اخبار حضور ناطق در انتخابات در شرایطی بالا گرفته که ابتدا دفتر حجت‌الاسلام ناطق نوری در پی اخباری مبنی بر نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، اعلام كرد كه علی‌اكبر ناطق‌نوری كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود. اما چندی بعد از انتشار این خبر، مسئول دفتر ناطق نوری خبر «رد احتمال كاندیداتوری ناطق نوری در انتخابات آینده»، را تكذیب کرد.

سرویس سیاسی «فردا»: در فاصله کمتر از 9 ماه تا انتخاب ششمین رییس جمهور کشور، گمانه زنی ها برای وزن کشی گروه های سیاسی به اوج خود رسیده است. اخبار حضور چهره ها در انتخابات پس از آن به اوج رسید که همزمان با برخی شایعات درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم، دفترش این خبر را تکذیب نکرد. از طرفی برخی صاحب نظران گزینه هم عرض و متحد هاشمی را برای شرایط فعلی کشور تجویز کرده اند: «علی اکبر ناطق نوری».

همه چیز برای این چهره با سابقه و رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی از زمانی شروع شد که طرح «دولت وحدت ملی» در پاییز 87 بر سر زبان ها افتاد. ناطق نوری در این طرح که خود در مجمع تشخیص مصلحت مطرح کرده بود، سعی داشت برآیند گروه های سیاسی کشور را تحت لوای یک چهره راست سنتی نظیر خود جمع کند و از همه نظرات در آن دولت بهره مند شود. اگرچه در انتخابات سال 88 چهره کمرنگ و خارج از گودی از ناطق نوری در اذهان باقی ماند اما انتخابات خرداد 92 فرصت دیگری برای وی محسوب می شود.

اخبار حضور ناطق در انتخابات در شرایطی بالا گرفته که ابتدا دفتر حجت‌الاسلام ناطق نوری در پی اخباری مبنی بر نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، اعلام كرد كه علی‌اكبر ناطق‌نوری كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود. اما چندی بعد از انتشار این خبر، مسئول دفتر ناطق نوری خبر «رد احتمال كاندیداتوری ناطق نوری در انتخابات آینده»، را تكذیب کرد. وی همچنین اعلام کرد: «بنده هیچ گونه مصاحبه‌ای درباره موضوع داوطلبی حجت الاسلام و المسلمین علی اكبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌ام.»

در پی این خبر محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هفته گذشته در پیشنهادی که به قول خودش حاصل توافق گروه های اصلاح طلب است، اعلام کرد: «باید مثلثی توسط هاشمی رفسنجانی ، ناطق نوری و سید محمد خاتمی یه منظور ایجاد وفاق ملی و انتخاب فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شود.» وی همچنین ابراز داشت: «هاشمی باید سکاندار انتخابات ریاست جمهوری 92 باشد و مجموعه ای از نیروهای دلسوز نظام را دور هم جمع کند تا با هماهنگی وی «یک فرد باسابقه و پخته در سیاست» به عنوان کاندیدا به مردم معرفی شود.

در چنین شرایطی شاهد دیگری برای حضور ناطق نوری در انتخابات آتی رسید. برادرش که به تازگی در انتخابات مجلس شکست خورده، اعلام کرد برادر بزرگتر «تاکنون» تصمیمی برای ورود به انتخابات آتی نگرفته‌است. احمد ناطق نوری اما درباره شاخص های انتخاب رییس جمهور آینده گفت: درایت، عدالت، صداقت، امانتداری و تفکر و داشتن «اندیشه ملی و فراجناحی» از مولفه ها و ویژگی های احراز سمت ریاست جمهوری است و در رقابت بر سر کسب این سمت، باید سلایق و اندیشه‌های مختلف را در نظر گرفت تا فردی که از سوی مردم انتخاب می شود تنها، «دغدغه پیشرفت و توسعه کشور» را داشته باشد.

ناطق نوری افزود: امروزه فشار بر مردم زیاد شده و ملت ایران در تنگنا قرار گرفتند بنابراین کسی با مدیریت سیاسی باید به ریاست جمهوری برسد که بر این مشکلات غلبه و با ایجاد «وحدت ملی»، مشکلات و معضلات جامعه را کم رنگ کند. وی تأکید کرد: پیدا کردن گزینه ای با این شاخصه ها کار دشواری است و «چنین فردی فعلا وارد انتخابات نشده است».

اما با توجه به شواهد موجود و گفته های این نماینده سابق، باید منتظر خبر ورود کدام چهره راست سنتی بود؟ لاریجانی؟ ولایتی؟ حسن روحانی یا … ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *