نماینده و ناظر فدراسیون هندبال گفت: عوامل درگیری دیدار ناتمام آمل به کمیته انظباطی احضار می‌شوند.
هفته سوم لیگ دسته یک هندبال باشگاه‌های کشور که شامگاه روز گذشته جمعه بین تیم‌های موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج آمل و هیئت هندبال کرمانشاه با نتیجه 17 بر 16 به سود نماینده آمل در سالن دو هزار نفری پیامبر اعظم(ص) در جریان بود در دقایق پایانی با اعتراض شدید یزدان‌پناه سرمربی حریف و بیرون کشیدن تیم‌اش نیمه تمام ماند.
در این خصوص با عوامل برگزاری این دیدار نظیر حیدری نماینده و ناظر فدراسیون هندبال، ابراهیم‌زاده رئیس هیئت هندبال مازندران، حاجی سرمربی تیم هندبال ثامن‌الحجج آمل و علمباز رئیس هیئت هندبال آمل و مدیر تیم هندبال موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج هم‌صحبت شدیم تا از زوایای مختلف به حواشی و درگیری‌های حین و پایان این دیدار حساس و نفس‌گیر بپردازیم.
منوچهر حیدری نماینده و ناظر فدراسیون هندبال که از نزدیک این دیدار را تحت نظارت داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ما ابراز داشت: بازی نزدیک و حساسی بین دو تیم در جریان بود و رقابت خوبی را از بازیکنان شاهد بودیم.
وی افزود: از سال 1347 در هندبال کشورمان کار می‌کنیم و بهانه‌های متفاوت حین بازی را می‌شناسیم، مربی باید در مواقع حساس حواشی بازی را بکاهد و با کنترل تیم خود به بازیکنان آرامش دهد زیرا اگر مربی جو را متشنج کند بازیکنان نیز به حمایت از او درمی‌آیند.
حیدری با اعلام اینکه یزدان‌پناه مربی کرمانشاه مسبب اصلی دیدار ناتمام نماینده مازندران با این تیم بود، گفت: این مربی چندین بار تیم خود را به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داوران به کنار زمین کشاند که با وساطت مسئولان بازیکنان به داخل زمین روانه شدند.
وی با اشاره به اینکه در دقیقه 24 و 50 ثانیه نیمه دوم در صورتی که تیم آملی 17 بر 16 از حریف خود پیشی گرفت سرمربی کرمانشاه برای چندمین به قضاوت داوران اعتراض شدیدی داشت در حالی که تیم خود را بیرون کشید طبق قانون با کارت قرمز داور روبرو شد و با این وجود دیگر حاضر به ورود به زمین مسابقه نشد.
نماینده و ناظر فدراسیون هندبال با بیان اینکه کرمانشاهی‌ها به عناوین مختلف از قضاوت، پشت دروازه و بازیکنان حریف شاکی بودند که تمام این موارد بررسی شد، ادامه داد: حتی در بهانه‌هایی معترض بودند که کادر فنی آمل با اسپری به چشم بازیکن‌شان ضربه وارد کرد ولی با بررسی‌های لازم و پرس و جو از بازیکنان خلاف این امر اثبات شد.
حیدری تصریح کرد: اگر بازی روال عادی خود را طی می‌کرد تیم حریف حداقل با پنج امتیاز می‌توانست پیروز این دیدار باشد البته ما گزارش کامل بازی را به فدراسیون هندبال ارایه می‌کنیم و کمیته انضباطی نیز با قاطعیت در مورد جرایم این دیدار ناتمام و نتیجه آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی در پاسخ سئوالی مبنی بر درگیری لفظی بازیکنان کرمانشاه با والیبالیست‌های ملی‌پوش کاله مازندران که برای تمرینات آماده‌سازی به این سالن آمده بودند، ابراز داشت: بازیکنان و کادر فنی کرمانشاه در پایان بازی سعی داشتند با اعتراض به همه چیز حتی بازیکنان کاله مازندران جو را شلوغ کنند و با بهانه‌های خاص خود بازی را تعطیلی کشاندند.
* کمیته انضباطی با قاطعیت با عاملان اصلی دیدار ناتمام آمل برخورد کند
خسرو ابراهیم‌زاده رئیس هیئت هندبال مازندران نیز در ادامه با اعلام اینکه کمیته انضباطی با عوامل دیدار ناتمام آمل برخورد قاطع کند، گفت: دیدار بین کرمانشاه و مازندران که در سالن پیامبر اعظم(ص) این شهرستان در جریان بود بازی سخت، حساس و تنگاتنگی بود.
وی افزود: بازیکنان بومی و جوان ثامن‌الحجج آمل نیز در این دیدار نسبت به دیدارهای گذشته عملکرد بهتری از خود نشان دادند و در دفاع نیز هماهنگ‌تر و منسجم‌تر عمل کردند.
ابراهیم‌زاده با اشاره به عوامل درگیری و ناتمام ماندن این دیدار یادآور شد: بازی روند عادی خود را طی می‌کرد تا اینکه در دقیقه 18 نیمه نخست کادر فنی کرمانشاه تیم خود را به نشان اعتراض به داور بیرون کشید که این حرکت با کارت زرد داور به سرمربی تیم همراه بوده و با وساطت مسئولان بازی ادامه پیدا کرد.
وی با تاکید اینکه کرمانشاهی‌ها در طی بازی با اعتراض شدید خود دست به جنجال زدند و در دقایق پایانی نیمه دوم در صورتی که ثامن‌الحجج با یک امتیاز از حریف خود پیشی گرفته بود با اعتراض مجدد درصورتی که سرمربی این تیم قصد حرفه‌ای‌گری داشت ولی براساس قانون با کارت قرمز داور روبرو شد.
رئیس هیئت هندبال مازندران با تاکید اینکه تیم هیئت هندبال کرمانشاه علاوه بر توهین به بازیکنان و عوامل تیم ثامن‌الحجج، به هواداران و بازیکنان کاله مازندران که برای تمرین به این سالن آمده بودند بی‌احترامی کردند حتی دست به تهدید هندبالیست‌های آملی زدند، اضافه کرد: امیدواریم فدراسیون هندبال و کمیته انضباطی با عاملان اصلی دیدار ناتمام آمل قاطعانه برخورد کند و ما نیز به دنبال احقاق حق خود هستیم.
* تصمیمات کمیته انضباطی قابل اجرا است/ درگیری کرمانشاهی‌ها با ملی‌پوشان والیبالیست کاله مازندران
حسن حاجی سرمربی تیم هندبال ثامن‌الحجج آمل نیز در خصوص این دیدار ناتمام با اشاره به درگیری هندبالیست‌های کرمانشاه با ملی‌پوشان والیبال کاله در گفت وگو با خبرنگار ما ابراز داشت: بازی نزدیک، حساس و پرتحرکی را بین دو تیم لیگ دسته دوم هندبال شاهد بودیم.
وی افزود: از بازیکنان خودم راضی هستم زیرا با توجه به اینکه دو بازیکنان ما به شدت دچار سرماخوردگی شده بودند و دو بازیکن دیگر خود را به علت تصادف خودروی‌شان در اختیار نداشتیم بازی پایاپایی را ارائه دادیم.
حاجی با اشاره به اینکه تیم کرمانشاه بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و حتی ضعیف‌تر از نماینده مازندران در این رقابت‌ها بود، گفت: شناخت قبلی از این تیم نداشتیم، در ابتدای بازی استرس باعث شد تا تیم حریف از ما پیشی بگیرد ولی در ادامه با صحبت‌هایی که با هندبالیست‌های خود داشتیم آنها را به بازی بازگرداندیم.
سرمربی تیم موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج آمل در مورد حواشی و درگیری پایان و حین بازی گفت: تیم هیئت کرمانشاه در اختیار سرمربی‌اش نبود، همه بازیکنان به سوت داور اعتراض می‌کردند، به هر علتی قصد داشتند دست به اعتراض بزنند و حتی به داور نیز توهین کردند و نسبت به بازیکنان و تماشاگران ما نیز عکس‌العمل‌هایی داشتند تا جایی که در مقابل اعمال قانون داور تیم را برای آخرین بار به بیرون کشیدند.
حاجی در پاسخ سئوالی مبنی بر درگیری‌های هندبالیست‌های کرمانشاه در مواجهه با ملی‌پوشان تیم والیبال کاله مازندران که برای تمرین به این سالن آمده بودند، ابراز داشت: نباید تیمی با چنین برخوردهایی بازی را به تعطیلی بکشاند البته حتما کمیته انضباطی در این زمینه با قاعیت تصمیم‌گیری می‌کند و اعلام پنرهد دیدار نیز به نظر کمیته انضباطی برمی‌گردد.
به گفته وی، تصمیمات کمیته انضباطی در مورد دیدار ناتمام آمل قابل اجرا و محترم است.
* انضباطی با دقت برای عوامل ناتمام ماندن دیدار آمل حکم صادر کند
حسن علمباز رئیس هیئت هندبال آمل و مدیر تیم هندبال موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج نیز با اذعان به اینکه صعه صدر و خویشتن‌داری یکی از مهمترین عوامل در انجام یک دیدار ورزشی است، ابراز داشت: اگر داور و یا یکی از عوامل برگزاری مسابقه‌ای ناخواسته تصمیم اشتباهی گرفت نباید بازی را به تشنج و درگیری کشاند.
وی با اشاره به اینکه سرمربی یک تیم سکاندار آن گروه است و مربیان باید با کنترل شرایط حساس از درگیری و التهاب در دیدارهای رسمی جلوگیری کنند، ابراز داشت: وقتی مربی تیمی خود عامل اصلی درگیری باشد بازیکنان نیز از او الگو می‌گیرند و شرایط را بحرانی‌تر و سخت‌تر می‌کنند.
علمباز با اشاره به اینکه دیدار هفته سوم لیگ دسته یک هندبال کشور بین تیم‌های تیم موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج و هیئت هندبال کرمانشاه دیداری حساس و نزدیک بود، گفت: کرمانشاه نسبت به آمل تیمی ضعیفی را روانه این رقابت‌ها کرده که در زمین این روند مشهود بود.
وی با اعلام اینکه  در این دیدار صادق جانعلی‌زاده و یوسف اسدزاده دو بازیکن اصلی و تاثیرگذار ثامن‌الحجج در حادثه رانندگی دو روز گذشته به شدت مصدوم شدند، عنوان کرد: با این وجود در دقایق پایانی این دیدار در حالی که نماینده آمل تنها یک امتیاز از حریف پیشی گرفته بود سرمربی تیم حریف با اعتراض به روند داوری تیم‌اش را برای چندمین بار از زمین بیرون کشید و بازی نیمه‌تمام ماند.
علمباز با تاکید اینکه کمیته انضباطی باید با دقت برای عوامل درگیری و ناتمام ماندن این دیدار حکم صادر کند، اضافه کرد: منتظر تصمیمات فدراسیون هندبال و نتیجه پایانی این دیدار هستیم.
ما نیز منتظر هستیم تا مسئولان فدراسیون هندبال و کمیته انظباطی با مطالعه دقیق گزارش حواشی و جنجال‌های این دیدار هرچه زودتر در مورد عوامل درگیری و ناتمام ماندن این دیدار تصمیم‌گیری کرده و نتیجه پایانی را با قاطعیت اعلام کنند.
گزارش از قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *