به گزارش مشرق ، مهمترین عناوین سیاسی روز دو شنبه 27 شهریور ماه به شرح زیر است :

* فرمانده معظم کل قوا : عقب‌ماندگی دشمنان در مقابله با بیداری‌اسلامی علت اهانت به پیامبر است

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت اهانت به چهره منور خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفی (ص) تأکید کردند: ملتها با شناخت سیاستهای اسلام ستیزانه استکباری و صهیونیستی، انگشت اتهام خود را به سمت امریکا و برخی کشورهای اروپایی گرفته اند و سردمداران این کشورها باید با جلوگیری از اینگونه اقدامات جنون آمیز، عملاً ثابت کنند که در این جرم و جنایت بزرگ، شریک نیستند.

حضرت آیت الله خامنه ای در اثبات دروغ بودن سخنان مقامات امریکایی و غربی مبنی بر «متعارض بودن جلوگیری از اهانت به اسلام با آزادی بیان»، چند واقعیت را مبنای استدلال قرار دادند.
وجود خطوط قرمز مشخص در غرب برای جلوگیری از هرگونه تعرض به اصول استکباری از جمله این واقعیت ها بود.

رهبر انقلاب این پرسش را مطرح کردند که آیا کسی باور می کند در کشورهایی که با شدت و خشونت تمام، جلوی تعرض به اصول استکباری گرفته می شود جلوگیری از اهانت به مقدسات شریف اسلام، مخالفت با آزادی بیان باشد؟

ایشان خاطرنشان کردند: در بسیاری از کشورهای غربی، کسی جرئت نمی کند واقعه مجهول الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد و یا در مورد سیاستهای زشت اخلاقی استکبار از جمله همجنس بازی مطلبی منتشر کند، چگونه است که در این مواقع، آزادی بیان محلی از اعراب ندارد اما اهانت به اسلام ومقدسات اسلام تحت عنوان دروغین آزادی بیان، آزاد است؟

*  باهنر:من لایق ریاست جمهوری‌ هستم

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در نشستی كه با حضور برخی از اصولگرایان برگزار شده تحلیل جالبی از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ارائه كرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه مطلوب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم علی اكبر ناطق نوری را بهترین گزینه معرفی كرده است. وی با بیان اینكه علی اكبر ناطق نوری، علی لاریجانی و خودم را برای ریاست جمهوری لایق می دانم افزوده است: با این وجود هر سه نفر ما رای نداریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اظهار نظر جالبی در خصوص علی اكبر ولایتی هم گفته است دكتر ولایتی مدیر بسیار خوبی است اما به درد ریاست جمهوری نمی خورد. باهنر در عین حال در این جلسه بر ضرورت ائتلاف اصولگرایان بر یك نامزد تاكید كرده است.

*  انشقاق جبهه‌پایداری شایعه مخالفان است

حجت‌ الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌‌الله مصباح یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درباره زمان نهایی شدن مرام‌نامه جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری هنوز به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری ورود نکرده چراکه باید ابتدا کار تشکیلاتی و مرام‌نامه خود را تنظیم کند.

جلالی با بیان اینکه مرام‌نامه جبهه پایداری از سخنان آیت‌‌الله مصباح انتزاع می‌شود، تصریح کرد: قرار است جبهه پایداری مرام‌نامه خود را بر اساس مباحث اخلاقی، دینی و معنوی آیت‌الله مصباح در یکسال اخیر جمع آْوری و تنظیم کند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در پاسخ به سؤالی درباره خبر منتشره در رسانه‌ها مبنی بر انشقاق در جبهه پایداری، گفت: انشقاق در جبهه پایداری شایعه مخالفان است.

*  مقدم‌فر: هتاکان به آيت‌الله مصباح نفوذی‌اند

حميدرضا مقدم‌فر ‌درباره توهين رسانه‌ وابسته جريان انحرافي به آيت‌الله مصباح اظهار داشت: آيت‌الله مصباح يزدي مثال بي‌بديل مطهري زمان هستند، اين متفکر و انديشمند والاي اسلامي و افرادي چون آيت‌الله مهدوي کني اصلي‌ترين سرمايه‌هاي سياسي، ايدئولوژيک و اعتقادي انقلاب اسلامي ايران هستند.

وي افزود: کساني که به اين ذخيره‌هاي انقلاب اهانت کرده‌اند، عناصر نفوذي بيگانه هستند که در سايت‌هاي داخلي نفوذ کرده‌اند و يا مستقيما به سرويس‌هاي اطلاعاتي جهان استکبار وابسته‌اند.

*  همکاری جالب دولت‌ و‌ مجلس دربازار ارز!

غلامرضا مصباحی مقدم درخصوص جلسات مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه رفع نابسامانی بازار ارز، اظهارداشت: حدود یک ماه قبل یعنی اواخر ماه رمضان جلسه مشترکی با دولت داشتیم که در این جلسه بر سر راه اندازی بورس ارز تفاهم شد اما ابلاغ نشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور تصمیم مشترک دولت ومجلس برای اصلاح بازار ارز رااجرا نمی کند، از تفاهم مجلس و دولت برای حل مشکل نابسامانی بازار ارز و تصمیم برای جذب ارز بخش خصوصی با قیمت روز منهای دو درصد خبر داد.

* اشرف بروجردی: نیازی به عذرخواهی نیست/ از گذشته پشیمان نیستیم!

اشرف بروجردی معاون اجتماعی وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق طبیعی هر فرد و گروهی است اظهار کرد: هر کس اجازه حضور در رقابت های انتخاباتی را سلب کند به امام و انقلاب و جمهوری اسلامی خیانت کرده است.

بروجردی با متهم کردن شورای نگهبان به عملکرد سلیقه ای و خلاف قانون! در دادن صلاحیت به کاندیداها می گوید: ما مشاهده می کنیم که افراد بدون ضابطه قانونمند و قاعده مند رد صلاحیت می شوند ، آیا تضمینی است که شورای نگهبان سلیقه خودش را به جای قانون اعمال نکند؟

بروجردی که هیچ سخنی در خصوص حوادث سال 1388 از قبیل آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت‌فقیه ، اهانت به تمثال امام(ره) و شعار نه غزه نه لبنان در روز قدس و… بیان نمی کند در واکنش به اینکه اصلاح طلبان مواضع خود را در قبال فتنه بیان کنند اظهار می کند که : اصولگرایان می گویند که اصلاح طلبان باید از گذشته عذرخواهی کنند در حالی که آنها در گذشته خطایی مرتکب نشده اند که بخواهند اظهار ندامت کنند!

* پاسخ جالب پورمحمدی درمورد پرونده‌ رحیمی/ مه‌آفرید از سوی‌ دولت شارژ می‌شد

امکان ندارد که در هيچ پرونده بزرگي، سوء استفاده اي بدون حضور دولتي ها اتفاق بيفتد زيرا يک طرف سوء استفاده افراد خاص و (طرف ديگر) افراد عادي هستند. اگر اين اتفاق بخواهد در رقم هاي بزرگ رخ دهد، حتماً بايد عواملي در دستگاه حکومتي با آن ها همکاري کنند و خب در اين پرونده هم کاملاً به وضوح ديديم که بخشي از آن در تصميمات عالي اتفاق افتاد.

مصلحت هاي مورد اشاره پورمحمدي درباره توقف رسيدگي به پرونده بيمه ايران و نقش محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در اين پرونده مانع از آن شد که پورمحمدي لايه هاي نگشوده اين پرونده را براي ما ورق بزند اما درمواجهه با اين که «بالاخره در جمع بندي گزارش سازمان بازرسي، اتهام متوجه ايشان (رحيمي) بود يا خير؟» پاسخ جالبي مي دهد .

* سی‌وپنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

حجت السلام محسنی اژه ای در 35 امین نشست خود با خبرنگاران با اشاره به پیگیری حقوقی فیلم موهن اظهار داشت: خدای را سپاسگذاریم که دشمنان اسلام و  مسلمانان را احمق آفرید. این فیلم که توسط صهیونیست ها برخی کشور های غربی وآمریکا تهیه شده، کاری بسیار احمقانه بوده واحمقانه تر از آن حمایت از آن می باشد.

وی افزود: این کشورها به بهانه دفاع از آزادی بیان شانه از مسئولیت این کار خالی می کنند. بیش از یک میلیارد مسلمان و آزاده با ساخت این فیلم نگران شدند و از جنبه ها ی مختلف و از لحاظ قوانین بین المللی این موضوع قابل تعقیب می باشد.

اژه ای همچنین به تعقیب قضایی تهیه کنندکان فیلم موهن ، رسیدگی به شکایت پورمحمدی از رحیمی ، پرونده سعید مرتضوی در دستگاه قضا ، برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، اشرار و قاچاقچیان و ممنوعیت استفاده از اسامی ائمه ، احتمال آزادی برخی زندانیان در اعیاد پیش رو اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *