هراز :چند روز آغازین هفته‌ گذشته کشور در سو گ سالار شهیدان تعطیل و فعالیت سیاسیون نیز تابع آن بود، اما فعل و انفعالات سیاسی روزهای انتهایی هفته، نشان داد که سیاسیون و خصوصا جناح اصولگرا همچنان عزمی جدی نسبت تصاحب ریاست قوه مجریه دارند.

 

نگاه و عزمی که تعطیلی بردار نیست، دراین راستا اوج اخبار انتخاباتی هفته‌ای که گذشت را می‌توان به برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مطالب مطرح شده در آن مربوط دانست.

 

 

دیدارها و نامه های جبهه پیروان خط امام و رهبری

 

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه مجمع عمومی این تشکل که پنج شنبه صبح برگزار شد از دیدار احتمالی این تشکل با آیت‌الله یزدی در جمعه هفته آینده خبر داد و اظهار کرد:در این دیدار درباره کلیات انتخابات صحبت خواهیم کرد و جبهه از بهمن و اسفندماه سال جاری ورود مصداقی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خواهد داشت.

 

 

‌ وی هم چنین درباره سازوکار انتخاباتی این تشکل تصریح کرد: ما در انتخابات آینده 40 نامزد خواهیم داشت که 25 نفر از آنها اصولگرا ، 15 منفرد و اصلاح‌طلب خواهند بود و ما از 25 نامزد حدود 10 تا 12 نفر از آنها را دعوت خواهیم کرد و با آنها جلسه خواهیم داشت.

 

 

عسگراولادی افزود: گفتمان انتخابات و حرکت بر طبق آهنگ رهبری و دغدغه‌های مردم، برنامه‌محوری بر اساس این گفتمان برای دولت‌های آینده و ارائه پیشنهادها برای مصادیق، محورهای این جلسه خواهد بود.

 

 

وی همچنین در رابطه با اظهارات اخیر موسوی‌خوئینی‌ها در مورد عدم اعلام برائت از سران فتنه تصریح کرد: آقای موسوی خوئینی‌ها اختیار دارد که اعلام برائت نکند، اما طبیعی است که مردم نمی‌پذیرند؛ فتنه‌گران کارهای زشتی علیه خط امام و امام حسین(ع) انجام دادند، اما نمی‌گویم که نامزدها این کارها را کرده‌اند و در واقع بنده آن نامزدها را اهل فتنه نمی‌دانم، بلکه اهل فتنه دور آنها جمع شده‌اند. آنها می‌گویند که ما نباید اعلام برائت کنیم؛ چرا که خودمان موسوی را معرفی کرده‌ایم، اما در حال حاضر بحث ما این است که این جریان در دوران انتخابات در خیابان‌ها آشوب کردند؛ آیا شما موافق این هستید، آیا شما موافق شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران هستید؟

 

 

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با بیان این‌که «درست نیست فردی با سیاه‌نمایی علیه نظام و انتخابات ریاست‌جمهوری، زمینه‌ را برای دشمن فراهم کند تا حتی در تریبون اسرائیل و آمریکا مورد تشویق ‌قرار گیرد» گفت: نباید نظام را سیاه‌نمایی کرد و انتخابات ریاست‌جمهوری را سیاه جلوه داد.

 

 

وی با بیان این‌که «تلاش دشمن این است که ما را تکه تکه کند چرا که یکجا بلعیدن برایش میسر نیست» اظهار کرد: نباید انتخابات ریاست‌جمهوری را سیاه جلوه داد.

 

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: شیطنت بین‌المللی منتظر است تا ببیند، هاشمی، موسوی خوئینی‌ها و مشائی چه می‌گویند تا آنها را با درست کردن خطوه‌های شیطانی به سمت خود بکشاند، تا از این طریق عده‌ای ناآگاه یا ضعیف‌الایمان را با خود همراه کند چون شیطان همواره در مسیر مستقیم می‌نشیند، شرایط امتحان‌ها بسیار ظریف و بسیار پیچیده است.

 

وی گفت: ما سه نامه به احمدی‌نژاد نوشتیم و در این سه نامه تذکرات لازم را مطرح کردیم، اما کار سیاسی نکردیم و نامه‌ها هم علنی نشد، اما روزی ممکن است مصلحت باشد و آنها را منعکس کنیم.

 

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که «در طی 10 روز اخیر این جبهه نامه‌ای را به مقام معظم رهبری درباره مسائل مطروحه تنظیم کرده است» گفت: آنگونه که شنیده‌ام رهبر انقلاب عنایت کردند و نامه را خواندند و بعضی نکات را تقدیم کردند.

 

 

نشست خبری باهنر و تاکید او بر به تفاهم رسیدن اصولگرایان

 

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز در این هفته یک نشست خبری برگزار کرد و در آن درباره استراتژی‌ جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات پیش‌رو سخن به میان آورد و اظهار کرد: استراتژی تدوین شده‌ جبهه پیروان این است که بر برنامه محوری توجه داشته باشیم و با توجه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و موضوعات مربوط به سیاست بین‌الملل از نامزدهای انتخاباتی، برنامه‌های عملیاتی‌شان را مطالبه کنیم.

 

 

باهنربا اشاره به این‌که «در ایام انتخابات معمولا نقدهایی مطرح می‌شوند» تصریح کرد: سیاست دوم جبهه پیروان خط امام و رهبری تلاش برای وحدت‌،هماهنگی، همدلی و همراهی است و تلاش برای این‌که تعداد نامزدها به حداقل تنزل یابند و البته تعامل اخلاقی، انسانی و برنامه‌ای با رقبای احتمالی جبهه خط پیروان امام و رهبری،‌پس الان در این فاز نیستم که کاندیدای مستقل داشته باشیم بلکه به دنبال گفت‌وگو با نامزدها هستیم تا آن‌ها را به هم نزدیک کنیم.

 

 

وی با تاکید بر این‌که «باید به برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی توجه شود» افزود: معتقدیم نامزدها باید همراهان اصلی خود را برای اداره آینده کشور معرفی کنند و حداقل دو یا سه نیروی کلیدی مثل معاون اول، دبیر شورای امنیت ملی و تئوریسین اقتصادی خود را معرفی کنند تا برنامه‌های آن‌ها به شکل دقیق‌تر روشن شود.

 

وی همچنین در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اسامی کاندیداها را از رسانه‌ها شنیده‌ایم و دنبال افزودن تعداد کاندیداها نیستیم، از جمله کسانی که رسما در رسانه‌ها اعلام کردند، آقایان قالیباف،‌رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی از حزب اسلامی کار هستند و بقیه شایعات است و احتمال کذب و یا صحت آن وجود دارد، پس باید منتظر اعلام رسمی احزاب و افراد باشیم.

 

وی درباره احتمال کاندیداتوری منوچهر متکی در انتخابات پیش رو نیز گفت: هنوز اظهار نظر رسمی از ایشان نشنیده‌ام و ما کلا تلاش‌مان بر این است که همه کاندیداها را به تفاهم با هم توصیه کنیم و استثنایی وجود ندارد و زمانی که تعداد نفرات کم شدند، وارد مصداق‌ها می‌شویم.

 

باهنر همچنین درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: من کاندیدا نیستم و این موضوع را تکذیب کردم، اما این بحث مطرح بود که اگر جبهه پیروان به جمع‌بندی برسند که کاندیداهای اصول گرا را دور هم بنشاند و به تفاهم برسند خوب است، از طرف جبهه کسی در این جلسات حضور داشته باشد و من در این زمینه اظهار نظر کرده بودم، پس برای رقابت و رای‌آوردن در انتخابات نمی‌آیم، چون معتقدم افراد صالح و توانمند برای مدیریت در کشور وجود دارند.

 

 

فعال کردن باشگاهی برای احزاب از سوی حزب موتلفه اسلامی

 

از دیگر خبرهای انتخاباتی هفته ای که گذشت خبری مبنی بر تصمیم حزب موتلفه اسلامی از فعال کردن باشگاهی برای احزاب بود.

حسن غفوری‌فرد با اعلام این خبر افزود: حزب موتلفه اسلامی با توجه به نقش احزاب باشگاه احزاب را فعال می‌کند.

 

 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع در جلسات شورای مرکزی حزب موتلفه بحث‌ هایی انجام شده و با آقای حمیدی دبیرکل نیز هماهنگی‌های لازم مدنظر قرار گرفته است.

 

غفوری فرد تاکید کرد:‌در این باشگاه ابتدا از احزاب اصولگرا دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را در یک تریبون آزاد مطرح کنند و پس از آن نیز از احزاب اصلاح‌طلب دعوت خواهد شد.

 

وی گفت:‌در همه جای دنیا احزاب نقش تاثیرگذاری دارند و با توجه به این‌که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم احزاب ما نیز باید نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

 

به تعویق افتادن دیدار انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان با حسن خمینی

 

در جناح اصلاح طلب نیز این خبر منتشر شد که دیدار انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان با حسن خمینی که قرار بود در هفته‌ای که گذشت انجام شود به هفته آینده موکول شده است.

 

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در مورد همایش انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با اشاره به همایش انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که ماه آینده برگزاری می شود، گفت: به لحاظ استراتژی منسجم ضروری است که اجماع حداکثری اصلاح طلبان تحت لوای پرچم مشخصی تحت عنوان جبهه واحد اصلاح طلبان در عرصه سیاسی کشور ادامه حیات دهد.

 

 

محتشمی ، افزود: همایش های جبهه های متشکل از 16، 18 و 20 حزب و گروه اصلاح طلب نه تنها نمی تواند تمامی اصلاحات را نمایندگی کند بلکه زمینه انشقاق و چند دستگی در میان اصلاح طلبان را فراهم می کند که طبعا برای انتخابات یازدهم هم راهگشا نخواهد بود.

 

وی همچنین در مورد دیدار انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان با سید حسن خمینی که قرار بود در هفته جاری برگزار شود، خاطرنشان کرد: این دیدار به آخرهفته آینده موکول شده است.

 

 

کرباسچی خبر تشکیل کمیته اقتصادی با محوریت انتخابات در حزب کارگزاران را تکذیب کرد

 

 

در هفته ای که گذشت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز با بیان این‌که اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی شناسد، بنابراین برای شرکت در همایش این شورا باید بررسی بیشتری انجام دهد، تاکید کرد: کارگزاران به دنبال کار انفرادی در انتخابات نیست.

 

 

تاکید کواکبیان بر ضرورت عملی شدن طرح مناسک

 

 

 

 

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارید؟ اظهار داشت: حزب مردم‌سالاری چند ماه است که مصوب کرده تا بنده وارد عرصه انتخابات شوم، ولی خودم اعلام کردم که باید با طرح مناسک پیش برویم.

 

 

وی افزود: قبلا اعلام کرده بودم که تا عید غدیر طرح مناسک را عملی می‌کنیم، ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و بعد از عملی شدن طرح مناسک اگر قرار باشد بنده وارد عرصه انتخابات شوم، از همین کانال وارد عرصه می‌شوم.

 

 

زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اعلام شد

 

 

همزمان با همه این فعل و انفعالات سیاسیون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دبیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور انتخابات هم، با بیان این‌که هنوز ستاد انتخابات برای انتخابات سال آینده تشکیل نشده است، گفت: زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اردیبهشت و شورای شهر فروردین ماه است.

 

 

حسنعلی نوری ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر چه زمانی اعلام می شود؟ اظهارداشت: هنوز ستاد انتخابات تشکیل نشده است و هر زمانی که ستاد تشکیل شد تقویم نهائی انتخابات به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

وی افزود: جدول زمان بندی انتخابات از جمله تعیین صلاحیت ها، زمان اعتراض برای رد صلاحیت ها، بررسی مجدد ، اعلام لیست نهائی و… بعد از تشکیل ستاد انتخابات مشخص خواهد شد.

 

 

نوری همچنین ضمن تکذیب خبر اعلام ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در 24 فروردین ماه که توسط برخی از رسانه ها منتشر شده بود، خاطرنشان کرد: ثبت نام کاندیداهای شورای شهر در فرودین ماه و انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *