فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جهش علمی ایران در حوزه دفاعی برای خیلی‌ها در دنیا غیرقابل باور است.

خبرگزاری فارس: جهش علمی ایران در حوزه دفاعی برای خیلی‌ها غیرقابل باور است

فارس از بندرعباس، دریادار سیاری لحظاتی پیش در مراسم الحاق شناورهای جدید نیروی دریایی که در منطقه یکم این نیرو محقق شد، اظهار داشت: روزی که مستشاران خارجی از کشور رفتند، به دلیل وجود فناوری‌های بالا در تجهیزات نیروی دریایی تصور بسیاری از کارشناسان بر این بود که نیروی دریایی توان استفاده از این تجهیزات را ندارد.

به گفته وی قطعا یکی از برآوردهایی که سبب شد دشمن در زمان جنگ به دریای ایران حمله کند این بود که فکر می‌کرد با توجه به خارج شدن مستشاران، نیروی دریایی از توان لازم برخوردار نیست.

سیاری با بیان اینکه  قبل از انقلاب تمامی کارها در حوزه ناوگان نداجا در حد تعویض قطعه و کاربری تجهیزات خلاصه می‌شد افزود: نتیجه خلاقیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای نداجا تحقق عملیات‌هایی همانند مروارید بود که زیان‌های قابل توجهی را به کشور عراق وارد آورد.

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش می‌توان به شکست نیروی دریایی دشمن در شصت و هفتمین روز جنگ، انهدام دو سکوی نفتی البکر و الامیه و وارد کردن بزرگترین ضربه اقتصادی به صدام عنوان کردند.

وی ادامه داد: محاصره دریایی بنادر دشمن، سیادت دریایی نداجا از تمام خلیج فارس، اطلاع‌یافتن تمامی کشورها از توان نیروی دریایی ایران و رقم خوردن اولین پیروزی نیروی مسلح ایران در سطح وسیع از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در ماههای اولیه جنگ بود.

وی ادامه داد: در جنگ دشمن در راستای تضعیف اقتصاد کشور و جلوگیری از صادرات نفت دست به تجهیز عراق با هدف اخلال در روند صادرات کشور، اما نیروی دریایی توانست چرخه اقتصادی کشور را در حوزه دریا تا آخر جنگ حفظ کند.

سیاری یادآور شد: این در حالی است که امروز نیروی دریایی ارتش به جایی رسیده است که ناو موشک‌انداز کلاس پیکان و جوشن را می‌سازند و جایگزین ناوهای همیشه ماندگار خود می‌کند.

وی ادامه داد: ساخت جماران، سهند، جوشن و زیردریایی‌های پیشرفته نشان از باورهای نیروی دریایی ارتش دارد که امروز به کمک صنایع وزارت دفاع توانسته است به توانمندی‌های گسترده‌ای دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه امور ساخت و تعمیر شناورهای سطحی و زیرسطحی نشان از جهش علمی ایران در حوزه دفاعی دارد، افزود: این جهش علمی برای خیلی‌ها غیرقابل باور است و باید گفت که این امر ریشه در خودباوری ملت دارد.

وی ادامه داد: زمانی طول دریانوردی‌های نیروی دریایی ارتش بیش از 5 الی 6 روز نمی‌شد اما امروز شاهد آن هستیم که نیروی دریایی ارتش با حضور در آبهای آزاد اقتدار خود را به دنیا نشان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *