فارس: رشاد سلامه، فرزند «پولس سلامه» شاعر مسیحی لبنانی در سومین همایش بین‌المللی «باران غدیر» به روایت چگونه سرودن قصیده در باب «فاجعه کربلا» توسط پدرش پرداخت.

خبرگزاری فارس: ماجرای سروده یک شاعر مسیحی درباره «فاجعه کربلا»«رشاد سلامه» فرزند «پولس سلامه» شاعر مسیحی لبنان در سومین همایش بین‌المللی «باران غدیر»، بیان داشت: بنده افتخار دارم که برای شرکت در دو همایش به این کشور سفر کرده‌ام.

وی اضافه کرد: افتخار دوم بنده این است که فرزند مرحوم «پولس سلامه» از مسیحیان لبنان و صاحب دو کتاب مربوط به اهل بیت (ع) با عناوینی نظیر «علی والحسین» و «حماسه الغدیر» و یا «ملحمه الغدیر» هستم؛ این دو کتاب از یک فرد مسیحی درباره فضیلت و جایگاه اهل بیت (ع) و حضرت علی (ع) به نگارش درآمده است.

* دین مسیحیت و اسلام دعوت به خودداری و کنارگذاشتن خودستایی و تعصب است

سلامه ادامه داد: از اهداف برپایی این همایش می‌توان به این مطلب اشاره کرد که مدعوین به منظور چاره‌جویی و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل مشکلاتی که جهان اسلام و جوامع مسلمین با آنها مواجه هستند، گردهم آمده‌اند و بنده هم به این دلیل در همایش «باران غدیر» شرکت کردم.

وی افزود: می‌دانیم که افرادی سعی می‌کنند تا بر مسائل اختلاف برانگیز میان مسلمانان، دامن زده و پیوسته به طرح این مسائل بپردازند چراکه آنها در نظر دارند به ایجاد اختلاف و دو دستگی میان مسلمانان بپردازند.

فرزند «پولس سلامه»، شاعر مسیحی لبنانی گفت: دعوت برای حضور در همایش «باران غدیر» می‌تواند هشداری برای ما باشد، یعنی این هشدار به این معنی است که یا ما باید زنده و متحد باشیم و تصمیم خودمان را بگیریم و یا اینکه متفرق و از هم جدا باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف همایش بین‌المللی «باران غدیر»، ایستادن در برابر توطئه دشمنان و خنثی کردن دسیسه‌های آنها است چراکه هدف آنها، ایجاد دو دستگی میان مسلمانان و جوامع بشری است.

سلامه ادامه داد: در اینجا این سوال مطرح است که آیا دین مسیحیت و اسلام، جنبه‌های مشترکی با یکدیگر ندارند، اما اینگونه نیست اسلام و مسیحیت حتماً جنبه‌های مشترکی با یکدیگر دارند، یعنی اصول و ارزش‌های مشترکی میان دین اسلام و مسیحیت است زیرا هر دوی این ادیان دعوت به خودداری و کنارگذاشتن خودستایی و تعصب و جایگزین کردن محبت به جای دشمنی و خصومت است.

* روایت «دیاب یونس» از سرودن شعر درباره «فاجعه کربلا» توسط «پولس سلامه»

وی افزود: صبح یکی از روزها به اتاق خواب پدرم (پولس سلامه) وارد شدم و مشاهده کردم که بالش ایشان کاملاً خیس است از او پرسیدم آیا بر روی بالش شما آبی ریخته است؟ گفت: «نه پسرم، دیشب تمام شب را بیدار بودم و یک قصیده‌ درباره «فاجعه کربلا» سرودم.

سلامه ادامه داد: از اهداف این همایش بزرگداشت «پولس سلامه» است شاعری که خودش را نذر حق و حقیقت کرد و به نوعی خود را موظف دانست تا از حق و حقیقت و اهل بیت پیامبر اسلام (ص) دفاع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *