مشرق، مهمترین عناوین اقتصادی دو شنبه 15 آبان به شرح زیر است:

طلا و ارز در سراشیبی سقوط

امروز با تداوم کاهش نرخ‌ها در بازار تهران قیمت دلار بین 2900 تا 3050 تومان تعیین شده و با توجه به روند نزولی آن اغلب صرافی‌ها خرید و فروش چندانی انجام نمی‌دهند.

واکنش متفاوت خودروسازان به نظر مراجع+عکس

دفتر استفتائات حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به سوال شرعی قراردادهای پیش فروش کالا که در آن مشخصات و زمان تحویل کالا مشخص نیست ؛پاسخ دادند: صحیح نمی باشد و بیع محقق نمی شود .

قوانین جدید صدور چک

مدیر کل مقررات، مجوز‌های بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تاکید کرد: برخی صادر‌کنندگان چک‌های برگشتی در هنگام افتتاح حساب جاری، آدرس جعلی ارائه می‌دهند.

جدول/تغییرات قیمت بنزین در هرلیتر

7 میلیون ایرانی بیمه ندارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هم‌اکنون بیش از 7 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ درمانی قرار ندارند.

عدم ادغام کارت سوخت در کارت ملی

اگرچه رئیس سازمان ثبت احوال کشور یکی از مزیت‌های کارت ملی هوشمند را ادغام شدن کارت سوخت در این کارت عنوان کرده است اما استفاده از کارت هوشمند ملی برای عرضه سوخت به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست؛ چرا که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نسل جدید کارت‌های هوشمند سوخت را از مدت‌ها پیش طراحی کرده است.

هشدار قضايي به خريداران مسكن

خريد و فروش آپارتمان‌هاي نوساز فاقد «پايان‌كار و سند محضري» مدتي است در تهران افزايش پيدا كرده و سرمنشأ مشكلاتي تنها چند ماه بعد از خريد، براي خريداران شده است. قيمت پايين اين واحدها كه به «املاك خشك» معروف هستند، باعث شده خريداران بدون توجه به ابهام حقوقي مالكيت آنها، رغبت زيادي براي خريد نشان دهند. رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، ضمن هشدار بابت نحوه خريد چنين آپارتمان‌هايي خطاب به خريداران اعلام كرده است: «به مبايعه‌نامه و قراردادهاي بنگاهي اكتفا نكنيد و نسبت به ثبت معامله در دفترخانه‌ها اقدام كنيد.»

جدول/قیمت پیشنهادی آپارتمان تا85 متر

مخالفت دولت با افزایش حق مسکن

7 سال از آخرین افزایش حق مسکن کارگران می‌گذرد و در این مدت هر ساله کارگران 120هزار تومان به این عنوان دریافت می‌کنند، با این حال مقامات کارگری می‌گویند دولت موافق افزایش حق مسکن نیست.

صفرهای پول کی حذف می شوند؟

تلاطم بازار ارز مسئولان اقتصادی را بر آن داشت تا برنامه های ارزش گذاری پول ملی با حذف صفر را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا در نهایت لایحه حذف سه صفر صفر از پول ملی در دولت به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی در مجلس از نوروز 93 اجرایی خواهد شد.

درآمد و هزینه خانوارها در 5 سال گذشته

بررسی درآمد و هزینه خانوارهای شهری طی 5 سال گذشته نشان از آن دارد که همواره هزینه خانوارها بیشتر از درآمد آنها بوده و طی این سال‌ها حجم عمده هزینه خانوارها مربوط به تامین مسکن بوده است.

جدول/قیمت مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانیقیمت
سیمان تیپ ۱ تهران- برزنتي (تومان/تن)۱۰۵,۰۰۰
آجر فشاری کوره ای(تومان/تن)۷۰,۰۰۰
آجر فشاری ماشینی (تومان/تن)۶۵,۰۰۰
سیمان تیپ۲ تهران -برزنتي (تومان/تن)۱۰۴,۰۰۰
گچ سمنان آریان۴۰kg (تومان/كيسه )۱,۶۰۰
گچ سمنان زمرد۴۰kg (تومان/كيسه)۱,۷۵۰
گچ ساوه طلایی۴۰kg (تومان/كيسه)۲,۵۰۰
ماسه ملاتی(خاکدار)۱۱,۵۰۰
شن شسته عدسی (تن/کیلوگرم)۱۴,۰۰۰
شن نخودی (تن/کیلوگرم)۱۴,۰۰۰
شن مخلوط (تن/کیلوگرم)۱۴,۰۰۰
آجر ۱۰ سوراخه تهران (تومان/تن)۱۲۰
آجر بهمنی اصفهان(تومان/تن)۱۱۰

متقاضیان ارز مبادلاتی به بانکها بروند

مرحله سوم فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور با هدایت کلیه مشتریان بانکهای خصوصی و دولتی به شعب ارزی آغاز می‌شود.

رقم دقیق کسری بودجه 91

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسری بودجه دولت در سالجاری 54000 میلیارد تومان برآورد شده است نه 74000 میلیارد تومان.

بازار سالم نیست/ امیدوار نیستم بودجه به موقع برسد

فاصله نرخ 1200 تومان تا 2500 تومان را الان باید مردم تامین کنند و این رقم بالایی است، نتیجه اش هم این می شود که طرح ها متوقف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *