سخنگوی وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که دمشق خواهان رویارویی و مقابله با هیچ کشوری نیست اما از ذره ذره خاک سوریه دفاع خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عاجل، «جهاد مقدسی» در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردو غان»، نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که دمشق خواهان رویارویی و مقابله با هیچ کشوری نیست اما از ذره ذره خاک سوریه دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: واکنش دمشق به سخنان اردوغان: از هر ذره خاک سوریه دفاع می‌کنیم 

 

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در گفت‌و گو با «رادیو وان» با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده اصلی در سوریه مردم این کشور هستند، در پاسخ به دخالت «احمد داود اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در امور داخلی سوریه گفت: هرگاه ترکیه به ما اجازه داد بگوییم چه دولتی برایش مفید و سودمند است، آنگاه به آنکارا اجازه خواهیم داد که به ما بگوید چکار کنیم.

وی درباره اقدامات ارتش سوریه تاکید کرد که ارتش سوریه در وضعیت دفاع از خود به سرمی‌برد، چون وقتی شلیک گلوله، توپ، خمپاره و بمبگذاری وجود دارد، دیگر خواسته‌ها و مطالباتی برای آزادی و دمکراسی وجود ندارد.

مقدسی درباره دعوت دبیرکل سازمان ملل به آرامش طرف‌های درگیر در سوریه گفت: هدف از آرامش ورود طرف‌های درگیر به مذاکره سیاسی است، حال چگونه چنین مذاکره‌ای صورت گیرد، در حالی‌که طرف دیگر گفت‌وگو با نظام سوریه را رد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تنها راه حل بحران سوریه مردم سوریه هستند  نشستن پای میز مذاکره بدون هیچ قید و بندی است و تنها مرجع ما و در صورتی که مردم سوریه نظام را نخواهند، نظام از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت که منظور از نبرد نهایی و پایانی پیروزی یک طرف سوری بر طرف سوری دیگر نیست، بلکه ما به این وسیله می‌خواهیم این طرف سوری را قانع کنیم، کسی که سلاح برمی‌دارد، نمی‌تواند به خواسته‌ها و مطالبات خود برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *