هرازنیوز: مديركل اطلاعات و آمار استانداري مازندران گفت: براساس آمار و اطلاعات سرشماري گذشته، 21 درصد مازندراني‌ها در كشاورزي اشتغال دارند.

غلامرضا رشيدي بعدازظهر امروز در  جلسه شوراي اداري نكا افزود: ميزان شاغلان كشاورزي در استان مازندران 21 درصد است و در اين راستا شهرستان نكا، بيشترين شاغلان در بخش كشاورزي را داراست.
وي اظهار داشت: استان مازندران داراي بيش از 740 هزار واحد مسكوني معمولي است كه از اين تعداد 24 هزار واحد مسكوني به شهرستان نكا تعلق دارد و با سرشماري دقيق مي‌توان نسبت جمعيت به مسكن را سنجيد.
مديركل اطلاعات و آمار استانداري مازندران خاطرنشان كرد: براساس آمارسنجي در سال 85 حدود 40 درصد واحدهاي مسكوني شهرستان نكا زير 10 سال عمر  بنا داشتند و بين 10 تا 12 درصد نيز عمر بناي بالاي 20 سال بوده است.
وي ادامه داد: در سال 85، براساس آمارسنجي انجام شده، از 26 هزار خانوار معمولي در نكا، 24 هزار خانوار واحد مسكوني داشتند كه اين مسئله بيانگر  كسري واحد مسكوني در اين شهرستان بوده است.
مديركل اطلاعات و آمار استانداري مازندران يادآور شد: با توجه به تكليف دولت نسبت به اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن در سال جاري و در اجراي ماده چهار قانون مركز آمار ايران و همچنين تصويب هيئت وزيران و با استناد به قانون بودجه سال 1390، مركز آمار ايران موظف شد اين سرشماري را در آبان ماه امسال به اجرا درآورد.
وي تصريح كرد: در همين راستا نيز رئيس جمهوري در اواسط تيرماه امسال دستور اجراي سرشماري نفوس و مسكن در سال جاري را صادر كرد و اين برنامه از دوم تا 22  آبان ماه به مدت 20 روز در مازندران عملياتي مي‌شود.
رشيدي با بيان اينكه در اجراي اين طرح در مازندران 4 هزار و 700 مامور، آمار و اطلاعات لازم را از مردم دريافت مي‌كنند، خاطرنشان كرد: در اين باره همه ما موظف به همكاري همه‌جانبه با ماموران سرشماري هستيم.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري مازندران گفت: در راستاي دستور رئيس جمهوري بعد از اجراي سرشماري نفوس و مسكن در سال 1385، اين سرشماري به سبب نياز دستگاه‌هاي برنامه‌ريز به آمار و اطلاعات به روز، به صورت پنج ساله انجام مي‌شود كه اقدام بسياري ارزشمندي است.

*خدمت به مردم وظيفه شرعي و قانوني ماست
فرماندار نكا نيز در سخناني گفت: خدمت به مردم وظيفه شرعي و قانوني ماست و همه ما بايد پاسخگوي مردم بوده و آنان را راضي نگه داريم.
رضا آزادي كناري با اشاره به اجرايي شدن اين طرح، خواهان كمك و همكاري همه‌جانبه مسئولان، امكانات و تجهيزات در اين راستا شد.
وي ادامه داد: لازمه برنامه‌ريزي جامع و تصميم‌سازي موثر و كارآمد، داشتن آمار و اطلاعات صحيح و دقيق است و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور در گرو همكاري مردم و دقت عمل مسئولان در تهيه آمار و اطلاعات درست است.

*مديران دغدغه ديني داشته باشند
امام جمعه نكا نيز در سخناني با اشاره به وجود صداقت در امور و كارها بيان داشت: همه ما و به ويژه مديران ما بايد در راستاي كارهاي واگذار شده به آنان صداقت داشته باشند.
حجت‌الاسلام محمد باقر محمدي لاييني اظهار داشت: پياده‌كردن ارزش‌هاي ديني، تقويت ايمان و اخلاق صالح از مواردي است كه بايد به‌عنوان الگو و نمونه در دستگاه‌هاي اجرايي و مديران انجام شود.
وي گفت: مديران ما بايد در امور محول شده دغدغه ديني داشته باشند تا موفقيت در امور حاصل شود.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *