رئیس ستاد اقامه نماز کشور به طلبه های حوزه های علمیه توصیه کرد که تعطیلات خود را کنند و قران و تفسیر آن را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان تهران که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، خطاب به طلاب گفت: از جمله کارهایی که شما باید انجام دهید این است که تعطیلات خود را کم کنید، به مقدار بسیار کمی به رادیو- تلویزیون بپردازید، قرآن را جدی بگیرید و به تفسیر قرآن توجه کنید.

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن باید جزء دروس رسمی باشد، ادامه داد: باید از قرآن درس بگیریم اکنون چندین هزار رساله قرآنی در مقطع دکترا داریم که کسی هنوز سراغشان نرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور یکی از دلایل مهجوریت قرآن را احتمالات عنوان کرد و گفت: آنقدر احتمال می‌آوریم که افراد را سردرگم می کنیم.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به طلاب گفت: باید تبلیغ را از سال اول تحصیل شروع کنید و تبلیغ همراه با تفسیر و تهذیب باشد.

وی دوباره به اهمیت قرآن اشاره کرد و ادامه داد: قرآن را جدی بگیرید ما اکنون چندین هزار حدیث داریم که در دانشگاه باید بر روی آنها پژوهش شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مدرک درس نخوانید، قرآن و نهج البلاغه را جدی بگیرید و هر سوالی دارید جواب آن را از قرآن بیابید چراکه قرآن برای تمام سوال ها جواب دارد.

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه های علمیه تهران هم با تشکر از برگزارکنندگان و همکاران این مراسم یک سوال مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا طلبه شدم و از طلاب خواست جواب خود را ظرف یکماه آینده به دبیرخانه ای که مشخص خواهد شد، ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *