هرازنیوز: معاون سازمان اقتصاد و دارايي مازندران گفت: 20 درصد از سهم صندوق توسعه ملي براي تشويق جذب سرمايه‌گذاري در استان‌ها اختصاص مي‌يابد.

پرويز خالقي بعدازظهر امروز در نشست خبري مشترك كه با حضور رئيس سازمان اقتصاد و دارايي مازندران برگزار شد، اظهار داشت: درآمد‌هاي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كل كشور به حساب خزانه‌داري كل واريز مي‌شود و ميزان درآمد هدفمندي يارانه‌ها در استان‌ها مشخص نيست.
وي تصريح كرد: درآمد تمام شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات و فرآورده‌هاي نفتي و ساير دستگاه‌ها به حساب خزانه واريز مي‌شود.
معاون سازمان اقتصاد و دارايي مازندران يكي از دلايل عدم تفكيك درآمدهاي ناشي از هدفمند‌كردن يارانه‌ها در استان‌ها را مربوط به اجرايي نشدن كامل قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور عنوان كرد و خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه در توزيع بنزين سه قيمت ارائه مي‌شود كه امكان تفكيك در حال حاضر وجود ندارد.
معاون اقتصاد و دارايي مازندران با اشاره به افزايش مصرف انرژي برق در كشاورزي بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در مازندران بيان داشت: در ساير حامل‌هاي انرژي با كاهش مصرف مواجه بوديم.
وي ادامه داد: از صددرصد در‌آمدهاي حامل‌هاي انرژي حدود 30 تا 40 درصد به شركت‌هاي توليد انرژي برمي‌گردد.
معاون اقتصاد و دارايي مازندران با اشاره به ايجاد ستاد سرمايه‌گذاري در مازندران تصريح كرد: اين ستاد موظف است به طرح‌هاي پيشنهادي سرمايه‌گذاري در استان به مدت 10 روز در مورد مثبت يا منفي بودن توافق‌ها اعلام‌نظر كنند.
وي ادامه داد: اين ستاد موظف است پس از مثبت اعلام شدن طرح مجوز براي اجراي طرح را به مدت يك ماه براي متقاضي صادر كند.
خالقي بيان داشت: متقاضيان سرمايه‌گذاري كه ممكن است طرح پيشنهادي آنها در اين ستاد مورد قبول واقع نشود مي‌توانند براي طرح مسئله دوباره به ستاد مراجعه و اين ستاد بايد دلايل قانع‌كننده نسبت به رد طرح پيشنهادي ارائه دهد.
وي ادامه داد: براي جذب سرمايه‌گذاري در استان بايد به سمتي برويم كه با كاهش بروكراسي اداري سرمايه‌گذران اهليت‌دار در استان ماندگار شوند.
معاون سازمان اقتصاد و دارايي مازندران از طرح‌هاي تشويقي دولت براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در استان‌ها خبر داد و بيان داشت: 20 درصد از سهم صندوق توسعه ملي براي تشويق جذب سرمايه گذاري در استان‌ها اختصاص مي‌يابد.
وي در پايان از تدوين كتاب راهنمايي سرمايه‌گذاري در مازندران خبر داد و بيان داشت: براي راهنمايي سرمايه‌گذاران در استان اين كتاب به زودي تدوين و منتشر مي‌شود.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *