر درشهرستان “بهشهر”

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر استان مازندران از توقيف يک دستگاه خودروحامل دوکيلو گرم ترياک در يکي از محور اصلي اين شهرستان خبر داد. سرهنگ”نورا… ملکي”درگفتگو باخبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي اجراي طرح هاي کنترلي محورهاي مواصلاتي اين شهرستان در جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر،ماموران انتظامي کلانتري 12 اين فرماندهي حين انجام ماموريت به يک راننده دستگاه خودروي سواري پرايد مظنون شدند. وي تصريح کرد:ماموران پس از دقايقي تعقيب و مراقبت اين خودرو به رانندگي فردي به نام “م-ج”30ساله و سرنشيني فردي ديگر به نام”ف-د” 36 ساله را متوقف و در بررسي هاي اوليه از داخل خودرو موفق شدند،دو کيلو گرم ترياک را که به طرز ماهرانه اي در زير صندلي جلو جاسازي شده بود،کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامي شهرستان”بهشهر”در ادامه از توقيف خودرو و دستگيري متهمان و تحويل آنان به مرجع قضايي خبر داد و افزود:ماموران انتظامي اين شهرستان به طور شبانه روز با اجراي طرح هاي ويژه امنيتي و انتظامي با هرگونه قاچاق و تهيه وتوزيع مواد مخدر بشدت برخورد خواهند کرد. سرهنگ”ملکي”با اشاره به اينکه قاچاق مواد مخدر و افزايش مصرف به مواد مخدر در بين جوانان يکي ازتوطئه هاي دشمنان قسم خورده انقلاب است،تصريح کرد:خانواده بعنوان اولين ومهمترين نهاد اجتماعي در جامعه نقش مهمي در کاهش و پيشگيري از اعتياد فرزندان دارد.

کيسه برنج حاوي مواد مخدر کراک در سوادکوه توقيف شد

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان”سوادکوه “مازندران موفق شدند،با شناسائي قاچاقچي مواد مخدر بيش ازدو کيلو و 790 گرم کراک را از داخل کيسه هاي برنج کشف و ضبط کنند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،ماموران پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي شهرستان سوادکوه در پي کسب خبري مبني بر قاچاق مواد مخدر کراک از سوي فردي به نام”خ-ع” از اتباع بيگانه در شهرستان”سوادکوه”،موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. اين گزارش حاکي است،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي با همکاري عوامل انتظامي پاسگاه”ورسک”موفق شدند،متهم به تهيه وتوزيع مواد مخدر را شناسائي کنند. ماموران در ادامه تحقيقات با تعقيب و مراقبت از اين فرد وي را حين حمل کيسه هاي برنج دستگير و در بازرسي از وي موفق شدند،بيش از دو کيلو و 790 گرم کراک را که داخل کيسه هاي برنج جاسازي شده بود،کشف و ضبط کنند. گفتني است،متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

مصالحه 62 درصدي پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره کلانتريها در مازندران

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران از مصالحه 62درصدي پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره ومددکاري اجتماعي کلانتريها درهشت ماهه امسال خبر داد. سرهنگ”هادي زارعي”در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در بررسي هاي آماري از مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره و مددکاري کلانتري هاي استان در هشت ماهه امسال 5هزار و 676 پرونده به اين مراکز ارجاع شد. وي تصريح کرد:از مجموع پرونده هاي ارجاعي به اين مراکز 78 درصد پرونده هاي مرتبط با اختلافات خانوادگي و مابقي حقوقي، نزاع و درگيري و ساير موارد بوده است. معاون اجتماعي مازندران افزود:با تلاش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري ها و برگزاري جلسات مشاوره اي 62 درصد پرونده هاي ارجاعي به اين مراکز مصالحه و سازش شده اند. سرهنگ”زارعي”خاطر نشان کرد:تنها 34 درصد از پرونده ها به مراجع قضايي ارجاع و مابقي پرونده ها براي بررسي کارشناسي به مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي استان ارجاع شد. معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندارن يادآور شد:درهشت ماهه امسال دو هزار و 558 شهروند مازندراني براي دريافت خدمات مشاوره اي به مرکز مشاوره آرامش اين معاونت مراجعه و از خدمات مشاوره روانشناختي،انتظامي،مشاوره و مددکاري و مشاوره روانسجي بهره مند شدند. سرهنگزارعيافزود:در راستاي ارتقاء سطح توانمندي علمي کارشناسان اين مرکز و مراکز مشاوره و مددکاري کلانتري ها تاکنون بيش از سه کارگاه آموزشي با بهره گيري از اساتيد مجرب دانشگاهي در سطح استان برگزار شد. وي همچنين از اجراي 58 مورد طرح مشاوره فعال براي دانش آموزان و اولياء ومربيان مدارس در سطح استان در راستاي آموزش مهارت هاي زندگي در هشت ماهه امسال خبر داد. معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران در پايان گفت:مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان مازندران با استفاده از کادر مجرب همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره اي به صورت حضوري، تلفني و مکاتبه اي به شهروندان مي باشد.

ارائه پلاک ملي خودرو به جانبازان 50 درصد به بالا در مازندران

رئيس پليس راهنمائي و رانندگي مازندران از ارائه پلاک ملي خودرو به جانبازان و معلولان حرکتي بالاي 50 درصد در استان خبر داد. سرهنگ”قاسميان”درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي طرح خدمات دهي به جانبازان ومعلولان استان با هماهنگي اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران واداره کل بهزيستي استان مازندران تاکنون 357 فقره پلاک ملي خودرو به جانبازان عزيز استان ارائه شد. وي تصريح کرد:درهمين ارتباط 80 پلاک ملي خودرو نيز به شهروندان معلول حرکتي تحت حمايت اداره کل بهزيستي استان تحويل و بر روي خودروهاي آنان نصب شد. سرهنگ”قاسميان” اضافه کرد:طرح ارائه پلاک ملي خودرو برابر دستورالعمل هاي قبلي صرفاً مشمول جانبازان ومعلولان بالاي 70درصد بوده که از اوايل سال جاري با اصلاح اين قانون جانبازان ومعلولان بالاي 50 درصد نيز مي توانند از پلاک ملي خودرو ويژه جانبازان بهره مند شوند. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران با اشاره به اينکه طرح تعويض پلاک هاي ملي خودروي جانبازان فقط در مرکز استان صورت خواهد گرفت،عنوان داشت:جانبازان و معلولان عزيز مي توانند با در دست داشتن مدارک واسناد مثبته به واحد شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي استان مراجعه و پس از سيرمراحل قانوني پلاک خود را دريافت کنند.

کشف پنج دستگاه موتورسيکلت سرقتي در “نکا”

فرمانده انتظامي شهرستان” نکا” مازندران ،از شناسائي و دستگيري سارق موتورسيکلت و کشف پنج دستگاه موتور سيکلت مسروقه خبر داد. سرهنگفتحيدر گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:درپي کسب خبري مبني بر سرقت موتورسيکلت ها از سوي فردي سابقه دار به نام الف- ق 27 ساله، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرمانديه قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم به سرقت را در مخفيگاهش شناسائي و در عمليات غافلگيرانه دستگير کردند. سرهنگ”فتحي”اظهار داشت:متهم در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي و 5 فقره سرقت اعتراف و عنوان داشت:اموال مسروقه را به فردي به نام “ک-ح” فروخته است. فرمانده انتظامي شهرستان نکا گفت:با شناسائي و دستگيري متهم به مالخري ماموران در بازرسي از محل فعاليت اين فرد موفق شدند،پنج دستگاه موتور سيکلت مسروقه را با مشخصات ، موتور سيکلت هندا 125 بشماره 586-97366 ، موتور سيکلت هندا 125 بشماره 2-2876، موتور سيکلت هندا بشماره 587-85665 ، هندا 125 بشماره 14-2495،موتور سيکلت هندا 125 587 -35727 کشف و ضبط کردند. فرمانده انتظامي شهرستان نکا در ادامه از کشف بيش از يک کيلو گرم ترياک از مردي 50 ساله خبر داد و افزود:اين عامل افيوني مواد مخدر را از استان هاي ديگر به داخل اين شهرستان قاچاق و به فروش مي رساند. سرهنگ”فتحي”همچنين از پلمپ 6 واحد صنفي متخلف درسطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت:پليس اطلاعات و امنيت عمومي اين فرماندهي در اجراي طرح نظارت بر واحد هاي صنفي سفره خانه و قهوه خانه ها6 واحد صنفي متخلف را پلمپ کرد.

دستگيري 18سارق و کشف چهاردستگاه وسيله نقليه مسروقه در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان”بابل”مازندران،از شناسائي و دستگيري 18 متهم به سرقت و کشف چهار دستگاه موتور سيکلت وخودروي مسروقه در 24 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ”علي فقيه”درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با سارقان ماموران انتظامي کلانتري ها و پاسگاه ها و پليس هاي تخصصي با انجام چندين مرحله عمليات پليسي موفق شدند،با شناسائي 18 متهم به سرقت و 3 متهم به موادمخدر همگي آنان را دستگير کنند. وي تصريح کرد:متهمان به سرقت که اغلب سارق اماکن،منازل و مغازه شهروندان و سارقان خودرو و موتور سيکلت بوده اند در بازرسي از آنان مقاديري زياد اموال مسروقه به همراه سه دستگاه موتور سيکلت و يک دستگاه خودرو پرايد مسروقه کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي شهرستان”بابل”همچنين از کشف بيش از 875گرم مواد مخدر شيشه به همراه 80 پاکت سيگار قاچاق و 152 قلم انواع وسايل بهداشتي غيرمجاز و قاچاق روز گذشته در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ”فقيه”افزود:متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

كلاهبرداري 9ميليون توماني با جعل عنوان در ساري

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي مازندران از شناسائي و دستگيري کلاهبرداري که با جعل عنوان از فردي 9 ميليون تومان کلاهبرداري کرده خبر داد. سرهنگ”محمد عظيمي”درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس آگاهي مبني بر کلاهبرداري از وي از سوي فردي با نام مستعار “م-ج” که خود را مهندس کشاورزي ونماينده يکي از سازمان هاي دولتي معرفي کرده ، موضوع در دستور ار ماموران اين پليس قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات ويژه پليسي و اطلاعاتي با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، متهم به کلاهبرداري با معرفي خود بعنوان نماينده يکي از دستگاه هاي دولتي استان اقدام به خريد فنس گالوانيزه به ارزش 9 ميليون تومان از مالباخته کرده و وجه مورد معامله را کلاهبرداري و متواري شده است. رئيس پليس آگاهي مازندران خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه تحقيقات با رد زني و انجام يک سري کارهاي اطلاعاتي دريافتند،اموال مورد معامله پس از بارگيري در يکي از روستاهاي حومه شهرستان ساري تخليه و از سوي راننده يک دستگاه خودرو وانت مزدا مجدداً بارگيري و به مکان نامعلومي منتقل گرديد. سرهنگ”عظيمي” اظهار داشت:ماموران با شناسائي مالک خودرو مزدا و انجام تحقيق از وي دريافتند، خودروي مورد نظر در زمان وقوع جرم در اختيار فردي ديگر به نامالف سبوده که بابررسي هاي دقيق تر مشخص شد، اين فرد همان کلاهبرداري است که با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداري کرده است. رئيس پليس آگاهي مازندران يادآور شد:ماموران با تعقيب و مراقبت از اين فرد متهم به کلاهبرداري را در اقدامي غافلگيرانه شناسائي و دستگير کردند. سرهنگ”عظيمي” افزود:اموال مورد نظر توقيف و تحويل مالباخته شد و متهمپس از سير مراحل قانوني با قرار مناسب قضايي روانه زندان شد.

کشف ترياک از دوعامل افيوني در”تنکابن”

ماموران انتظامي شهرستان”تنکابن”مازندران،با شناسائي و دستگيري دو عامل تهيه وتوزيع مواد مخدر موفق شدند ، بيش از يک کيلو و 620 گرم ترياک را کشف و ضبط کنند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،ماموران پليس مبارزه با موادمخدرفرماندهي انتظامي شهرستان تنکابن در پي کسب خبري مبني برفعاليت فردي به نام”ي – ب”در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. اين گزارش حاکي است،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم به مواد مخدر و نحوه فعاليت وي را مورد شناسائي قرار دادند. ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي مخفيگاه اين فرد با هماهنگي مرجع قضايي در اقدامي غافلگيرانه ضمن دستگيري متهم در بازرسي از مخفيگاهش موفق شدند، 695 گرم مواد مخدر از نوع ترياک و91 گرم سوخته ترياک را کشف وضبط کنند. برپايه گزارش،ماموران در همين ارتباط با مظنون شدن به فردي ديگر به نامع-ش که با خودروي شخصي اش درحوالي همان منزل در حال پرسه زدن است، در بازرسي از اين خودرو موفق شدند،835 گرم ترياک را کشف و ضبط کنند. گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

اعتراف سارقان سيم برق به 40 فقره سرقت در “تنکابن ”

فرمانده انتظامي شهرستان “تنکابن” مازندران، از شناسائي ودستگيري چهار متهم به سرقت سيم برق با 40 فقره سرقت و کشف يک تن سيم سرقتي خبر داد. سرهنگ”سيد محمود معافي مدني”در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر افزود:در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق در مناطقي از اين شهرستان،موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با استفاده از شگرد هاي خاص موفق شدند، فردي به نام” ح- ک”را شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير کنند. فرمانده انتظامي شهرستانتنکابنافزود:متهم در تحقيقات پليس به سرقت سيم برق در سطح شهرستان با همکاري سه همدست ديگرش اعتراف کرد. وي اظهار داشت:بادريافت اين اطلاعات و مشخصات همدستان سارق ماموران پليس در عملياتي غافلگيرانه با هماهنگي مرجع قضايي متهمان را درمخفيگاهشان در يکي از شهرهاي همجوار دستگير کردند. سرهنگ”مدني”اضافه کرد:متهمان دستگير شده درتحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به 40 فقره سرقت اعتراف و در بازرسي از مخفيگاه آنان بيش از يک تن سيم برق سرقتي کشف و ضبط شد. وي عنوان داشت:درهمين ارتباط دو دستگاه خودروي متهمان توقيف و از آنان تعداد زيادي وسايل و تجهيزات سرقت سيم برق کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي شهرستان”تنکابن”در پايان از تشکيل پرونده و تحويل متهمان به مرجع قضايي خبر داد.

دستگيري 60 سارق و عامل افيوني در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي “قائم شهر”

فرمانده انتظامي شهرستان “قائم شهر”مازندران،از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي 24 نقطه آلوده در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ”محمدرضا قدمي”در گفتگو باخبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي 24 نقطه آلوده اين شهرستان مورد شناسائي و پاکسازي قرار گرفت. وي تصريح کرد:در اين طرح ماموران انتظامي از پليس هاي تخصصي ،کلانتري ها و پاسگاه ها در تيم هاي ويژه عملياتي در چندين مرحله عمليات پاکسازي با شناسائي سارقان و متهمان به مواد مخدر موفق شدند،35سارق را به همراه 25 معتاد و توزيع کننده موادمخدر دستگير کنند. فرمانده انتظامي شهرستان”قائم شهر”خاطر نشان کرد:دراين طرح ها بيش از يک کيلو 470 گرم انواع مواد مخدر به همراه انواع وسايل استعمال مواد از جمله 268 لوله پايپ از متهمان کشف و ضبط شد. سرهنگ”قدمي”افزود:درهمين ارتباط ماموران در بازجوئي از متهمان دستگير شده موفق شدند،12 فقره سرقت را کشف و 4 دستگاه موتورسيکلت مسروقه را کشف و ضبط کنند. وي اظهار داشت:ماموران همچنين 16دستگاه خودرو را به همراه 19دستگاه موتورسيکلت متهمان را که در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر و سرقت بکارگيري مي شد را توقيف کنند. فرمانده انتظامي شهرستان”قائم شهر”،همچنين از پلمپ 12 واحد صنفي متخلف در اين طرح ها خبر داد و افزود:اين تعداد واحد صنفي متخلف بعلت تهيه وتوزيع محصولات ضد فرهنگي شناسائي و توقيف شده اند.

رئيس حوزه علميه ” آيت ا… کوهستاني بهشهر”: نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت اجتماعي جامعه نقش اساسي دارد

“حجت الاسلام والمسلمين کوهستاني” در ديدار دانش پژوهان دوره غير تمرکزي بصيرت استان مازندران گفت:نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت اجتماعي جامعه نقش اساسي دارد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،”حجت الاسلام والمسلمين کوهستاني”در اين ديدارکه در حوزه علميه آيت ا… کوهستاني شهرستان بهشهر برگزار شد،ايام شهادت سرور سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين (ع) را تسليت گفت. وي تصريح کرد:فرهنگ عاشورا در طول تاريخ همواره براي جامعه اسلامي و مؤمنان الهام بخش بوده و به تعبير روايات،حرارتي در دل هاي مؤمنين ايجاد كرده كه هرگز به سردي نمي گرايد. وي اظهار داشت:امام حسين (ع) بعنوان شهيد راه آزادگي و احياء كننده امر به معروف و نهي از منكر به همه نسل ها، زمان ها و مكان‌ها تعلق داشته است و در حقيقت هر فردي كه به آزادي و كرامت انسان عشق بورزد، امام حسين (ع) مولا و الگوي واقعي اوست. رئيس حوزه علميه آيت ا…کوهستاني بهشهر در ادامه با ابراز خرسندي از حضور کارکنان انتظامي استان گفت:به برکت انقلاب اسلامي امروز با گذشته بسيار تفاوت داشته و ما شاهد پليس ارزشي و ديني در جامعه مي باشيم. وي بيان داشت:پايه و اساس نظم و همه امور در جامعه به امنيت بستگي دارد و همه ايجاد امنيت و نظم در اجتماع به تهذيب نفس افراد آن جامعه منوط است . حجت الاسلام والمسلمين”کوهستاني” عنوان داشت: پليسي که در پيوند با معنويت و روحانيت قرار دارد ممتاز است. وي افزود:شکوفائي اين استعداد ها در شرايط تربيتي اوست که شامل خانواده،مدرسه،معاشرت،انجمن هاي مذهبي و حکومت ها است. رئيس حوزه علميه آيت ا…کوهستاني بهشهر از امنيت به دغدغه همه دولت ها در همه عصرها ياد کرد و گفت:بشر از امنيت جداشدني نيست چرا که همه امور اعم از تجارت، کشاورزي و کسب علم و دانش بدون امنيت ميسر نخواهد بود . وي در ادامه با بيان اينکه امنيت در درون انسان و اصلاح افکار اوست،افزود:امنيت اخلاقي و اجتماعي به ايمان برمي گردد. “حاج آقا کوهستاني”نقش نيروي انتظامي در برقراري نظم وامنيت اجتماعي را مهم ارزيابي کرد و گفت:جايگاه پليس و امنيت آنقدر مهم است که همه دستگاهها در کشور وابسته به آن هستند. وي همچنين از زحمات و تلاش هاي شبانه روزي فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامي استان مازندران در برقراري نظم وامنيت اجتماعي در سطح استان قدرداني کرد. وي فرد بصير را فردي آگاه از حقايق ومعارف ديني و عمل به آن دانست و افزود:بصير کسي است که قدرت ديد معنوي اش آنقدر زياد است که همه چيز را مي بيند.

رسانه ها نقش مهمي درنظم وامنيت،همبستگي ومشارکت عمومي دارند

سرهنگ قاسميان رئيس پليس راهنمائي و رانندگي مازندران ،درراستاي برنامه هاي زنده صبح مازندان به نقش مهم رسانه هااشاره و گفت: رسانه ها نقش موثري در شکل گيري نظم وامنيت در جامعه دارند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ”داوود قاسميان “رئيس پليس راهنمائي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران، در راستاي اهميت اطلاع رساني و تنوير افکار عموم يز طريق رسانه ملي براي ارتقاء سطح آموزش همگاني اشاره و گفت: اطلاع رساني وتنوير افکار عمومي تا50 درصد در کاهش تخلفات و رعايت قوانين و مقررات نقش داشته است. وي تصريح کرد: مشارکت وهمراهي مردم با پليس در مدت کوتاه منجر به کاهش چشمگير سوانح رانندگي وتلفات انساني شد. سرهنگ”قاسميان “با اشاره به اينکه در اجراي قانون و اعمال مقررات هدف پليس اصلاح وبهبود رفتار ترافيکي است نه اعمال جريمه افزود: 80 تا90 درصد شهروندان قوانين و مقررات راهنمائي و رانندگي را رعايت مي کنند. رئيس پليس راهور مازندران در بخشي ديگر از سخنان خود به تشريح نقش امنيت اجتماعي در زندگي بشر پرداخت وافزود: اگر جامعه متشکل از مردمي باشد که داراي بينش و آگاهي کافي نسبت به مسائل مختلف اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي و سياسي و… هستند،درآن صورت اين مردم زمينه ساز اصلي امنيت هستند. سرهنگ”قاسميان ” کاهش تصادفات وتلفات انساني در چند سال اخير را مرهون همکاري و مشارکت مردم با پليس دانست وافزود: کاهش ميزان احساس ناامني،کاهش تخلفات راهنمائي و رانندگي و رعايت قوانين ومقررات از شاخص هاي اعتماد مردم به پليس است. رئيس پليس راهنمائي ورانندگي مازندران در بخشي ديگر از سخنان خود به نقش رسانه ها در سوق دادن افکار عمومي پرداخت وافزود:رسانه ها موثرترين عامل در شکل گيري نظم، امنيت ،همبستگي ومشارکت عمومي هستند. وي افزود:اطلاع رساني و آگاهسازي عمومي در راستاي اجراي قانون جديد تخلفات راهنمائي و رانندگي نقش مهمي در موفقيت طرح هاي پليس داشته است.

دستگيري سارقان داخل خودرو با 9فقره سرقت در “محمودآباد”

فرمانده انتظامي شهرستان”محمودآباد” مازندران، از شناسائي و دستگيري سه متهم به سرقت داخل خودرو با 9 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ” نعمت ا… صلواتي”درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح اين شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران با تقويت گشت هاي انتظامي و انجام اقدامات پليسي موفق شدند،حين انجام ماموريت و گشت زني سه متهم به سرقت داخل خودرو را حين سرقت شناسائي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير کنند. فرمانده انتظامي شهرستانمحمودآباداظهار داشت:متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس به 9 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکيل پرونده با حکم صادره قضايي روانه زندان شدند. سرهنگ”صلواتي” افزود:در همين راستا و در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل از ويلاهاي خالي از سکنه،ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي با انجام اقدامات اطلاعاتي فردي به نام”ع- ر”را به عنوان متهم به سرقت شناسائي و دستگير کردند. وي اضافه کرد:متهم در بازجوئي هاي اوليه به 6 فقره سرقت منزل و ويلا با همدستي فردي ديگر و در بازرسي از محل سکونت وي بيش از130قلم انواع لوازم خانگي سرقت به ارزش 20 ميليون تومان کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي شهرستان”محمودآباد”در پايان از تشکيل پرونده براي متهم و تحويل وي به مرجع قضايي خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *