حاشیه نگاری فارس از جشن روز سالمندان در کهریزک

فارس: مراسم روز جهانی سالمندان در حالی با حضور پیرمردها و پیرزن‌ها در آسایشگاه کهریزک برگزار شد که اکثر سالمندان از برخورد فرزندانشان به شدت انتقاد داشتند ضمن اینکه در این مراسم از سالمندان با سیب سفت و خیار پذیرایی شد.

خبرگزاری فارس: پذیرایی سالمندان با سیب سفت

جشن روز سالمندان در آسایشگاه کهریزک با حضور همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، حسین نحوی‌نژاد رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان، صوفی نژاد مدیر عامل آسایشگاه کهریزک و با جمعی از سالمندان در آسایشگاه کهریزک برگزار شد.

*در ابتدای این مراسم یکی از سالمندان آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد و در ادامه با سرود جمهوری اسلامی ایران مراسم رسماً آغاز شد.

*در این مراسم رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی بنیادهای فرزانگان برای ارائه خدمات فرهنگی، تفریحی و اجتماعی به سالمندان خبر داد و تاکیدکرد: به زودی در هر استان این مراکز راه اندازی خواهد شد.

*حضور سالمندان از پیرمردها و پیرزن‌ها در این مراسم حال و هوای خاصی داشت و هر کدام از این جوانان قدیم سعی کرده بودند تا با بهترین لباس‌ها خود در مراسم حاضر شوند.

*گلایه و ناراحتی سالمندان از برخی اعضاء خانواده‌هایشان نیز در نوع خود جالب توجه بود و برخی آنها از عدم حضور خانواده‌هایشان و ملاقات با آنها به شدت انتقاد کردند به طوری که بعضی از آنها بیش از 10 سال بود که فرزندان خود را ندیده بودند.

*گلایه‌های پیرمردها و پیرزن‌ها در این مراسم از فرزندانشان به حدی بود که به گریه‌های سالمندان منجر شده بود و تأکید داشتند که به هیچ وجه آنها را نمی‌بخشند.

*پخش کیلپی از زندگی روزانه سالمندان در مراسم بخش دیگری از برنامه بود که در آن سعی شده بود کارهای روزانه سالمندان به تصویر کشیده شود.

*پذیرایی با خیار و سیب سفت نیز از نکات قابل تأمل در این مراسم بود که با توجه به سن و سال سالمندان پذیرایی با سیب سفت عجیب بود!

*در این مراسم یکی از مشاوران جوان رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در جمع سالمندان درباره مشکلات آنها پرس و جو کرد که نکته جالب این بود که این کار در زمانی انجام می‌شد که موسیقی در حال اجرا بود و صدا به صدا نمی‌‌رسید.

*در پایان این مراسم احمدی، مدیر عامل موسسه کهریزک و هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از سالمندان تقدیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *