سریال کلاه پهلوی پس از تعویق چند باره برای پخش، شب گذشته روی صفحه سیمای جمهوری اسلامی رفت.

گروه فرهنگی هنری “محدوده”/ این سریال تاریخی که متمم کار پخش سریال های موفق چند سال اخیر یعنی در چشم باد و مختارنامه معرفی شده است، انتظارات زیادی را در اذهان عمومی به وجود آورده است که همین موضوع، کار عوامل این مجموعه را دشوار می کند.
توصیه های ضیاء الدین دری که کار خود را از سال 80 کلید زده است، در آغاز این سریال شائبه عدم توفیق آن را در ابتدای راه می داد. نویسنده و کارگردان مجموعه که نام خود را با ساخت کیف انگلیسی بر سر زبان ها انداخت، از بینندگان خواست تا بعد از تماشای پنج قسمت از کار خود، تصمیم به دنبال نمودن یا عدم تماشای آن بگیرند.
همان طور که انتظار می رفت، اتفاقات ابتدایی داستان دور از ذهن بود و مسائلی که در ساخته های دیگر کشورمان دیده نشده بود روبروی دیدگان زن و مرد ایرانی قرار گرفت. شاید سیمای جمهوری اسلامی تا امروز از نمایش صحنه خوردن مشروب توسط یک ایرانی خودداری می نمود ویا اینکه در صحنه های بازی مشترک ایرانیان و غیرایرانی ها اقدام به نمایش تماس بدنی افراد مختلف نکرده بود.
رویداد های غیرمتعارف به نمایش درآمده، شاید دریچه ورودی است به دنیای جدید که مورد پسند ایرانی مسلمانی که از دست دادن با زن اهداگر مدال اجتناب می کند، نباشد. لذا لازم است توجه بیشتری به هر اقدام تازه وارد به حوزه فرهنگ داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *