دو جوان كه با سرقت كيف يك دختر دانشجو در شهريار، او را مسافتي روي زمين كشانده و زخمي‌اش كرده بودند، تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و يكي از متهمان دستگير شد.

جام‌جم، چند روز پيش دختري جوان با حضور در پليس آگاهي شهرستان شهريار در غرب استان تهران، عليه دو جوان به اتهام كيف‌قاپي شكايت كرد.

شاكي گفت: عصر روز حادثه، از دانشگاه به خانه بازمي‌گشتم كه راكبان يك دستگاه موتورسيكلت از پشت سر به من حمله‌ور شدند و كيفم را در حالي كه بند آن در دستم بود،‌ قاپيدند.

وي اضافه كرد: سارقان با چاقو تهديدم كردند بند كيف را رها كنم، اما به يك باره متوجه مرد رهگذري شدند و بسرعت حركت كردند. تا آمدم بند كيف را رها كنم، سارقان تغيير مسير دادند و مرا به اين‌سو و آن‌سو كشاندند.

شاكي يادآور شد: پس از طي مسافتي موتورسيكلت وارد يك كوچه شد و همان موقع توانستم بند كيف را از دستم رها كنم و به كناري پرت شدم. سارقان كيفم را كه محتويات آن از قبيل پول، كارت عابربانك، گوشي تلفن‌همراه و مدارك دانشگاهي‌ام بود با خود بردند. در پي اطلاعات به‌دست آمده از شاكي، چهره‌نگاري رايانه‌اي از دو جوان كيف قاپ انجام شد و ماموران تحقيقات براي دستگيري متهمان را آغاز كردند.

جستجو در اين باره ادامه داشت تا اين‌كه ماموران دو روز پيش هنگام گشتزني در شهريار متوجه افرادي شدند كه مقابل يك مرد جوان جمع شده بودند و بر سر قيمت يك گوشي تلفن همراه با او صحبت مي‌كردند. ماموران با نزديك شدن به محل متوجه شدند، مرد فروشنده شباهت بسياري به يكي از سارقان تحت تعقيب پليس دارد. بنابراين او را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.

متهم جوان در بازجويي مقدماتي ادعا كرد، به دليل نياز مالي در حال فروش گوشي تلفن همراهش بوده است.

در پي اظهارات متناقض متهم، ماموران به بررسي سوابق وي پرداختند و معلوم شد او يك دزد و كيف‌قاپ حرفه‌اي بوده كه چندي پيش پس از گذراندن دوره محكوميتش، از زندان آزاد شده و جرايمش را از سرگرفته است.

در اين مرحله با مشخص شدن سوابق كيفري مرد كيف‌قاپ، وي دوباره بازجويي شد تا اين‌كه دو روز پيش به سرقت اموال دختر دانشجو اعتراف كرد.

اعتراف به دزدي خشن

متهم به پليس گفت: روز حادثه همراه يكي از دوستانم، دختر جوان ـ شاكي ـ را در خيابان ديديم و به گمان اين‌كه ممكن است پول بسياري همراه خود داشته باشد، او را تعقيب كرديم. پس از طي مسافتي به دختر جوان نزديك شده و كيفش را دزديديم، اما او مقاومت كرد و بند كيفش را رها نكرد.

به گفته متهم، آنها دختر جوان را تا مسافتي روي زمين كشانده و حتي با چاقو تهديد به مرگ كرده سپس كيف او را سرقت كرده‌اند.

متهم افزود: اموال مسروقه در اختيار دوستم بود تا آنها را بفروشد و پول آن را با هم تقسيم كنيم. من نيز در حال فروش گوشي تلفن همراه مسروقه بودم كه پليس مرا دستگير كرد.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني روانه بازداشتگاه پليس شد. تحقيقات تكميلي از وي براي مشخص شدن ديگر جرايمشان ادامه دارد. براساس‌آخرين خبرها بعد از ظهر روز گذشته دومين متهم نيز دستگير شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *