به دنبال افزايش حملات به نيروهاي ناتو در افغانستان، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا براي گفت وگو با مقامات افغان در اين باره روز گذشته وارد افغانستان شده بود.

 

جام سیاسی؛ شبکه الجزیره لحظاتی پیش به نقل از خبرگزاری فرانسه از اصابت موشکی به هواپیمای حامل ژنرال”مارتین دمپسی” رئیس ستاد کل ارتش آمریکا در افغانستنان خبر داد.

به دنبال افزايش حملات به نيروهاي ناتو در افغانستان، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا براي گفت وگو با مقامات افغان در اين باره روز گذشته وارد افغانستان شده بود.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه مخابره نگردیده است.

تکمیلی:

خبرگزاری فرانسه نوشت: دو فروند راکت از سوی شورشیان افغان به سوی پایگاه بگرام شلیک شد که یکی از آنها به هواپیمای سی – 17 مورد استفاده ژنرال دمپسی آسیب وارد کرد.گزارش‌ها حاکی از آن است که دمپسی پایگاه بگرام را با هواپیمایی دیگر ترک کرده است.

 

انفجار ناشی از این راکت به در هواپیمای دمپسی آسیب وارد کرده است. این هواپیما در باند فرودگاه پارک شده بود. دو تن از خدمه تعمیرات و نگهداری دچار جراحت‌های سطحی شده‌اند.

این حمله به شخص دمپسی یا کارکنانش آسیبی وارد نکرده است. وی و کارکنانش در زمان حمله خواب بوده‌اند.

سایت بی بی سی هم در گزارشی نوشت: «به گفته مقامات ناتو اصابت گلوله‌ها به یک هلی‌کوپتر دیگر هم آسیب رسانده و دو نفر نیز به صورت سطحی زخمی شده اند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند در پیام کتبی به رسانه ها ادعا کرده که این حمله با راکت مخصوص و بر اساس اطلاعات درست انجام شده بود. بگرام مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان، در ۳۰ کیلومتری شمال کابل واقع است و از شدید ترین تدابیر امنیتی برخوردار است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *