رئیس دادگستری قائمشهر اعلام کرد: متهم «تجاوز به عنف» در قائشمهر دستگیر شد و پرونده به دادگاه کیفری استان صادر شد.

فارس از شهرستان قائمشهر، حجت‌‌الاسلام سیدجواد برهانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر با اشاره به اظهار نگرانی آیت‌الله علی معلمی‌ عضو خبرگان رهبری‌ مبنی بر افزایش آمار جنایی و فساد اخلاقی در این شهرستان خاطر نشان کرد: این نگرانی ناشی از بروز یک تجاوز به عنف در چند روز گذشته است که متهم پرونده دستگیر و پرونده به دادگاه کیفری استان صادر شد.

وی با تاکید بر نگرانی افراد متدین در افزایش فساد اخلاقی ابراز داشت: باید خروجی جلسات و حتی سوگواری‌های ایام محرم به کاهش آمار جرم و جنایت منجر شود و در این موضوع مردم هم باید وارد میدان شوند.

رئیس دادگستری قائمشهر افزود: در شهرستان قائمشهر 5 شعبه دادگاه کیفری و 7 شعبه دادگاه حقوقی فعال است که ماهانه بیش از 500 فقره پرونده حقوقی به شعب خانواده این شهرستان وارد می‌شود.

برهانی تاکید کرد: از دو سال قبل تاکنون در این شهرستان یک اعدام و 5 فقره شلاق در ملأعام انجام شد و یک حکم اعدام در ملأعام نیز صادر شد ولی اجرای حکم به دلیل عدم قطعیت به اجرا درنیامد.

وی همچنین افزود: در جریان پرونده تجاوز به عنف مذکور، 3 تن به خاش و سراوان و زرقان تبعید شدند.

این مسئول درباره قصاص هم بیان داشت: در سال قبل سه نفر در قائمشهر محکوم به قصاص نفس شدند که با رضایت اولیاء دم و دریافت دیه، متهمان دوباره روانه زندان شدند.

برهانی همچنین از کشف 20 هزار لیتر مشروبات الکلی در قائمشهر خبر داد و افزود: در هشت ماه گذشته نیم تن مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی تعداد زندانیان زندان قائمشهر را 700 نفر ذکر کرد و گفت: 120 نفر زندانیان مربوط به جرائم خاص و اراذل و اوباش هستند.

برهانی توان دستگاه دادگستری را محدود دانست و اذعان داشت: با افزایش شعب در شهرستان موافقت نمی‌شود که باید پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *