هشدار رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان درباره نقش فتنه افکنانه برخی گروههای داخلی،درخواست خانواده های ربوده شدگان لبنانی از کشورهای تاثیرگذار برای آزادی آنها و دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا با میشل سلیمان از مهمترین اخبار این کشور است.

مهر به نقل از شبکه المنار نوشت: هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت : حوادث اخیر لبنان نشان داد که گروهی علیه کشور توطئه می کنند و قصد دارند لبنان را به ناکجا آباد بکشانند.

وی افزود: دامن زدن به مشکلات مذهبی، لبنان را به سوی جهنم می کشاند. به هر اندازه که رهبران برخی گروهها گستاخ هستند گروه طرفدار دولت، پایبند و حکیم هستند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: برخی، تحرکاتی را برای نابودی مقاومت به کار گرفته اند، اما این تحرکات به وجهه و روحیه مقاومت ضربه وارد نمی کند.

خبر دیگر اینکه خانواده های ربوده شدگان در سوریه تحصنی را در برابر سفارت ترکیه در الرابیه برگزار کردند و از کشورهای تاثیرگذار خواستند که در راستای آزادی عزیزانشان تلاش کنند.

از سوی دیگر میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان در دیدار جونز  معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با وی تاکید کرد: در حال حاضر همه تلاشها برای ثبات امنیتی و سیاسی در لبنان و دور کردن آن از تبعات ویرانگر است.

از سوی دیگر جونز نیز اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا از تلاشهای لبنان برای ایجاد ثبات سیاسی و امنیتی تمجید می کنند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه بیان کرد: وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته است که کمکهای نظامی به ارتش لبنان را از سرگیرد تا بتواند در راستای ثبات تلاش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *