معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به تحولات اقتصادی، هزینه عمره دانشجویی در سال جاری 2میلیون و 700 هزار تومان براورد می‌شود.

خبرگزاری آنا، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در نشست خبری گرامیداشت هفته شهدای جهاد علمی و 16 آذر با بیان اینکه 8 تا 15 آذرماه هر سال را بر تقویم فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها به عنوان هفته پاسداشت شهدای عرصه جهاد علمی نامگذاری کردیم، اظهار داشت:‌ هماهنگی‌های لازم در موسسات آموزش عالی سراسر کشور جهت اجرای برنامه های ویژه این هفته انجام شده است.

خواجه سروی معاون فرهنگی دانشگاه مادر هر استان را مسوول برگزاری آن برنامه ها اعلام کرد و افزود: پاره‌ای از برنامه‌هایی که در این هفته انجام می‌شوند عبارتند از نامگذاری هر یک از روزهای هفته با یک شعار مرتبط، تغییر نام یکی از ساختمان‌های دانشکده علوم و پایه یا حقوق فیزیک به نام یکی از شهدای عرصه علم، حمایت از دانشجویانی که قسط فعالیت و یا تاسیس کانونی به نام یکی از شهدای علمی دارند و همچنین برگزاری برنامه‌های از پیش برنامه ریزی شده هم چون جشنواره‌های فرهنگی، علمی، هنری و … توسط تشکل‌های بزرگ هر دانشگاه .

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: ما به دنبال نهادینه کردن این هفته و فرهنگ تلاش و پشتکار در سایه تقوا در دانشگاه‌ها هستیم .

وی با اشاره به فرارسیدن روز 16 آذر ، اظهار داشت: دانشجویان همچون سالهای گذشته در حرکتی نمادین با حضور بر سر مزار شهدای 16 آذر در امام زاده عبدالله شهرری مقام شهدای این روز را پاس می‌دارند همچنین جمعی از فعالان دانشجوی و مسوولین با حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

خواجه سروی ادامه داد:‌در هفته منتهی به 16 آذر همچون سنوات گذشته هیات رئیسه دانشگاه‌ها با حضور در جمع دانشجویان ضمن گوش دادن به سخنان آن‌ها به سوالات مطرح شده از طرف دانشجویان پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: مراسم شب شعر و شب خاطره با حضور همکلاسی‌های شهدای 16 آذر در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سال 84 عده‌ای سعی داشتند قضیه 16 آذر را تحریف کنند، تصریح کرد: با فعالیتها و تلاش‌های بسیار در این زمینه واقعیت را دانشگاه‌هیان برملا کردند و مانع این تحریک‌ها شدند .

خواجه سروی افزود: انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که در اعطاء مجوز با تصاحل رفتار کرده و اجازه فعالیت‌های دانشجویی پر نشاط را و پویا را بدهند.

معاون فرهنگی وزیر علوم خبر از برگزاری مراسم رونمایی از نشان شهدای جهاد علمی بر ستاد وزارت علوم خبر داد و گفت: سه شنبه این هفته با حضور خانواده شهدای هسته‌ای جهاد علمی از این نشان رونمایی و به خانواده‌ای شهید چمران، شهید تهرانی مقدم و چهار شهید انرژی هسته‌ای اعطاء خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت علوم از حضور مقام معظم و مسوولین در دانشگاه‌ها حمایت کرده و اگر در این رابطه دانشگاهی نیاز به کمک داشته باشد ما از آن حمایت کامل می کنیم.

خواجه سروی با بیان اینکه اسامی بخش اول ثبت نام کنندگان در طرح مسکن مهر دانشجویی در اختیار وزارت مسکن قرار گرفته شده است، تصریح کرد: نام نویسی مجدد برای مسکن مهر دانشجویی پس از واگذاری مسکن به بخش اول انجام می‌پذیرد وزارت مسکن هیچ محدودیتی برای ثبت نام کنندگان قائل نشده و حتی نسبت به شرایط عادی بسیار راحت‌تر عمل کرده است.

معاون فرهنگی وزیر علوم در پایان خبر از افزایش هزینه‌های عمره دانشجویی داد و گفت: براورده اولیه ما رقمی بین 2 میلیون 700 هزار تومان تا 3 میلیون تومان را برای هزینه‌‌ عمره دانشجویی است، لذا باید جلساتی برای نحوه برگزاری آن تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *