رئيس ستادكل نيروهاي مسلح اظهار كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي امروز در چشم ملت ايران عزيزند چون مومن، عامل به اخلاق اسلامي، تابع ولي فقيه و دنبال عزت جمهوري اسلامي هستند.

 

(ايسنا)، سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي در جمع فرماندهان عاليرتبه نظامي گفت: در اين روزها مسلمانان جهان در دفاع از رسول اعظم الهي به خروش آمده‌اند و اين يك ورود متعالي، بسيار عزيز و مغتنم است. بايد خدا را شكر و تسبيح پروردگار را بگوييم و استغفار كنيم چون فتح الهي براي اسلام نمايان شده است و مردم گروه گروه به اسلام وارد مي‌شوند.

 

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به بيان خاطره‌اي از دوران پيش از انقلاب پرداخت و گفت: در سال 1352 مرحوم علامه محمدتقي جعفري در جمع باشكوه اساتيد و دانشجويان در آمفي‌تئاتر دانشكده علوم دانشگاه مشهد چند جلسه درباره اينكه چگونه انسان به حقيقت انسانيت پي مي‌برد صبحت فرمودند. من به ايشان عرض كردم امروز در اين شرايط حكومت جور، شما به عنوان يك روحاني، به جلسه‌اي دانشگاهي كه اساتيد و دانشجويان استقبال كم‌نظيري از آن كردند دعوت شده‌ايد؛ چرا درباره مبارزه با طاغوت و مبارزه با حكومت جور و ظلم صحبت نكرديد؟ ايشان فرمود، ما فقط درباره انسان صحبت مي‌كنيم، اگر انسان درست شد همه‌چيز حاصل مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: البته ما ظرفيت و پذيريش اين حرف بزرگ استاد را در آن زمان نداشتيم. سال‌ها گذشت و هر سال كه گذشت ديديم كه اين انسان است كه به امام خميني(ره) اقبال پيدا مي‌كند، انسان است كه مجاهد مي‌شود كه ايثارگر و اهل مطالعه و كتاب مي‌شود، انسان است كه سخن انقلابي را درك مي‌كند و براي نشر آن اقدام مي‌كند و فهميديم كه انسان است كه خون خود را براي شرف انسانيت مي‌دهد، انقلاب اسلامي را تحقق مي‌بخشد و دفاع مقدس را شكل مي‌دهد و انسان‌ها بودند كه شهيدان ما شدند و جامعه اسلامي را ساختند كه امروز اين انقلاب را پرشور در صحنه نگه مي‌دارند و انسان‌ها هستند كه براي دفاع از حريم مقدس حبيب‌الهي، پيامبر اكرم حضرت محمد(ص) صدها نفر جلوي گلوله كفر و استكبار مي‌روند.

 

اين عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه يادآور شد: اصل برنامه انبيا، تربيت انسان است و موفقيت نيروهاي مسلح در اين است كه تربيت انساني را ترويج دهند. برنامه تربيت انساني دين پيامبر اسلام،‌ راه علي و فاطمه و مقصد مهدي (عج) است. حضرت امام (ره) اين را در قالب نظام جمهوري اسلامي، زندگي و مرگ در نظام مقدس جمهوري اسلامي تعريف كردند. راه انساني راهي است كه خدا براي انسان مي‌پسندد؛ آنجايي كه به پيامبر(ص) مي‌فرمايد علي(ع) را معرفي كن، بعد مي‌فرمايد حالا، از اسلام راضي شده‌ام. آنجايي كه مي‌فرمايد من در آخر‌الزمان به وعده خودم عمل مي‌كنم و ديني را براي شما مي‌فرستم كه مورد رضايت شما است.

 

وي خطاب به حاضران گفت: فرماندهان عزيز، دوستان مجاهد، روحانيت معظم، رسول اعظم اسلام(ص)، علي(ع) و زهرا(س) كه بودند؟ مالك اشتر كيست؟ اينها الگوها و اسوه‌هاي انسانيت هستند. آيا علي(ع) و مالك اشتر فقط فاتح و فرمانده بودند و نظامي و ديگر هيچ؟ آيا فاطمه(س) فرزند رسول خدا(ص) بود و همسر علي(ع) مادر امام حسن و امام حسين (ع) و ديگر هيچ؟ پس اين همه حكمت و سخن نوراني كه از آنها باقي مانده براي چيست؟ علي (ع) در عهد مالك‌اشتر چه فرمود؟ فرمود اي مالك انسان باش، با مردم با انسانيت رفتار كن، آنهايي كه خوي انساني ندارند را از خودت دور كن.

 

فيروزآبادي با بيان اينكه “تربيت انسان هدف اوليه ماست”، افزود: جهت معنوي، جهت تربيتي، اخلاقي، حيا، حب وطن و ولايت، اينها وظايف اصلي است كه ما داريم؛ اصلا ما به خاطر اينها لباس نظامي پوشيده‌ايم. به خاطر اينها رزمندگان ما جهاد كردند و شهداي ما شهيد شدند و به خاطر همين‌ها خون شهداي ما نوراني است تا راه را گم نكنيم. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي امروز در چشم ملت ايران عزيزند چون مومن، عامل به اخلاق اسلامي، تابع ولي فقيه و دنبال عزت جمهوري اسلامي هستند.

 

رييس ستادكل نيروهاي مسلح در ادامه، به بيان خاطره‌اي پرداخت و با اشاره به رمز محبوبيت‌ نيروهاي مسلح اظهار كرد: در زمان رحلت حضرت امام(ره) ما در ستادكل نيروهاي مسلح آماده باش بوديم. يكي از اميران ارتش (مرحوم خوشنويسان) مشاور بنده بود و اجازه گرفت و در مراسم نماز حضرت امام(ره) شركت كرد. پس از چند ساعت كه برگشت، مي‌گفت از همين چهار راه قدوسي مردم براي من كوچه باز كردند تا پشت سر حضرت آيت‌الله‌العظمي گلپايگاني(ره) كه نماز امام را مي‌خواند همه گفتند تيمساز بفرماييد جلو و مي‌گفت من باور نداشتم كه ما ارتشي‌ها در دوران امام اينقدر در چشم امام محبوب شديم و محبت مردم را من امروز بدون قيد و شرط در تمام اقشار ديدم. اين جايگاهي است كه خداوند متعال به اين لباس‌ها و نشانه‌ها در چشم مومنان جهان داده است. بارها اتفاق افتاده كه انقلابيون دنيا كه به اين همايش‌هاي بين‌المللي مي‌آيند از من خواهش كردند كه با من عكس بگيرند و به آنها گفتم با اين عكس شما را دستگير مي‌كنند؛ مي‌گفتند نه، ما اين لباس را دوست داريم.

 

وي اضافه كرد: اين عزت و جايگاهي است كه خداوند متعال در دل‌هاي مردم به نظاميان داده است. حضرت آيت‌الله مشكيني(ره) به من فرمودند كه براي هريك از فرماندهاني كه امروز در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران داريم، اگر انسان سجده كند، مانند سجده اويس قرني، كفايت نمي‌كند. اين هم در چشم عالم متعهد و با تقواي جمهوري اسلامي ايران، دنبال اين باشيم كه اين بوستان معطر كه به بركت امام و رهبر عزيز ما در نيروهاي مسلح ساخته شده است، خشك نشود.

 

فيروزآبادي در پايان تاكيد كرد: بايد اين موج معنويت، دين‌خواهي، ولايت‌مداري و درك ابعاد انساني، علوي و زهرايي را در نيروهاي مسلح رشد و پرورش بدهيم و جلو ببريم و آنوقت رشد در نيروهاي مسلح، رشد جهادي خواهد شد. خداوند به آن بركت و آنرا مضاعف خواهد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *