سازمان غیر دولتی “کمیته عربی – آمریکایی ضد تبعیض” این صحبت های “مرسر” را نشانه بارز ادامه نژاد پرستی و تعصب موجود در حزب جمهوری خواه و کل سیستم سیاسی آمریکا دانست.

به نظر می رسد که پایانی برای اظهار نظرهای ضد اسلامی مقامات در اروپای غربی و آمریکا شمالی وجود ندارد. در جدیدترین دور از تحرکات ضد اسلامی در آمریکا، کاندیدای حزب جمهوری خواه آمریکا برای نامزدی در کنگره آمریکا از ایالت آریزونا در اظهارتی جنجالی اعلام کرده است: ما اهالی خاورمیانه را در آمریکا نمی خواهیم.

گابریل مرسر ، کاندیدای حزب جمهوری خواه برای کنگره آمریکا از ایالت آریزونا
” گابریل مرسر” کاندیدای حزب جمهوری خواه در ایالت آریزونای آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است: اگر شما اهالی خاورمیانه را بشناسید، بیشتر آنها از نظر ظاهری شبیه به اهالی مکزیک و یا آمریکای لاتین هستند. پوست و موی اکثر آنها سیاه است و چشمهای آنان به رنگ قهوه ای است. تمام هدف این افراد در زندگی آسیب زدن به ایالات متحده آمریکا است. چرا ما باید این افراد را در به این کشور راه بدهیم؟

” کیت الیسون ” نماینده مسلمان کنگره آمریکا در باره اضهارات مرسر گفت: من برای مرسر و نظرات او متاسف هستم. این گونه از نظرات می تواند باعث بروز تفرقه و بحثهای نژاد پرستانه در کنگره آمریکا شود.

سازمان غیر دولتی ” کمیته عربی – آمریکایی ضد تبعیض ” این صحبتها را نشانه بارز ادامه نژاد پرستی و تعصب موجود در حزب جمهوری خواه و کل سیستم سیاسی آمریکا دانست.

” رائول گریجالوا ” کاندیدای حزب دموکرات و رقیب مرسر در انتخابات کنگره در ایالت آریزونا این صحبتهای نماینده جمهوری خواه را ” سخنانی بی دقت و تنفر انگیز ” خوانده و ادامه داده است: پس از این صحبتهای که توسط مرسر مطرح شده است باید از کسانی که از مبارزات انتخاباتی او حمایت می کنند پرسید: آیا شما واقعا علاقه دارید که شخصی با این گونه از دیدگاه ها در کنگره حاضر شود؟

در این میان نکته جالب این است که این کاندیدای انتخابات کنگره آمریکا خود متولد مکزیک است و سپس به آمریکا آماده و به تابعیت این کشور درآمده است. او از جمله طرفداران مقابله با مهاجرت و همچنین از طرفداران حق خرید اسلحه برای شهروندان آمریکایی است.

البته باید گفت که اظهارنظرهای ضد اسلامی در بین سران حزب جمهوری خواه سابقه ای طولانی دارد که می توان از آن میان به عبارت معروف جرج بوش ریس جمهور سابق آمریکا در مورد جنگ صلیبی اشاره کرد و اخیرا نیز یکی از قانون گذران حزب جمهوری خواه از ایالت میسوری اسلام و قوانین شریعت اسلامی را به ” بیماری فلج اطفال ” تشبیه کرده است.

باشگاه خبرنگاران،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *