هرازنیوز: فرماندار میاندرود گفت: با احداث کارخانه خودروسازی سایپا، برای 500 تا 800 نفر در شهرستان شغل ایجاد می شود.

علی رجبی پیش از ظهر یکشنبه در جمع اهالی روستای ولوجا شهرستان میاندرود، مجموع اعتبارات تخصیص یافته به میاندرود در سالجاری را سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بهره برداری از چندین پروژه در شهرستان میاندرود در هفته دولت شروع شده است.

رجبی با اشاره به افتتاح فاز اول  کارخانه خودرو سازی سایپا گهرباران در دهه فجر امسال افزود: با بهره برداری از این  کارخانه برای بیش از 500 تا 800 نفر نیروی بومی فرصت اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی از اختصاص 90 میلیون تومان اعتبار برای اتمام عملیات اجرایی احداث سالن ورزشی ولوجا خبر داد و گفت: از سال 88 تاکنون برای این پروژه با توجه به جمعیت جوان و فعال ولوجا تنها، 80  میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

رجبی گفت: با اعتبار تخصیصی و مساعدت 90 میلیون تومانی امسال از سوی فرمانداری میاندرود، این پروژه 22 بهمن سالجاری به بهره برداری می رسد.

رجبی با اشاره به حمایت و کمک فرمانداری در ساخت دفتر دهیاری روستای ولوجا، از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای احداث ساختمانهای اداری در حاشیه جاده اصلی گهرباران و تخصیص اعتبار سالانه به شهرها خبرداد.

وی تصریح کرد: فرمانداری میاندرود پیگیر تبدیل روستای ولوجا به شهر و دایر کردن مرکز بخشداری گهرباران در زمینی مابین دو روستای ولوجا و طبقده است.

حجت الاسلام یوسف اکبری، معاون دادگاه ویژه روحانیت مازندران و  از اهالی روستای ولوجاء در سخنانی گفت: مردم ولایی و متدین و خانواده های شهدای این روستا با پشتیبانی از نظام و ولایت، در تمامی صحنه ها حضوری گسترده و خود جوش دارند و در اجرای پروژه ها و فعالیتهای عمرانی همیشه یار و مددکار دولتمردان هستند.

وی با برشمردن امتیازات روستای ولوجا و دارا بودن شرایط مرکزیت بخش گهرباران افزود: گرچه کماکان مرکز بخش شدن آرزو و خواسته اهالی این روستا و مردم منطقه گهرباران است، لیکن انتظار داریم با حمایت فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط روستای ولوجاء به شهر تبدیل شود.

اکبری با اشاره به پروژه های نیمه کاره این روستا افزود: سالن ورزشی، پایگاه مقاومت، خانه عالم، مسکن مهر، طرح هادی، مسجد امام حسین(ع)، لایروبی آببندان از مهمترین پروژه های نیمه تمام در روستای ولوجا بوده که به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده است.

میاندرود نوزدهمین شهرستان جدید التاسیس مازندران است.

منبع خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *