هراز نیوز – احسان عربی مفرد: مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از احداث آرامستان در این شهر با مساحتی بالغ بر 60 هکتار خبر داد.

مهندس سعید صابونی ،محل احداث آرامستان شهر جدید پرند را به فاصله 5 کیلومتری از ورودی جنوبی این شهر و در جنوب شرقی آن عنوان کرد و گفت: این آرامستان با رعایت اصول و معیارهای برنامه ریزی شهری و موازین شرعی مکان یابی شده است.

صابونی اظهار داشت: این مجموعه به فاصله 250 متری در شرق شهرک صنعتی پرند و به فاصله 200 متر از جاده قدیم تهران – ساوه قرار دارد.

احداث 60 هکتار حریم سبز در آرامستان

وی مساحت این آرامستان را بالغ بر 60 هکتار ذکر کرد و افزود: حریم سبزی هم به وسعت 60 هکتار پیرامون آرامستان در نظر گرفته شده است.

صابونی، آرامستان شهر جدید پرند را شامل مجتمع عروجیان، قطعات عمومی ، قطعه فرهیختگان و راسته حجره های قبور خانوادگی دانست و گفت: مجموعه عروجیان شامل دو غسالخانه مردانه و زنانه هر یک به وسعت 250 متر مربع، دو سالن انتظار، دو سالن اقامه نماز میت، یک باب مسجد به وسعت 500 متر مربع، دو مجتمع تجاری و دو ساختمان اداری است.

مدیر عامل شهر جدید پرند گفت: این آرامستان مجهز به دو ورودی اصلی و یک ورودی ویژه راه های ارتباطی و دسترسی، پارکینگ های عمومی و اختصاصی، 5 هکتار پارک و فضای سبز، یک مرکز تصفیه خانه پساب و راه های ارتباطی و دسترسی به میزان 250 هزار متر مربع است.

صابونی با بیان اینکه ظرفیت این آرامستان بالغ بر 59 هزار واحد قبر خواهد بود،گفت: با توجه به پیش بینی های انجام گرفته درخصوص نرخ و میزان مرگ و میر در شهر پرند در دوره 25 ساله 1391 تا 1415 حدود 46 هزار واحد از این قبور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از مابقی به عنوان اراضی ذخیره برای توسعه آتی آرامستان با احداث فضای سبز، محافظت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به آرامستان پرند از طریق  خروجی جنوبی این شهر و از طریق جاده تهران ساوه و ایجاد یک راه خروجی و کندرو بعد از شهرک صنعتی پرند به سمت جنوب امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، همچنان که شهر جدید پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور مطرح شده و بیش از 100 هزار واحد از این طرح ملی را در خود جای می دهد و حجم عظیمی از جمعیت سرریز تهران را در آن ساکن می کند به نظر می رسد با احداث آرامستان در این شهر هم، بار سنگینی از بهشت زهرا(س)ی تهران برداشته و از ظرفیت آن کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *