معلوم نيست به چه مي‌خندند اما نشاني از كينه و نقار در چهره‌هايشان نيست.

جهان، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در ستون “عکس روز” خود، با چاپ عکس خنده محمود احمدی نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:
به اين عكس خيلي خوب نگاه كنيد. به چشم‌ها و لبخندي كه بر پهناي صورت هر دو مرد نقش بسته است. يكي از اين دو نفر جزو موسسين ساختاري است كه اكنون در اين جلسه براي تشخيص مصلحت همان ساختار همه دور هم نشسته‌اند. هاشمي‌رفسنجاني مردي كه در اين 33 سال انواع و اقسام شعارها را شنيده است، وقتي در مجلس بازرگان را كتك مي‌زده‌اند رييس مجلس بوده است و حالا طرفداران بازرگان او را روزنه‌يي براي عبور از شرايط فعلي مي‌دانند. زماني بعد از پايان هر سخنراني‌اش در نماز جمعه صداي مردمي را مي‌شنيده كه فرياد مي‌زدند دشمن هاشمي دشمن پيغمبر است حالا سال‌هاست كه نمي‌گذارند در نماز جمعه پشت تريبون قرار بگيرد. اين مردي كه سپيدي موهايش از زير عمامه‌اش نمايان است سرد و گرم روزگار چشيده است. زماني رييس‌جمهور بوده و وقتي در انتخابات مجلس نفر سي‌ام هم نشده است، زماني فكر مي‌كرده تا انقلاب زنده است نام او هم زنده خواهد بود حالا دو فرزندش در زندانند و بايد براي ملاقات با آنها به اوين برود.

در سمت چپ احمدي‌نژاد نشسته؛ مردي كه نسبت به هفت سال پيش موهايش سفيد‌تر شده اما هنوز تازه نفس است و چهار ساعت خواب برايش كفايت مي‌كند. او درست به اين دليل روي اين صندلي نشسته كه مخالف هاشمي بوده است. سال 84 هاشمي رقيبش بود و احمدي‌نژاد در مقابل او و با تصوير چهره‌يي اشرافي از او توانست گوي سبقت را از رقيب كهنه‌كار خود بربايد. سال 88 طعم شيرين اين پيروزي نمي‌گذاشت تا احمدي‌نژاد هاشمي را فراموش كند آنقدر كه در مناظره‌ها ضمن ابراز علاقه به موسوي او را مهره هاشمي مي‌دانست.

حالا امروز اين دو نفر كنار هم نشسته‌اند. و آن‌گونه كه عكس نشان مي‌دهد خوشحالند. معلوم نيست به چه مي‌خندند اما نشاني از كينه و نقار در چهره‌هايشان نيست. دليل خوشحالي‌شان را مي‌توان فهميد. هاشمي شايد در دلش مي‌گويد من در اين راه چون تو بسيار ديده‌ام حالا همه رفته‌اند و من مانده‌ام. احمدي‌نژاد هم احتمالا به كساني كه زماني از تضاد و تقابل او با هاشمي خرسند بودند پيام مي‌دهد كه بايد وزنه‌يي ديگر براي تعادل اين ترازو پيدا كنند. او در دور جديد رياست هاشمي بر مجمع تشخيص مصلحت ديگر انگيزه‌يي براي دشمني با او ندارد. پس دليلي هم براي نرفتن به جلسات مجمع به ذهنش خطور نمي‌كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *