اختصاص ارز مرجع براي واردات خودروهاي لوكس و نابساماني‌هاي اقتصادي ناشي از نابساماني نرخ ارز موجب طرح سوالم از وزراي اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت و هم تهيه تحقيق و تفحص از بانك مركزي شده است.

يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از طرح سوال از وزاري اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت براي يافتن دلايل اختصاص ارز دولتي به واردات خودروهاي لوكس و همچنين تهيه طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي براي يافتن دلايل ارز مرجع به اولويت‌هاي غيرضرور خبر داد.

 

 

مويد حسيني صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اختصاص ارز مرجع براي واردات خودروهاي لوكس و نابساماني‌هاي اقتصادي ناشي از نابساماني نرخ ارز موجب طرح سوالم از وزراي اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت و هم تهيه تحقيق و تفحص از بانك مركزي شده است.

 

نماينده مردم خوي افزود: تحقيق و تفحص از بانك مركزي كه تا اين لحظه 16 امضا دارد به احتمال قوي تا روز چهارشنبه به بيش از 50 امضاء خواهد رسيد و به اين ترتيب طرح فوق روز چهارشنبه تقديم هيات رييسه مجلس مي‌شود.

 

 

وي بررسي دلايل صدور مجوز مصارف مالي و همچنين اختصاص ارز مرجع به كالاهاي غيراولويت‌دار نظير خودروهاي لوكس و اسباب بازي را از محورهاي تحقيق و تحفص از بانك مركزي عنوان كرد.

 

 

وي با اشاره به تصميم اخير سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان براي افزايش قيمت خودرو گفت: مدتي است كه به دليل افزايش مواد اوليه قيمت انرژي و كارگر، خودروسازان كشور افزايش قيمت خودرو را پيگيري مي‌كنند و گويا اخيرا سازمان حمايت از مصرف‌كننده و توليدكننده اجازه افزايش قيمت محصولات شركت ايران خودور و سايپا را داده است اما اين مجوز رسانه‌اي نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *