سفر خود به اسرائیل را لغو کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: 6000 توریست سفر خود به اسرائیل را لغو کردند/شهرهای ساحلی اسرائیل زیر آتش مقاومت

فارس به نقل از شبکه 10 تلویزیون اسرائیل، 6000 توریست خارجی از بیم حملات موشکی نیروهای مقومت سفر خود به اسرائیل را لغو کرده‌اند.

«عسقلان» و «اسدود» از جمله شهرهای ساحلی هستند که مقصد بسیاری از گردشگرانی است که به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند. این دو شهر ساحلی از آغاز تهاجم نیروهای صهیونیستی به غزه، بارها هدف راکت‌های مقاومت فلسطین قرار گرفته‌اند و همین امر موجب شده تا نه تنها ورود گردشگران به این شهرها کاهش یابد، بلکه حتی ساکنان شهر را نیز مجبور به ترک خانه‌ها و حرکت به سمت شمال فلسطین اشغالی وادار کرده است.

انفجار خودرو در شهر «اسدود» بر اثر برخورد راکت مقاومت

 

علاوه بر این دو شهر، گزارش‌هایی نیز از وقوع انفجار احتمالا بر اثر برخورد راکت‌های مقاومت، در شهر «ایلات» منتشر شده است. ایلات شهری است بندری که در ساحل خلیج «ایلات» و در جنوب اسرائیل واقع شده است. بندر ایلات یکی از شهرهای توریستی اسرائیل است که هرساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند. این شهر علاوه بر کاربری گردشگری، از بنادر مهم اقتصادی اسرائیل نیز به شمار می‌آید.

«تل‌آویو» نیز مهمترین شهر در فلسطین اشغالی به شمار می‌آید و قلب اقتصادی اسرائیل به شمار می‌آید. شدت حملات نیروهای مقاومت به این شهر به حدی بوده که اسرائیل مجبور شد در روز سوم عملیات خود موسوم به «ستون ابرها»، پنجمین سامانه گنبد آهنین خود را در جنوب تل‌آویو و در مرز شهر «هلون» قرار دهد. با این وجود حملات راکتی و موشکی مقاومت به تل‌آویو ادامه یافته است. این حملات دیروز منجر به انفجار یک خودرو در شهر «هلون» شد.

 

انفجار خودرو در شهر «هلون» بر اثر برخورد ترکش راکت مقاومت

 

راکت‌های مقاومت حتی به قدس اشغالی و «هرتزلیا» که هریک بیش از 80 کیلومتر از غزه فاصله دارند، رسیده است. همین حملات موجب شده تا عملا نیمه پائینی فلسطین اشغالی به محلی ناامن برای گردشگران بدل شود و همین نکته برای لغو سفر بسیاری از آن‌ها به اسرائیل، کافی به نظر می‌رسد.

رادیو اسرائیل هم امروز اعلام کرد ارتش از بیم برخورد موشک‌های مقاومت با هواپیماها، دستور تغییر مسیر پروازها را صادر کرده است. در روز دوم عملیات هم فرودگاه «بن‌گوریون» که مهمترین فرودگاه اسرائیل به شمار می‌آید و حتی در زمان جنگ 33 روزه نیز تعطیل نشده بود، به دلیل حملات مقاومت فلسطین، بسته شد.

مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر حملات مداوم رژیم‌صهیونیستی به غزه، تاکنون خسارات زیادی به اقتصاد به شدت ضعیف شده اسرائیل وارد کرده که پایین آمدن نرخ سفر ورودی را نیز باید به این هزینه‌ها اضافه کرد.

رژیم‌صهیونیستی از 6 روز قبل و از آغاز حمله به نوار غزه که از طریق و هوا و دریا صورت گرفت، حداقل 90 فلسطینی را شهید و بیش از 700 نفر را نیز زخمی کرده است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل تنها در یکی از حملات خود که شب گذشته انجام گرفت، 14 نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی را به شهادت رساندند.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین در این مدت 848 راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند، که گنبد آهنین اسرائیلی‌ها 302 مورد آن‌ها را مهار کرده و 546 فروند دیگر آن‌ها در نقاط مختلف اسرائیل فرود آمده‌اند. بر اثر این حملات حداقل 3 اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

One thought on “شش هزار توریست سفر خود به اسرائیل را لغو کردند/شهرهای ساحلی اسرائیل زیر آتش مقاومت”
  1. به درک امیدوارم روزی شود که فلسطنیها در خانه های اسرائیلیها ساکن شوند. و دیگر در نقشه ها نامی از اسرائیل نباشد. آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *