«برخي از مداحان بدون شناخت مقام و منزلت ائمه(ع)، با نام آن بزرگواران بازی می کنند و به صورت سبك نام مبارك امام زمان «عج» را می برند!»

به گزارش انتخاب به نقل از به نقل از حوزه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در مراسم مراسم شب شهادت صادق آل محمد(ص) در مسجد اعظم که با حضور جمع كثيري از اساتيد، شخصيت هاي علمي، روحانيون، مسوولان، هيأت مذهبي و زائرين و مجاورين حرم مطهر كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، ضمن تبیین اهمیت مکتب درسی امام صادق (ع) گفت: آوازه مدرسه امام صادق(ع) به گونه­اي در دنيا پيچيد كه تمام عالم اسلام و غير عالم اسلام متوجه آن شد.

وی افزود: مدرسه امام صادق(ع) يك ظاهر دارد و يك باطن، همگان اعم از شيعه و اهل تسنن از ظاهر مدرسه آن حضرت بهره­ مند شدند و صداي حضرت به همه امت اسلامي رسيد. حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ادامه داد: محمد أبو زهره كه از بزرگان اهل سنت است درباره مكتب امام صادق(ع) مي­ گويد: از تمام جهان اسلام و در مسائل مختلف به مالك بن انس كه از شاگردان جعفربن محمدالصادق بود مي­ گويد: « وما رأت عين ولا سمعت أذن ولا خطر على قلب بشر أفضل من جعفر بن محمد الصادق علما وعبادة وورعا – هيچ چشمي از افراد بشر نديده و هيچ گوشي نشنيده و به هيچ قلبي خطور نكرده مانند امام جعفربن محمد الصادق عليه السلام از جهت علم و عبادت و تقوا.»

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در ادامه به باطن مكتب امام صادق عليه السلام اشاره كرده و خاطرنشان ساخت: باطن مكتب امام صادق عليه السلام، مانند فرقه باطنيه نيست كه سخن خداوند در قرآن كريم و همه گفتار و سخنان اهل بيت(ع) را از ناحيه خود تاويل كنند، ما حق نداريم مطالب و سخنان اهل بيت عصمت و طهارت را از ناحيه خودمان  تاويل کنیم، بلكه بايد به كتب روائي مراجعه كنيم، اگر اهل بيت(ع) بر سخن خداوند تبارك و تعالي و نيز براي سخنان خودشان تاويلي داشتند به سراغ آن تاويل برويم و آن را اخذ كنيم.

این استاد حوزه تاکید کرد: تاويل كلام مدرسه امام صادق عليه السلام به دست مبارك حضرت مي باشد، لذا باطن مكتب امام را بايد از خود امام عليه السلام ياد گرفت. هركس كه مي­خواهد يك قدري از باطن مكتب امام صادق عليه السلام مطلع شود و بهره ببرد به زيارت جامعه كبيره مراجعه كند.

وی خاطرنشان کرد: شيخ مفيد در كتاب ارشاد مي­گويد”استعمارگران در زمان امام صادق عليه السلام براي رسيدن به هدف خود توطئه كردند كه اسماعيل پسر امام صادق عليه السلام زنده است و فوت نكرده است تا بتواند به نقشه­هاي شوم خود برسند هرچند امام صادق (ع) تمام تلاش خود را صرف كرد تا نقشه آنها را برملا كند، به همين منظور جنازه اسماعيل را به همه نشان داد تا همگان او را ببنينند همچنين كفن را باز كرد و صورت اسماعيل را به مردم نشان داد تا از رحلتش مطمئن شوند است”.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا افزود: در مرحله بعد بايد بگوييم وجود مقدس امام صادق عليه السلام خودش ظاهر و باطن دارد ظاهر حضرت را همگان ملاحضه و مشاهده مي­كردند و از او مي آموختند، اما باطن حضرت براي همگان مشخص نبود مگر افراد خاص آن هم تاكيد مي­كردند براي همگان بازگو نكنيد، لذا حضرت مي­فرمايند: «لنا مع کل وليّ اُذُناً سامعة و عيناً ناظرة و لساناً ناطقاً  من با هر ولي و دوستدار يك گوش شنوا و يك چشم بينا و يك زبان گويا دارم ». لذا امام صادق (ع) با ما اين حالت را دارد و اين گونه متوجه احوالات و سخنان و اعمال و كردار ما است. به همين خاطر وقتي حضرت باطن خود را به برخي افراد نشان مي داد، به آنها مي­فرمود اين از اسرار است و آنها را در جايي بازگو نكنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *