جشن انتخاب دانشگاه غیردولتی شمال آمل به عنوان دانشگاه برتر غیردولتی كشوربرگزارشد

علی اكبر معاون اداری و مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دراین مراسم ، افزود : هم اكنون 344 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیر دولتی در كشور فعالیت دارد.

وی ادامه داد : حدود 330 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه های مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر علوم گفت : دولت در سال های گذشته برای توسعه فضاهای آموزش عالی در كشور سرمایه گذاری های زیادی كرد و همچنان از سرمایه گذاری ها و امكانات بخش خصوصی هم برای گسترش آموزش عالی حمایت می كند.

وی افزود : مجموعه حمایت ها و سرمایه گذاری های بخش های دولتی و خصوصی در كشور سبب شده تا حدود زیادی از اعزام دانشجویان برای تحصیلات دانشگاهی به خارج از كشور جلوگیری شود.

متكان ، بیشترین اعزام و تحصیل دانشجویان ایرانی را مربوط به دانشگاه های كشور مالزی دانست و گفت : با بازدیدهای میدانی كه از سوی مسوولان وزارت علوم در سال های گذشته از دانشگاه های كشورهای آسیایی و اروپایی شده ، به گفته خود دانشجویان ایرانی ، این دانشگاه ها به لحاظ كمی و كیفی پایین تر از دانشگاه های ایرانی قرار دارند.

وی افزود : آنچه اكنون به عنوان اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه های خارج از كشور دیده می شود ، در مقطع كارشناسی نیست و اولویت اصلی آنان در رشته های كارشناسی دانشگاه های داخل است و تنها درصد كمی برای ادامه تحصیل در دوره های كارشناسی ارشد و دكتری به دانشگاه های خارج از كشور می روند.

معاون وزیر علوم گفت : هم اكنون دانشگاه های پیام نور ، آزاد اسلامی و علمی – كاربردی بیشترین تعداد دانشجویان را جذب می كنند.

وی از ناكافی بودن تعداد اعضای هیات علمی قوی ، كمبود فضاهای آموزشی ، رفاهی و فرهنگی به عنوان مهم ترین ضعف های اغلب دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی كشور یاد كرد.

متكان گفت : متاسفانه دیده شده در برخی از موسسه های آموزش عالی غیر دولتی یك عضو هیات علمی همزمان در دو یا سه موسسه و دانشگاه غیردولتی مشغول به كار است كه این رویه خلاف مقررات است.

معاون وزیر علوم خواستار توجه مسوولان دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی به موضوع مهم پژوهش و تحقیقات در حوزه های مختلف علمی در سطح این مراكز شد.

رئیس دانشگاه غیردولتی شمال آمل نیز در این آیین گفت : این دانشگاه از میان 330 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی كشور عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

عباسعلی رستمی  افزود : افزایش كمی و كیفی فضاهای آموزشی ، فرهنگی ، جذب دانشجو در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری ، جذب هیات علمی نیمه وقت و تمام وقت و گسترش هم افزایی با بیشتر دانشگاه های داخلی از جمله معیارهای انتخاب دانشگاه شمال آمل به عنوان دانشگاه غیردولتی برتر بود.

وی به سابقه فعالیت 15 ساله این دانشگاه اشاره كرد و گفت : تاكنون بیش از 11هزار و 963 دانشجو در مقاطع كاردانی ، كارشناسی و كارشناسی ارشد از دانشگاه شمال آمل دانش آموخته شدند.

رستمی ، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه شمال آمل را حدود شش هزار و856 نفر اعلام كرد و افزود : یكهزار و 853 دانشجو برای سال تحصیلی جاری در مقاطع كاردانی ، كارشناسی ، كارشناسی ارشد و دكترا جذب این دانشگاه شدند.

وی ادامه داد : این مجموعه علمی و آموزشی با موافقت و تصویب شورای عالی گسترش با راه اندازی رشته دكترای تربیت بدنی در آغاز سال تحصیلی جای ، نخستین بار اقدام به جذب 10 دانشجو كرده است.

رئیس دانشگاه شمال آمل گفت : هم اكنون بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه در رشته های مهندسی برق و عمران در حال تحصیل هستند.

وی از وجود 60 آزمایشگاه و كارگاه آموزشی ، اضافه شدن 500 دستگاه رایانه و افزایش پهنای باند اینترنت به شش مگابیت و وجود ساختمان های نوساز آموزشی و سالن های چند منظوره ورزشی و فرهنگی با استانداردهای بالا در زمینی به مساحت بیش از پنج هزار متر مربع به عنوان بخشی از ویژگی های دانشگاه غیرانتقاعی شمال آمل یاد كرد.

در پایان این آیین ، معاون وزیر علوم لوح قدردانی ویژه برتر شدن دانشگاه شمال آمل در میان دانشگاه ها و موسسه های آموزشی غیردولتی را به رئیس این دانشگاه اهدا كرد.

 

منبع :کمال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *