هراز نیوز :منابع خبری الجزایری جزئیات فرار خانواده قذافی شامل هانیبال  و محمد دو پسر قذافی و عایشه دختر قذافی به اتفاق همسر و فرزندانشان و “صفیه ورکش” همسر دوم قذافی را لحظه خروج آنها از سرت تا رسیدن به پایگاه نظامی “بوواریک” فاش کرده اند.

سفر خانواده قذافی از شهر سرت تا الجزایر چهار روز به طول انجامید و این عملیات کاملا سری بود.کاروان خانواده قذافی شامل پنجاه نفر و چهارده ماشین بود که محافظان مسلح داشتند و در سه مرحله وارد الجزایر شدند.

نظامیانی با لباس غیر نظامی از پایتخت الجزایر برای همراهی خانواده قذافی اعزام شدند و هفت دستگاه خودرو جیپ از طریق گذرگاه الدبداب در روز 27 ماه آگوست برای استتار انتقال وارد لیبی شدند این اقدام پس از رسیدن اخباری درباره خطر کمین انقلابیون لیبی انجام شد.

در هنگام انتقال، تبادل آتش گسترده ای میان انقلابیون با محافظان خانواده قذافی در شرق “غدامس” در گرفت که  چند ساعتی خانواده قذافی را معطل نگه داشت که در نهایت محافظان پیروز شدند.

اما الجزایر به محافظان مسلح همراه خانواده قذافی اجازه ورود به این کشور را نداد همچنین اجازه ورود خودروهای حامل وسایل شخصی و پول و طلا را هم صادر نکرد.

سرانجام خانواده قذافی از طریق گذرگاه مخفی صحرایی محل عبور و مرور قاچاقچیان در جنوب غربی لیبی حد فاصل غدامس و غات وارد الجزایر و به فرودگاه نظامی در استان “ایلیزی” منتقل شدند.

مقامات الجزایری عایشه قذافی را که باردار بود، به همراه یک زن دیگر با بالگردی منتقل کردند و سپس با یک آمبولانس مجهز وی را به بیمارستان جانیت انتقال دادند و عایشه قذافی فرزند خود که نامش را امل جانیت گذاشت به دنیا آورد.

گزارشها حاکی است که نیروهای ویژه الجزایری خودروهای حامل خانواده قذافی را تا یک منطقه نظامی اسکورت کرده اند و آنها پس از استراحتی اندک با یک هواپیمای اختصاصی به پایگاه هوایی بوواریک در نزدیک پایتخت الجزایر منتقل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *