سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد و در این همایش حجت الاسلام ابوترابی ، علیرضا زاکانی ، پرویز سروری و حسین مظفر سخنرانی کردند.
مشرق، سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مدت سه روز با حضور بیش از 500 فعال سیاسی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار می‌شود که در این مدت اعضای این جمعیت آخرین مسائل مهم داخلی و بین‌المللی را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت.

خاطره ابوترابی از دوره اصلاحات/اصلاح قانون انتخابات در این زمان به صلاح نبود

سخنران مراسم افتتاحیه سومین نشست سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی بود.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: ما امروز به یک قدرت بزرگ سیاسی، دفاعی و علمی تبدیل شده ایم به طوری که محور اصلی مناظرات دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایران بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ایران باید به یک قدرت تعیین کننده اقتصادی در جهان هم تبدیل شود، تاکید کرد: رسیدن به این مقام به مراتب آسان تر است و ما برای رسیدن به این جایگاه با کمترین مشکل روبرو هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه عنوان کرد: بودجه عمرانی سال 91 کل کشور 10000 میلیارد تومان اما بودجه شهرداری تهران 15000 میلیارد تومان بود؛ یعنی اگر شهرداری تهران هم وابسته به درآمدهای نفت بود امروز یک ریال هم بودجه نداشت.

وی تصریح کرد: کشور را با باید تولید اداره کنیم و درآمد نفت باید به صندوق توسعه ملی واریز و موتور حرکت اقتصاد و تولید کشور شود.

اصلاح قانون انتخابات در این زمان به صلاح نبود

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری ممکن است شائبه سیاسی بودن این اقدام قوت بگیرد که البته چنین منظوری مد نظر نمایندگان نبوده است و اگر قانون اصلاح انتخابات در این دوره زمانی نبود بهتر بود.

خاطره ابوترابی از دوره اصلاحات

وی با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی توسط متخصصان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این اقدام دشمن را در حالت انفعالی قرار می دهد و نشان دهنده  قدرت بالا و ظرفیت های بسیاری که در ایران اسلامی وجود دارد.

وی گفت: یادمان نمی رود در سال آخر دوره اصلاحات در حالیکه در گیلان برف آمده بود عارف وزیر دولت اصلاحات گفت حساب ذخیره ارزی آنقدر پول ندارد که ما برای برف روبی گیلان استفاده کنیم.

پرهیز از تهمت و معنویت گرایی در عرصه سیاسی به روایت مظفر

به گزارش جهان، حسین مظفر صبح چهارشنبه در همایش سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان مشهد برگزار می شود اظهار کرد: اگر نگاهمان به حزب به عنوان یک هدف باشد طبیعی است که دست به هر بداخلاقی خواهیم زد و مطمئنا نباید اینگونه باشد.

مظفر بیان کرد: سیاست در اسلام الهام گرفته از دین است و سیاست همان دین است و دین همان سیاست است ضمن اینکه حوزه سیاست در حوزه احکام عملیه قرار می گیرد.

وی معنویت گرایی در سیاست را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمام کارهای ما در سیاست باید از مولفه های اسلامی و دینی باشد و باید رعایت تقوای الهی را در رفتارهای سیاسی ایمان داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  جهاد با نفس به خصوص در امر سیاست یکی از مولفه های مهم به شمار می آید، گفت: انطباق ارزشها با روشها یکی از مولفه های خاص اسلامی است و برای رسیدن به قدرت و مسئولیت و اهداف حتی مقدس نمی توان به هر روشی دست زد و اسلام این را نمی پسندد.

اگر حیثیت کسی را لگد مال کنیم ممکن است جبران آن کار غیر ممکن باشد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حق الناس تاکید کرد: حق الناس فقط مسائل مادی نیست و مهمترین مسئله در حق الناس مسائل معنوی است که به راحتی قابل جبران نیست و اگر آبروی کسی را ببریم و حیثیت کسی را لگد مال کنیم ممکن است جبران آن کار غیر ممکن باشد.

مظفر افزود: در آموزه های اسلامی معیار حق با خود حق شناخته می شود نه با افراد و شخصیت ها، شخصیت های جامعه محترم هستند اما ما حق نداریم اگر کسی در تشکیلات ما است حق را بر مبنای آن فرد بدانیم و بگوییم آن کسی که با من است حق است و هر کسی با من نیست بدون حق است.

مظفر تصریح کرد: کسانی که می گویند ما نظام، ارزشهای اسلامی، ولایت، قانون و چارچوب ها را قبول داریم و اهل نماز عبادت هستند را نباید طرد کنیم فقط به این دلیل که ممکن است از دیدگاه سیاسی  با ما اختلاف نظر داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار نظر کردن در جامعه را بر مبنای علم و آگاهی دانست و افزود: نباید بدون علم و آگاهی کامل در باره چیزی حرفی گفته شود و عمل کننده بدون بصیرت نیز مانند راننده ای که بر خلاف مسیر حرکت می کند و به جای نزدیک شدن به هدف از آن دور می شود.


سخنرانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان

دکتر علیرضا زاکانی در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهد مقدس گفت: شرایط امروز کشور بسیار ویژه و دارای حساسیت و دقت بالایی است که باید با فهم و درک درست، شرایط کشور را برای پیشرفت آماده کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد با توجه به دگرگونی های جدیدی که در جهان اتفاق افتاد قطب مسلمین و مستضعفین در مقابل نظام سلطه با محوریت ایران شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: تلاش و پیگیری های روز به روز دشمن عیان تر شده است و دشمن با تمام وجود به میدان آمده تا از انقلاب اسلامی انتقام بگیرد.

هشدار درباره خط سازش

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: دشمن با تمام تلاش خود خطی را به عنوان خط سازش در مقابل خط مقاومت دنبال کرده تا کشور را در موقعیت ضعف قرار دهد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: در 34 سال گذشته روز به روز اوج گرفتیم و دشمن لحظه به لحظه در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و امروز در بسیاری از حوزه ها در حال پیشرفت هستیم و دشمن در ضعف است.

زاکانی با بیان اینکه تا امروز انقلاب اسلامی از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است، گفت: خواست دشمن ناکام گذاشتن انقلاب است اما تا به امروز زور دشمن به انقلاب اسلامی نرسیده است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه یادآور شد: غربی ها در سال 85 با حمله به لبنان جنگ 33 روزه را به راه انداختند و عنوان خاورمیانه جدید را مطرح کردند و همچنین حمله به افغانستان و عراق و ایران هدف اصلی آنها بود اما ناکام ماندند.

پنج حلقه ‘خط سازش’

وی با بیان اینکه این کشورها با تحریم های هوشمند شرایط ویژه ای را برای کشور ما فراهم کرده اند گفت: آنها با ایجاد فشار به دنبال رویگردانی عمومی مردم از انقلاب هستند و سعی می کنند شرایطی را فراهم کنند تا ضربه نهایی را به انقلاب وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه خط مقاومت و خط سازش کاملا مشهود است، اجزای خط سازش را شامل پنج حلقه نظام سلطه، ضدانقلاب داخلی و خارجی، عناصر فتنه و عوامل نفوذی دانست.

” عوامل فتنه بشدت امیدوار شده اند و برای نظام خط و نشان می کشند و فکر می کنند اصولگرایان از درون دچار مشکل هستند. “
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حلقه پنجم گفت: آنها کسانی هستند که از درون به دنبال به چالش کشیدن کشور هستند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: سعی و تلاش دشمن امروز این است که مردم را از حکومت جدا کند و بین مسئولان اختلاف ایجاد کند.

اهداف سیاسی و روانی دشمن

وی با بیان اینکه ممکن است در این صحنه ما هم آسیب ببینیم گفت: امروز دشمن با عملیات روانی خود انقلاب را هدف گرفته است. دشمن با جنگ روانی به دنبال ایجاد شکاف در میان مسئولان کشور است و سعی می کند با ایجاد یاس و ناامیدی باعث جدایی مردم از نظام شود و با این جدایی مشروعیت زدایی از نظام اسلامی را رقم بزند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: هدف دیگر دشمن این است که تفرقه جدی بین اهل تسنن و شیعه ایجاد کند و این یک فتنه قدیمی است که روباه مکار انگلیس همیشه از آن بهره برده است.

وی اظهار داشت: دشمن با تهدید نظامی سعی می کند ما را به یک جمع بندی نادرست بکشاند. اوباما هزینه گزافی را در این راه خرج کرده است که باید بطور مستقیم مردم را هدف قرار داد و افکار عمومی را هدف گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن معطوف به ایجاد همبستگی بین ضدانقلاب با هر نام و رسمی و با هر نشانی برای در کنار هم قرار دادن و پیوند زدن آنها علیه انقلاب اسلامی است. آنها نشست های مختلفی در خارج کشور با حضور همه ضدانقلاب ها و سلطنت طلب ها برگزار کرده اند تا همه نیروی خود را به میدان بیاورند و به انقلاب ضربه بزنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: جریان ضدانقلاب داخل و خارج کشور کنار هم می نشینند و احساس می کنند که می توانند نظام سیاسی کشور را عوض کنند و سیستم امنیت کشور را بهم بریزند.

جریان نفوذی چیزی کم از جریان فتنه ندارد

وی بیان داشت: متاسفانه عوامل فتنه هم بشدت امیدوار شده اند و برای نظام خط و نشان می کشند و فکر می کنند اصولگرایان از درون دچار مشکل هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی جریان نفوذی چیزی کم از جریان فتنه ندارد اظهار داشت: این جریان با همین شرایط می خواهد قدرت را در دست بگیرد و رابطه با آمریکا را مطرح می کند و سعی می کنند ارتباط با امریکا را با دستان خوشان برقرار کنند.

” جریان نفوذی می خواهد قدرت را در دست بگیرد و رابطه با آمریکا را مطرح می کند و سعی می کنند ارتباط با امریکا را با دستان خوشان برقرار کنند. “

زاکانی افزود: اینها اظهار می دارند که از 24 میلیون رای احمدی نژاد 10 میلیون باقی مانده و از 13 میلیون رای موسوی 3 میلیون مانده و می گویند که با این عده ما پیروز می شویم و این چالش را دنبال می کنند.

وی با اشاره به عناصر نفوذی گفت که این حلقه به هر دلیلی قدرت طلبی می کنند و ظهور و بروز متفاوتی دارند و از درون به دنبال خط سازش هستند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد برای عبور از این شرایط نیازمند آرامش و وحدت و دقت در شرایط موجود کشور هستیم.

به گفته این نماینده مجلس توجه به همگرایی ظرفیتی را در کشور فراهم می کند تا از این مشکلات عبور کنیم.

نباید به تفرقه دامن بزنیم

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از سال 84 سال ها را اقتصادی می نامند گفت: عده ای کوتاهی کردند اما ما نباید کوتاهی کنیم. هرجا باشیم باید موثر باشیم و به تفرقه دامن نزنیم اگر غفلت کنیم انقلاب را دچار آسیب کرده ایم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در این مدت همیشه در مسیر پیشرفت بودیم اما امروز دریک مرحله حساسی هستیم که گام چهارم انقلاب اسلامی است اگر ما نتوانیم جامعه اسلامی را در تاریخ انقلاب بسازیم 50 سال عقب افتاده ایم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید به بالاتر از شرایط موجود فکر کنیم عنوان کرد: متاسفانه عده ای مدل سازش با غرب را توصیه می کنند. انسان در پیشرفت اسلامی به کمال مطلق می رسد در حالی که غرب تنها به دنبال توسعه مادی است.

وی تصریح کرد: آنها اصرارشان این است که سر تا پا غرب شویم اما باید در مسیر پیشرفت اسلامی حرکت کنیم لذا امروز در این صحنه نیروهای جدی برای ساختن جمهوری اسلامی وجود دارد.

باید خطرات را به جان بخریم و انقلاب را تنها نگذاریم

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس افزود: امروز مسیر ما مسیر جامعه اسلامی است و این خیلی زحمت می خواهد همه باید تلاش کنند مقاومت مدبرانه زمینه را فراهم می کند تا به پیشرفت اسلامی برسیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: امروز و در یکی از خطیرترین لحظات تاریخی دشمن با تمام وجود به میدان انقلاب آمده است اما یقین داریم که انقلاب عبور خواهد کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز زمان خطیری است و باید در این لحظه خطرات را به جان بخریم و انقلاب اسلامی را تنها نگذاریم.

ضعف بزرگ اصولگرایان به روایت پرویز سروری

پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سخنانی هشدار داد که “جریانی در داخل کشور در تلاش است تا مردم را درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی و از موفقیت ها و بیداری منطقه غافل کند و به نارضایتی در داخلی دامن بزند.”

انتخابات آینده باید برنامه محور باشد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب با بیان اینکه سه سال قبل و پیش از بیداری اسلامی رهبر انقلاب فرمودند تغییر بزرگی در منطقه را احساس می کنم، افزود: به تعبیر رهبری اکنون در پیچ تاریخی هستیم و گذر از این پیچ یعنی سقوط نظام سلطه و افزایش کارآمدی نظام اسلامی.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92 تاکید کرد: نباید دچار غفلت تاریخی شویم چرا که انتخابات آینده باید برنامه محور باشد.

سروری ضعف بزرگ اصولگرایان را برنامه ریزی برای انتخابات و غفلت از انتخابات برای برنامه ریزی دانست.

نماینده مردم تهران با برشمردن ویژگی های لازم برای رئیس جمهور آینده تصریح کرد: کسی باید رئیس جمهور شود که برنامه داشته باشد و مکرر به مردم گزارش کار بدهد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید تیمش را معرفی و مشخص کند با چه کسانی می خواهد کشور را اداره کند. وی باید از همه ظرفیت های اصولگرایان و نیروهای انقلاب استفاده کند و تیمی کارآمد و بانشاط داشته باشد. همچنین باید دارای تفکر بسیجی و ولایتمداری عملی داشته باشد و دچار عقب گرد نشود.

سروری با اشاره به زخمی که در گذشته از طرف اطرافیان برخی نامزدها به اصولگرایان تحمیل شد، تصریح کرد: افرد منحرف، فاسد و قدرت طلب نباید در کنار رئیس جمهور قرار بگیرند.

وی همچنین با برنامه های انتخابات جریان انحرافی اشاره و با بیان اینکه آنان ثروت و قدرت در اختیار دارند، عنوان کرد: به این جریان گفته شده که ستادهایشان را تشکیل دهند و آنان می خواهد زمینه را برای تحمیل گزینه خود فراهم کنند. در این راستا جریان انحرافی تلاش خواهد کرد که شرایط کشور را ناپایدار کند تا زمینه تایید صلاحیت کاندیدایش فراهم شود.

بهترین فرصت برای بازگشت بدون هزینه اصلاح طلبان

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات شوراها هشدار داد که انتخابات شوراها قربانی انتخابات ریاست جمهوری نشوند.

وی با بیان اینکه فتنه و انحراف برای مقابله با اصولگرایان تلاش خواهند کرد، گفت: برنامه این دو طیف این است که اگر به انتخابات ریاست جمهوری نرسیدند به طور گسترده در انتخابات شوراها شرکت کنند زیرا در این انتخابات شورای نگهبان حضور ندارد.

سروری با تاکید بر اینکه همه مقامات اصلاح طلب برای انتخابات شوراها برنامه دارند، انتخابات شوراها بهترین فرصت برای بازگشت بدون هزینه اصلاح طلبان است.

نماینده مردم تهران در عین حال تصریح کرد: اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه سیاسی باید توبه و از رفتاری گذشته خود ابراز برائت کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئله مشارکت در انتخابات برای ما یک اصل تغییرناپذیر است، اظهار داشت: نگاه ما به اداره کشور مبتی بر شایسته سالاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *