مارسل خلیفه آهنگساز و موزیسین مشهور لبنانی کنسرتش در بروکسل بلژیک با عنوان «سقوط ماه» را به مردم غزه اهدا کرد وگفت: می‌خواهم شما این کارها را بشنوید تا بدانید چگونه باید از صدای مردمی که فریاد می‌زند، بگویید.

خبرگزاری فارس: آهنگساز لبنانی کنسرتش را به مردم غزه اهدا کرد

فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، مارسل خلیفه آهنگساز و موزیسین مشهور لبنانی در حالی روز گذشته در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز شد که مارسل خلیفه جو موجود را به ترانه‌های انقلابی و مبارزه درباره حمله اسرائیل علیه غزه بود.

«سقوط ماه» اسم آلبوم جدید این هنرمند لبنانی است و همین نام، اسمی است که مارسل خلیفه برای این کنسرت که آن را به محمود درویش شاعر برجسته فلسطینی و انقلاب‌های عربی تقدیم کرده، انتخاب کرده است.

مارسل خلیفه در این کنسرت تعدادی از مهم‌ترین آثارش را که اعراب در دوران دو انتفاضه اول و دوم فلسطین شنیده بودند را خواند؛ ترانه‌هایی که فلسطینی‌ها و اعراب در زمان جنگ‌ها و بحران‌های فلسطین آن را زمزمه می‌کنند.

از جمله این آثار «ریتا»، «جواز سفر»، «ای آزادانه»، «راست قامت» و «با نبودنت زمستان آمد» بود که البته این آهنگساز لبنانی کارهای جدیدش را نیز از آلبوم «سقوط ماه» ارائه کرد و همچنین قصیده «محمد» را به کودکان غزه اهدا کرد.

این در حالی بود که جو کنسرت مارسل خلیفه در بروکسل با پرچم فلسطین که در جای جای سالن کنسرت دیده می‌شد همراه بود و بسیاری از جوانان لباس‌هایی به رنگ فلسطین پوشیده بودند.

مارسل خلیفه در پایان این کنسرت به خبرنگاران گفت: همه این ترانه‌ها این واقعیت تلخی که در آن زندگی می‌کنیم و غزه در آن زندگی می‌کند را با متن و شعر و موسیقی به تصویر می‌کشد و می‌خواهم شما این کارها را بشنوید تا بدانید چگونه باید با حوادث برخورد کنید و از صدای مردمی که فریاد می‌زند، بگویید.

وی افزود: البته این هنر و شعر و موسیقی نیست که امید را به همگان و به مردم می‌دهد بلکه این جزئی از کل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *