هراز نيوز: در حالي كه برخي گزارش‌ها حاكي از افزايش تعداد بيماران مبتلا به بيماري “شبه وبا” و “اسهال روده” در بعضي نقاط كشور است، تاكنون هيچ‌يك از مقامات وزارت بهداشت در اين مورد واكنشي نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، بنا بر اطلاعات دريافتي از برخي بيمارستان‌هاي استان زنجان، از يك هفته گذشته تاكنون 60 بيمار مبتلا به شبه وبا در مراكز درماني اين استان زنجان بستري شدند.

يكي از مسئولان بيمارستان ولي عصر زنجان در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، با تاييد اين موضوع از مراجعه تعدادي از بيماران مشكوك به شبه وبا به بيمارستان خبر داد.

وي افزود:« تعدادي از شهروندان زنجاني مبتلا به شبه وبا طي روزهاي گذشته به بيمارستان ولي عصر مراجعه كرده‌اند.»

وي مشخصه اين بيماران را “اسهال” دانست و در عين حال گفت:« بروز اسهال به تنهايي نمي‌تواند نشانه ابتلا به وبا باشد و پس از انجام آزمايش در اين مورد مي‌توان اظهار نظر كرد.»

اين مقام بيمارستاني با اظهار بي‌اطلاعي از آمار دقيق مبتلايان به بيماري شبه وبا گفت: « هرگونه اظهار نظر در اين مورد از وظايف روابط عمومي دانشگاه و رياست بيمارستان است.»

برخي منبع خبري نيز از مراجعه 20 نفر ديگر از مبتلايان شبه وبا به مركز آموزشي تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان خبر داده‌اند.

در همين حال پيگيري‌هاي خبرنگار ايلنا تا لحظه تنظيم خبر براي گفت و گو با “محمد مهدي گويا”، رئيس مركز بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت بي‌نتيجه ماند.
منبع: ايلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *