رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید مشکلی برای پرداخت پول کی‌روش وجود ندارد و ما به خاطر مشکلات ارزی با تاخیر پول او را دادیم.

ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه‌ی نشست هم‌اندیشی باشگاه‌های لیگ برتری برای تصمیم‌گیری پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری جام حذفی اظهار کرد: امروز همه‌ی باشگاه‌های لیگ برتری را جمع کرده‌ایم تا نظرات خود را درباره‌ی جام حذفی عنوان کنند. طبق برنامه‌ای که سازمان لیگ مشخص کرده، خواهش کرده‌ایم که این برنامه طوری باشد که به تیم ملی لطمه نخورد. حالا می‌خواهد جام حذفی بعد از بازی‌های تیم ملی و یا قبل از بازی‌های آن باشد.

وی افزود: اگر ملی‌پوشان هم در بازی‌های جام حذفی شرکت کنند در روزهای آخر لیگ که بازی‌ها حساس می‌شود و تیم‌ها می‌خواهند با تمام قوا برای کسب رتبه‌های بالای جدول به میدان بروند درگیری بین کادر فنی تیم ملی و باشگاه‌ها به وجود می‌آید. به همین خاطر پیشنهاد سازمان لیگ این بود که جام حذفی برگزار نشود و ما هم گفتیم این جام را طوری برگزار کنند که بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی انجام شود. البته شخص بهروان با برگزاری جام حذفی موافق است اما نظر هیات رییسه شرط است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که عدم حضور ملی‌پوشان در جام حذفی درخواست کی‌روش بوده یا خیر، گفت: نه کی‌روش چنین چیزی از ما نخواسته است. ما به سازمان لیگ گفتیم که بر اساس تقویمی که برای لیگ برنامه‌ریزی کرده، هرجا که می‌تواند جام حذفی را برگزار کند. قرار است امروز باشگاه‌های لیگ برتری نظرات خود را بدهند تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ی بازی حساس ایران و ازبکستان گفت: خوشبختانه بازیکنان ما پس از پیروزی برابر کره جنوبی روحیه خوبی دارند و مصمم هستند که چهارشنبه هم بازی زیبایی انجام دهند اما ازبکستان هم حریف سختی است و آنها به امتیازات این بازی نیاز دارند.

وی درباره‌ی تیم ملی جوانان و نتایج این تیم هم گفت: امیدوارم امروز هم تیم جوانان نتیجه‌ی خوبی به دست بیاورد. رفتن به جام جهانی جوانان اولویت اصلی ما در این بخش است و در نظر داریم که این تیم را برای دوره بعدی المپیک آماده کنیم و تمام تلاشمان را هم انجام می‌دهیم تا دیگر در این مرحله به المپیک صعود کنیم. در نهایت برنامه‌ی فدراسیون این است که این تیم بتواند پشتوانه قدرتمندی برای تیم ملی‌مان باشد.

کفاشیان افزود: آن‌چه برای ما مهم است تدارک فنی و مالی برای تیم جوانان است؛ چرا که اگر به جام جهانی برویم باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی این تیم انجام دهیم. همان‌طور که تیم نوجوانان ما پس از صعود به جام جهانی یک بولتن 30 قسمتی برای ما آماده کرده و این تیم هم نیاز به حمایت مالی دارد. شما ببینید تیم جوانان ما الان از تیم‌هایی مثل ژاپن و کره جنوبی فوتبال بهتری ارایه می‌دهد و اگر می‌خواهیم عقب نیفتیم باید سرمایه‌گذاری کنیم.

علی کفاشیان درباره‌ی عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی هم گفت: خوشبختانه تا الان بازی‌های خوبی از تیم ملی دیده‌ایم. فقط بازیکنان در دیدار با پاناما صدمه دیدند اما در کل توقع از فدراسیون این است که تیم فوتسال به جمع چهار تیم برتر دنیا برسد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره‌ی مشکلاتی که برای پرداخت حق و حقوق کی‌روش وجود دارد، گفت: ما مشکلی برای پرداخت پول کی‌روش نداریم. حقوق او تامین است و به خاطر مشکلات ارزی که در این چند وقت اخیر برای او وجود داشت یک مقدار پرداخت پول او به تاخیر افتاده است. البته ما به کی‌روش گفتیم که دفعه بعد زودتر از این پول تو را می‌دهیم!

وی افزود: ما از همان ابتدای کارمان در فدراسیون با اقتصاد مقاومتی پیش رفتیم اما اگر بخواهیم رشد کنیم باید از این وضعیت خارج شویم.

کفاشیان درباره‌ی احتمال کاهش مجدد سهمیه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو هفته‌ی دیگر در مالزی برگزار می‌شود درباره‌ی سهمیه‌های کشورها تصمیم‌گیری می‌شود. ما در دوره‌ی قبل به خاطر این‌که شش امتیاز کم آوردیم از ما سهمیه کسر شد اما می‌توانیم بهتر از اینها باشیم. متاسفانه برای ورزشگاه‌هایمان بودجه‌ی کافی نمی‌گذاریم. در صورتی که اگر وضعیت ورزشگاه‌ها را بهتر کنیم امتیازمان بالاتر می‌رود. ما در آخرین صحبتی که با مسوولان AFC داشتیم توانستیم به این توافق برسیم که دیگر امتیازی از ما کسر نشود. با این حال کشورهای دیگر هم در حال پیشرفت هستند.

رییس فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره‌ی سفر خود به ماکائو و حضور در نشست شورای المپیک آسیا گفت: ما از طرف IOC به این نشست دعوت شده بودیم. جلسه‌ای با شیخ احمد برگزار کردیم و در آن درباره‌ی توسعه‌ی فوتبال آسیا و هم‌چنین حضور بیشتر ایران در AFC و انتخابات آینده‌ی AFC صحبت کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که مثل این‌که کی‌روش از فدراسیون به خاطر عدم فرجام‌خواهی برای کارت قرمز او در دیدار با کره انتقاد کرده است، اظهار کرد: قطعا وظیفه‌ی فدراسیون فرجام‌خواهی برای سرمربی تیم ملی است و ما هم با نظر کی‌روش نامه‌ای را به AFC فرستادیم.

کفاشیان در ادامه گفت: از همان ابتدای حضورم در ورزش، مهر کار در ورزش روی پیشانی من خورد. البته وظیفه‌ی ما کار کردن است اما وقتی فوتبال پیروزی کسب می‌کند نه کسی از ما تشکر می‌کند و نه کسی به من محلی می‌گذارد. در حالی که وقتی می‌بازیم همه چیز گردن کفاشیان می‌افتد. اما من به این مسائل توجهی ندارم. آمده‌ام که به آینده‌ی فوتبال کمک کنم. ما یک مجموعه هستیم و رمز موفقیت ما هم این است که با هم همکاری می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان درباره‌ی مجمع اخیر فدراسیون و این‌که گفته می‌شود او برای کار در فدراسیون مجوز یک ساله دارد، گفت: چنین چیزی نیست. من نگفته‌ام که مجوز یک ساله دارم. مجمع با رایی که داد تعیین کرد که من چهار سال در فدراسیون باشم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *