هراز نیوز -حسن مهدوی فر

کارشناس ارشد حقوق

در این چند سال اخیر بعد از تلاش شبانه روزی دولت نهم و دهم وقتی وارد جامعه می شویم و با مردم و زندگی عادی آنها را بررسی می کنیم  متوجه این عنوان می شویم که هر جا دولت ورود پیدا کرد در جهت سر و سامان دادن و آباد کردن یا ارزان کردن نتیجه بلعکس خواهد بود و نه تنها ارزان نمی شود بلکه گران تر تا دو ، سه برابر هم خواهدشد بطوری که وقتی برنامه ریزی برای خرید می کنیم عملا محقق نمی شود چون با ورود به بازار جهت خرید قیمتها با برنامه ریزی ما متفاوت است از کوچکترین کالا مانند روغن و ماست گرفته تا کالای اساسی و بزرگ . چون وقتی دولت ورود پیدا می کند و برای سر وسامان دادن این گرانی ها و افزایش قیمت ها و کاهش تورم طرح و برنامه اجرا می کند ولی عملا جواب دیگری می دهد که برای مثال چند مورد را بیان می کنم :

اول : ارز و سکه . در سال گذشته قیمت ارز و سکه بطور باور نکردنی بالا رفت بطوری که اغذیه فروشی در تهران ارز و سکه خرید و فروش می کرد و دولت محترم با ورود و برنامه ریزی نه تنها موجب کاهش قیمت نشده بلکه هر روز هم قیمت تغییر می کند زیرا در هر روز وعده و برنامه جدید داده می شود که تمام آنها عرضه ارز و سکه را کم تر از قبل می کند و وقتی عرضه کم باشد و تقاضا زیاد قیمت خود به خود بالا می رود ولی همچنان در طول یکسال اخیر هیچ تغییری نکرد . در سال گذشته ارز در بازار ازاد تا 1600 تومان بود ولی امثال 3000 تومان است این چطور برنامه ریزی است ؟ در رسانه ها اعلام می کنند هر اندازه ارز و سکه می خواهید وجود دارد ولی برای دانشجویان که نیست برای حجاج که محدود است برای تاجر که محدود است پس بفرمایید این ارز برای چه کسانی فراوان است ؟ برنامه ریزی می کنید ارز از 1226 قیمت مرجع و 3000 در بازار ارزان تر شود ولی ارزان نشده گران تر و دو برابر می شود .

دوم : لبنیات . قریب به یکسال است که قیمت شیر و ماست و پنیر افزایش پیدا کرده ولی در چند هفته قبل بعد از گذشت یکسال از گرانی وزیر محترم اعلام می کند که ما متوجه شده ایم لبنیات گران شده است و برای آن برنامه ریزی داریم که لبنیات ارزان در کشور تقسیم شود ولی ما تا امروز لبنیات با قیمت چند هفته قبل نخوردیم چه برسد به قیمت سال قبل . ماست اعلا با قیمت 3900 تومانی امروز 6900  آن هم با وزن کمتر و کیفیت کمتر .

سوم : خودرو . تا قبل از یارانه ها قیمت خودرو به یکباره بالا رفت ولی بعد از یارانه ها با افزایش قیمت بنزین و حق بیمه و…. قیمت خودرو کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد و هر روز قیمت بالاتر می رود و مردم که تا دیروز توان خرید نداشتند امروزکه به بانک برای وام خودرو مراجعه می کنند مدیران بانک پس از 6 ماه سپرده گزاری و اعطای وام 7 میلیونی که قسمتی باید در بانک سپرده بلند مدت باشد و کارمزد 20 درصدی وفقط دریافت پول باخرید خودرو امکان پذیر است با مراجعه به نمایندگی و خرید ارزان ترین خودرو که مبلغش 12 میلیون تومان است و تا زمانی که مابغی پول را در بانک نگزارید چک در وجه نمایندگی کشیده نمی شود این ملت همیشه در صحنه انقلاب چگونه باید خودرو خرید کنند .

از مسکن مهر و اشتغال نیروهای شرکتی و وام های کم در صد و هزاران نمونه دیگر از این مشکلات که از توضیح آن خودداری می کنیم و علت تمام این مشکلات عدم استفاده از کارشناسان ، متخصصان خبره ، عدم برنامه ریزی درست ، عدم مدیریت و نظارت و عدم هماهنگی بین ادارات و سازمانها  است وقتی کارشناسان متخصص و خبره برای برنامه ریزی نباشد حتما برنامه ریزی درست نخواهد بود و وقتی مدیریتی نباشد که بر قیمت کالا ها نظارت داشته باشد هر برنامه ریزی که انجام شود درست نیست و کالا ها  ارزان نمی شود بلکه گرانتر هم می شود این درحالی است مدیریتی برای پیشگیری نیز وجود ندارد .

پس دولت محترم و مسوولین غیر کارشناس در این گونه مسائل و گرانی ها شما ورود پیدا نکنید اگر می توانید قبل از گرانی و سوء استفاده جلوگیری کنید زیرا شما یا سخنگویی شما برای حل بحرانی ورود پیدا می کنید نه تنها ارزان نمی شود بلکه گرانتر هم می شود و تنش ها را بیشتر می کنید شاید اگر شما برنامه ریزی و طراحی نکنید قیمت ها بعد از کمی افزایش ، در قیمت خاصی ثابت بماند .

2 thoughts on “ورود دولت ممنوع !!!”
  1. واقعا مطالب افتضاحی بود و برای همه مردم متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *