جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد است که مایل هستند جایگاه آقای هاشمی در مسایل سیاسی پررنگ باشد تا بتوانند از آن استفاده های لازم را ببرند.دیگری اطرافیان آقای هاشمی هستند که علاقه چندانی به او ندارند ولی دوست دارند از موقعیت هاشمی به نفع خود بهره ببرند. بنابر این این دو جریان تلاش خواهند کرد که نقش هاشمی در مسایل سیاسی کم رنگ نشود. اگر جریان انحرافی نقش هاشمی را کم رنگ ببیند طبیعی است که نمی تواند آن فضا را به نفع خود رقم بزند. اطرافیان هاشمی هم همین طور.
سرویس سیاسی «فردا»:  عباس سلیمی نمین  معتقد است برخی به دنبال آن هستند تا با سیاسی جلوه دادن موضوع مهدی هاشمی، تخلفات اقتصادی او را تحت الشعاع قرار دهند.

سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار « فردا» با اشاره به بازداشت فائزه و مهدی هاشمی و بازتاب های مختلف آن در محافل سیاسی و رسانه ها گفت: عده ای با سیاسی کردن این مباحث می خواهند به یکسری اهداف خاص نایل آیند. چون بحث مهدی هاشمی سیاسی نیست و اقتصادی است.

مهدی هاشمی تخلفاتی را در دوره ریاست جمهوری پدرشان داشته و در دوره ریاست جمهوری گذشته هم ادامه یافته است. امروز قطعا باید به این تخلفات رسیدگی شود تا جامعه به یک جمع بندی دقیقی برسد که آیا مهدی هاشمی مجرم هستند یا آنچه علیه او مطرح می شود پایه و اساسی ندشته است. این منوط به این است که قوه قضائیه یک جمع بندی دقیقی را به جامعه در این باره ارائه کند.

این تحلیل گر مسایل سیاسی افزود: این که آقای هاشمی در گذشته پیرامون خانواده خط قرمز می کشیدند ولی امروز می پذیرند که قانون درباره فرزندانشان حکم براند، دو علت می تواند داشته باشد. یکی اینکه آقای هاشمی آن موقعیت گذشته را ندارد که بتواند یک شرایط استثنایی برای اطرافیان خود بوجود آورد. دوم این که خواسته باشند یک مظلومیتی را در عرصه سیاسی برای خود بوجود بیاورند که مسایل اقتصادی در حاشیه قرار بگیرد. کما اینکه بعضی ها دارند این قضیه را پی می گیرند که بحث های آقای مهدی هاشمی را نسبت بدهند به انتخابات 88 و این گونه در جامعه جا بیاندازند که موضوع یک بحث صرفا سیاسی است. در حالی که این چنین نیست. بحث اصلی مسایل اقتصادی بوده است.

سلیمی نمین ادامه داد: اگر توفیق پیدا کنند که به موضوع پرونده مهدی هاشمی ظاهر سیاسی بدهند، این مساله را نیز برجسته می کنند که آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات 88 هزینه کلانی داده و فرزندانش به زندان افتاده اند. این یک چهره سازی شخصیت سازی می شود در یک وادی جدید. در حالی که ملت در یک وادی دیگر به خانواده آقای هاشمی انتقاد داشته و قضاوت کرده است. ضعف های آقای هاشمی را ملت در حوزه اقتصادی شناسایی کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای تدارک جدی هاشمی برای نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: آقای هاشمی قطعا تلاش خواهد کرد که در عرصه سیاسی باقی بماند و موقعیت خود را حفظ و آنچه را لطمه خورده ترمیم کند. منتها در این وادی دو جریان تلاش می کنند این مساله را تقویت کنند. یکی جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد است که مایل هستند جایگاه آقای هاشمی در مسایل سیاسی پررنگ باشد تا بتوانند از آن استفاده های لازم را ببرند.دیگری اطرافیان آقای هاشمی هستند که علاقه چندانی به او ندارند ولی دوست دارند از موقعیت هاشمی به نفع خود بهره ببرند. بنابر این این دو جریان تلاش خواهند کرد که نقش هاشمی در مسایل سیاسی کم رنگ نشود. اگر جریان انحرافی نقش هاشمی را کم رنگ ببیند طبیعی است که نمی تواند آن فضا را به نفع خود رقم بزند. اطرافیان هاشمی هم همین طور. اگر هاشمی کم کم از صحنه سیاسی کنار برود و موقعیتش کم رنگ بشود، آن بهره برداری که در گذشته از ناحیه ایشان و فرزندانشان می کردند دیگر نمی توانند ادامه دهند. طبیعی است که آنها هم تهیج یا تشویق کنند که آقای هاشمی در صحنه سیاسی و انتخاباتی به صورت پر رنگ حضور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *