سایت خودنویس در اقدامی به آموزش جاسوسی و آشوب پرداخته و نرم‌افزاری را معرفی کرده که در اغتشاشات برای برهم زدن فضای اینترنت بسیار کاربرد دارد.

سایت خودنویس که به‌عنوان یکی از سایت‌های مخالف جمهوری اسلامی روزانه مطالب زیادی را منتشر می‌کند و ایام فتنه88 نیز یکی از سایت‌های سرمست از آشوب‌های خیابانی بود، در تازه‌ترین مطلب خود، اقدام به معرفی ابزاری جاسوسی از آشوب‌‌های‌ خیابانی و مخابره و ارسال آن ‌ روی فضای مجازی کرده است.

‌خودنویس که در معرفی ابزار‌های ‌جاسوسی سابقه‌ای طولانی دارد، این بار نیز نرم‌افزاری را معرفی می‌کند که در درگیری‌های ‌خیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خودنویس در توضیح این نرم‌افزار می‌نویسد: «اپلیکیشنی که این امکان را به کاربران می‌دهد تا ویدئوهای خود را به صورت زنده و مستقیم از طریق گوشی‌های موبایل خود مخابره کنند. این اپلیکیشن پیش از این در میان معترضان مصری که تظاهرات آنها منجر به سرنگونی رژیم حسنی مبارک شد بسیار محبوب بود».

خودنویس همچنین ادامه می‌دهد: «‌چه چیزی این نرم‌افزار را از سرویس‌های اشتراک ویدئویی همچون یوتیوب، ویمئو و دیلی‌موشن جدا می‌کند؟ محتویات آن به سادگی و سرعت می‌تواند به صورت زنده با بینندگان به اشتراک‌ گذاشته شود.

این بدان معناست که به جای اینکه یک شهروند خبرنگار، تصاویری را ضبط کند و به خانه رفته و آنها را در وب‌سایتی قرار دهد، امکان این را دارد که آنچه در پیش چشمانش در حال اتفاق است را با سراسر دنیا به صورت لحظه‌ای شریک شود».

 

روزنامه وطن امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *