خبرگزاری آنا: مدير كل دفتر گسترش وزارت علوم گفت: بیشترین شعب دانشگاه‌های ایرانی در خارج از کشور به ترتیب مربوط به دانشگاه‌های جامعة المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابوالفضل حسنی مدیرکل گسترش آموزش عالی در نشستی خبری که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشترین شعب دانشگاه‌های ایرانی در خارج از کشور به ترتیب مربوط به دانشگاه‌های جامعة المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور است، گفت: دانشگاه‌های جامعة المصطفی بیش از 24 هزار دانشجوی خارجی دارد که نزدیک به 12 هزار در داخل کشور و 10 هزار نفر در شعب خارج تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از دانشگاه‌های جامعة المصطفی، دانشگاه آزاد دارای شعباتی در امارات و لبنان و دانشگاه پیام نور نیز دارای شعب در امارات، افغانستان است.

حسنی با اشاره به ارائه مجوز به 16 دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مجازی تأکید کرد: دوره های مجازی بیشتر مربوط به رشته‌هایی است که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی ندارند و دروس آنها نظری است.

مدير كل دفتر گسترش وزارت علوم بیان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است که بيش از 40 دوره مشترك بين دانشگاه‌هاي داخل با داخل و دانشگاه‌هاي داخلي با خارجي ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 10 تا 15 دوره مشترك در داخل كشور وجود دارد كه در نظر داريم بر اساس برنامه 5 ساله دوره‌هاي ديگر را توسط دانشگاه‌هاي ايراني با دانشگاه‌هاي خارج از كشور ایجاد کنيم.

حسنی در پایان گفت: دانشگاه شهيد بهشتي داراي شعبه‌اي در امارات، دانشگاه تربيت مدرس داراي شعبه در سوريه و دانشگاه اميركبير نيز به دنبال مجوز ايجاد شعبه در خارج از كشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *