رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اظهارات نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل متحد،‌ اين اظهارنظرها را در راستاي هذيان‌گويي اسرائيل دانست.

 

 

وحيد احمدي (ايسنا)، با بيان اينكه رسانه‌ها و مجامع رژيم جعلي صهيونيستي نيز اظهارات نتانياهو در سازمان ملل متحد را جدي نگرفتند، گفت: فضاي مطبوعاتي داخل رژيم صهيونيستي بعد از اين اظهارات حالت تمسخر به خود گرفت، به طوري كه حتي تحليل يكي از اين رسانه‌ها اين بود كه انگار نتانياهو فرض كرده كه اعضاي مجمع در كلاس ابتدايي نشستند و او مي‌خواهد با يك نقاشي، فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران را براي آنها تشريح كند.

 

 

وي با بيان اينكه اظهارات نتانياهو در سازمان ملل مبحث جديدي نداشت، گفت: به باور بسياري از سياسيون و تحليلگران و آشنايان به مسائل سياسي در عرصه بين‌الملل، اين سخنان هيچ ارزشي ندارد چون مجموعه فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران زيرنظر آژانس انجام مي‌شود و به همين دليل جمهوري اسلامي هيچ نوع فعاليت غيرقانوني ندارد.

 

 

نماينده مردم كنگاور در مجلس در ادامه با تاكيد به اينكه جمهوري اسلامي همواره از دستيابي خود به دانش غني‌سازي هسته‌يي دفاع كرده است، گفت: دنيا اظهارات نتانياهو مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌يي را نمي‌پذيرد، مصداق اين حرف جمع‌بندي برخي از رسانه‌ها و تحليلگران غربي است مبني بر اينكه القائات اسرائيلي‌ها به آمريكا و ديگر كشورهاي غربي بخصوص در بحث فعاليت هسته‌يي ايران دور از واقعيت است.

 

 

احمدي افزود: طبق اعتقاد برخي از رسانه‌ها و تحليلگران غربي، اكنون زمان آن فرا رسيده كه رژيم جعلي صهيونيستي نيز موضوع خاورميانه عاري از سلاح هسته‌يي و عضويت در ان‌.پي‌.تي را قبول كند، اين اعتقاد نشان مي‌دهد كه در حال حاضر اسرائيل در بدترين وضعيت ممكن به سر مي‌برد وضعيتي كه بسيار هذيان‌گويي نتانياهو شد.

 

 

وي در ادامه با بيان اينكه رژيم صهيونيستي از ماه‌ها قبل براي تعيين خط قرمز فعاليت‌هاي هسته‌يي و متقاعد كردن آمريكايي‌ها نسبت به اين موضوع تلاش‌هاي بسياري كرده‌‌اند، گفت: آنها از ماه‌ها گذشته به دنبال ترسيم اين خط قرمز بودند تا با تعيين سازوكارهايي به هدف خود دست پيدا كنند.

 

 

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود:‌ در چنين شرايطي آمريكايي‌ها به دليل ملاحظات خاص خود حساب خود را از رژيم صهيونيستي البته در حد ناچيزي جدا كردند و به صراحت اعلام كردند كه به دنبال تعيين خط قرمز براي ايران نيستند، اين موضع‌گيري آمريكا نيز از جهت توجه ويژه به جمهوري اسلامي نمي‌باشد بلكه آنها مي‌خواهند مقداري هزينه فعاليت‌هايشان را از صهيونيست‌ها جدا كنند.

 

 

احمدي ادامه داد: آمريكايي‌‌ها به اين نتيجه رسيده‌آند كه تاكنون فعاليت‌هاي صهيونيست‌ها هزينه هنگفتي را به جامعه آمريكايي تحميل كرده است از اين رو با توجه به فضاي موجود جهان اسلام و كشورهاي اسلامي به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه متفاوت‌تر از گذشته نسبت به اسرائيل حركت كنند.

 

 

وي در عين حال تاكيد كرد كه بيان اين موضع‌گيري‌ها آمريكايي‌ها بدان معنا نيست كه ديگر از اسرائيل حمايت نمي‌كنند بلكه آنها از حمايت صددرصدي به حمايت 99 درصدي رسيده‌اند.

 

 

رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به بخشي از اظهارات نتانياهو در مورد تاثير نداشتن تحريم‌ها در ايران اشاره و خاطرنشان كرد: شايد اين اظهارات نتانياهو براي تحت فشار قرار دادن كشورهاي غربي و آمريكايي‌ها براي افزايش تحريم‌ها در ايران است تا ديگران را نسبت به داشتن واكنش تندتر و سريع‌تر براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي وادار كنند.

 

 

احمدي با تاكيد بر اينكه همواره تحريم‌ها نعمت‌هاي بسياري براي جمهوري اسلامي داشته است، گفت: جمهوري اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون در كنار افزايش تحريم‌ها با اتكا به خود توانسته به افق‌هاي بسيار بلند و مستحكمي دست پيدا كند قدرتي كه حتي فكر يك روز حمله به جمهوري اسلامي را از ديگر كشورها مي‌گيرد و آنها حتي به خودشان اجازه نمي‌دهند كه طرح چنين اقداماتي را در سر بپرورانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *