روزنامه تهران امروز:رئيس ستادكل نيروهاي مسلح درباره تبعات رابطه با آمريكا گفت: همانطور كه رهبر كبير انقلاب اسلامي(ره) فرمودند، رابطه آمريكا با ايران، رابطه گرگ و ميش است و تا آمريكا آدم نشود، رابطه با دولت آمريكا به صلاح نخواهد بود.

سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در جمع مقامات عاليرتبه كشوري با بيان اينكه «امروز دولتمردان آمريكا نشان داده‌اند كه اسير صهيونيست‌ها، ابرسرمايه‌داران و فراماسونرهاي انگليسي هستند»، افزود: حركاتي همچون حمايت از رژيم اشغالگر قدس، دخالت در امور كشور سوريه و ساختن فيلم در راستاي هتك حرمت به پيامبر اسلام(ص) و سقوط در ورطه دفاع از همجنس‌بازان و سقط جنين و از هم گسيختگي خانواده‌ها و تخريب فرهنگ خانواده، نشانه‌هايي از اين اسارت است ولي مسلمانان مردمان‌ آزاده‌اي هستند و نمي‌توانند اين اسارت‌ها را بپذيرند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: تا زماني كه دموكراسي واقعي و حق راي مردم آمريكا به رسميت شناخته نشود و مردم آمريكا از حقوق دموكراتيك خود محروم باشند، در حاكميت آمريكا نمي‌توان كساني را پيدا كرد كه با آنها بر سر حق و آزادي و اصلاح ساختار جهان و جلوگيري از ظلم و ستم استكبار جهاني مذاكره كرد.

وي همچنين تاكيد كرد: متاسفانه گاهي ويروس ساده‌انگاري و فراموشي نسبت به آرمان‌هاي امام و شهيدان به بعضي مديران و مقامات نيز سرايت مي‌كند كه خود سبب ايجاد فاصله ميان آرمان‌هاي انقلاب و خواسته‌هاي مردم با آنها مي‌شود.

در گذشته نيز با چنين اشكالاتي مواجه بوده‌ايم كه البته بر اثر تدابير رهبري و پايداري مردم برطرف شده‌اند.

 

دیدار اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با مقامات وزارت اطلاعات

نماینده گلپایگان از دیدار اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با مقامات وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و قوه قضائیه در آینده‌ نزدیک خبر داد.

سید محمدحسین میرمحمدی گفته است: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قصد دارد دیداری را با دستگاه‌های نظارتی داشته باشد که در همین ارتباط دیدار با مقامات وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و مقاماتی از قوه قضائیه در دستور کار هیات خواهد بود.

نماینده گلپایگان با بیان اینکه زمان دقیق این دیدارها تاکنون مشخص نشده است، افزود: این دیدارها با هدف آشنایی و تعامل بیشتر با یکدیگر و رایزنی و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات مورد نظر انجام می‌شود.

 

 

درخواست موتلفه براي پاسخگويي ارزي رئيس‌جمهور

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آشفتگی بازار ارز و طلا در کشور گفت: رئیس‌جمهوری باید نسبت به کاهش ارزش پول ملی پاسخگو باشد.به گزارش روابط‌عمومی حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب محمد نبي حبيبي اظهار داشت: با داشتن میلیاردها دلار درآمد نفت، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و نیز درآمد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، دولت نباید اجازه دهد که بازار ارز جولانگاه دلالان و سفته بازان باشد.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه ما در میدان نبرد اقتصادی هستیم، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری به دلیل مسئولیت‌های کلیدی که در اجرا و اختیارات وسیعی که دارد شخصا باید فرماندهی این نبرد را عهده دار باشد؛ غیبت او در مدیریت منابع ارزی و نیز مدیریت اقتصاد مقاومتی معنایی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از موضع رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تمایل ایران برای برقراری ارتباط با آمریکا و گفت‌وگوهای مستقیم گفت: موضوع رابطه با آمریکا جزو سیاست‌های کلی نظام و از اختیارات مقام معظم رهبری است؛ به طور طبیعی با خرد جمعی پس از مشورت با شورای امنیت ملی درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 

 

 

 

 

روايت مطهري از سطح فكر فرهنگي احمدي‌نژاد و مشايي

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی اوضاع فرهنگی کشور که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده بود به اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با برخورد با بدحجابی اشاره کرده و اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد در برنامه سوال از رئیس‌جمهور می‌گوید که به مردم و جوانان گیر ندهید، مگر خودتان گناه نمی‌کنید.

این صحبت‌ها چراغ سبزی به برخی اشخاص در جامعه نشان می‌دهد که نتایج آن وضعیت فعلی کشور است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من از سال 85 هشدار دادم که دولت از نظر فرهنگی لیبرال است و در سال 87 نیز بر این موضوع تأکید کردم.

مطهری ادامه داد: ما باید به تفکر و نگاه افراد توجه کنیم؛ من با ملاقات‌هایی که با آقای احمدی‌نژاد و مشایی داشتم فهمیدم سطح فکری آنها به چه صورت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر مردم احساس کنند موضوع حجاب و عفاف برای دولت مهم است، قطعاً تأثیر خواهد داشت، تصریح کرد: فیلم گشت ارشاد نکات مثبتی داشت ولی دقیقاً تفکرات دولت را نشان می‌دهد که لزومی برای برخورد با بدحجابی و مسئله پوشش ندارد.

مطهری در مورد مکتب ایرانی که از سوی اسفندیار رحیم مشایی مطرح شده است گفت: این مطلب واقعاً مهم است که بگوییم به جای مکتب اسلام از مکتب ایران صحبت شود و بعد هم برای اینکه بخواهیم این سخن را درست کنیم بگوییم منظور ما برداشت ایرانی از اسلام است؛ این همان معنی قوم‌گرایی را زنده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *