برای نخستین بار و به صورت نمادین، هیئت های مذهبی مرکز مازندران در صحن بزرگ امامزاده یحیی (ع) ساری گردهم آمدند.
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت های مذهبی مستقر در مرکز استان با حضور در صحن امامزاده یحیی (ع) ساری، شور و حال خاصی به فضای شهر در روز تاسوعای حسینی بخشیدند.

اجتماع هیئت های مذهبی مرکز استان از آغازین ساعات صبح شنبه چهارم آذرماه آغاز و تا اقامه نماز ظهر تاسوعا به امامت آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه یافت.

این اجتماع هیئت های عزاداری شهرستان ساری در صحن توسعه یافته امامزاده یحیی ساری با نوحه خوانی مداحان و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت صفای وصف ناپذیری در فضا ایجاد کرده است.

مهدی عبوری، شهردار ساری با اشاره به تعریض خیابان صحن امامزاده یحیی توسط شهرداری ساری، گفت: این اقدام شهرداری مرکز استان در راستای جمع کردن هیئت های عزاداری شهرستان در یک مکان بوده است.

وی بیان داشت: شهرداری ساری برای ساماندهی فعالیت هیئت های عزاداری و مذهبی برنامه های ویژه ای دارد و قصد دارد با مناسب سازی اماکن مختلف ساری، نسبت به تامین فضاهایی برای برپایی مراسم های دینی و عزاداری شهروندان و هیئت های مذهبی فراهم آورد.

عبوری افزود: معرفت شناسی و بصیرت افزایی مردم ولایی این منطقه نشان می‌دهد که همواره در همه برنامه‌های آئینی حضوری گسترده و توام با شور و شعور دارند.

وی بیان داشت: مردم ولایتمدار شهرستان ساری  با حضور گسترده همراه با فرزندان خردسال و بزرگ خود استقبال بسیار خوبی از این مراسم کردند و عشق و ارادت خود را نسبت به ابوالفضل العباس ابراز داشتند.

شهردار ساری گفت: عشق به مکتب سید الشهدا یک حقیقت جاودانه و عاشقانه همراه با معرفت است که هرگز فراموش نخواهد شد.

3 thoughts on “اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی ساری”
  1. بزرگان هیئت آمل دق کنن بمیرن خیلی بهتره.همه دروغ همه فریب.همه بازی سیاسی.وای به حالشون جواب ابی عبدالله روچی میخوان بدن؟

  2. بسم ربالحسین با توجه به اینکه درروزهای مناسبتی اهالی مازندران بخلاف استانهای دیگر ازشهر به روستا میروند ولی حضور جمعیت وکیفیت خیلی عالی بود فقط در رابطه باطرز اجرای برنامه مداحها در نوحه سرایی توجه بیشتر شود

  3. کاش هیئت های ساری به جای خود نمایی و نشون دادن دسته های عزا داری مساجدشون همه مداحا باهم مثل زنجانی ها دور ساعت جمع می شدن و موقع رد شدن دسته هاشون به نوبت مداحی می کردن تا هم مردم عزاداری کرده باشن وهم اونا دسته هاشونو نشون می دادن البته مردم فقط برای دین سلام دادن علم ها میان نه دسته هاشون چون اونقدر صداها توی هم پیچیده که نمی دونن کدومشو گوش کنن. کاش از میدون تا ساعت توی مصیر اکو می ذاشتن تا به نوبت مداحی می کردن . کاش کاش . کاش کیه که گوش کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *